26 november 2008

Als reïntegreren moet??



Ik ben op zoek naar mensen die mij meer kunnen vertellen over het werk van reïntegratiebureaus. Enige tijd geleden kwam ik per toeval op een forum waar een bureau werd besproken. Ik heb met open mond de volgende reactie gelezen ;

"Ze is 58 jaar en wil nog 4 jaar uitkering hebben totdat ze op haar 62e met pensioen gaat. Midlifetop hielp haar toen bij een IRO. Goede gesprekken en zij verklappen niets aan het UWV, ze zijn er echt voor jou als klant. Ze was veel reintegratiebureaus af gegaan, maar allemaal hadden ze jonkies in dienst die allemaal het 'sociale moeten' volgen: 'Ja mevrouw, als u niet solliciteert en bij ons een reintegratietraject volgt, dan moeten wij dat melden aan het UWV' . Totdat ze Midlifetop vond....."

Een tijdlang heb ik mij er niet mee bezig gehouden tot gisteren. De VVD wil namelijk "Work First" verplichten. De VVD-fractie is het beu dat bijna twee miljard euro per jaar in re-integratietrajecten wordt gestoken, terwijl dit nauwelijks ergens toe leidt. Lees het artikel van Atzo Nicolaï op de VVD website

Nu ben ik weer eens verder gaan zoeken naar verhalen over Midlifetop en kom de naam flink vaak tegen op de website reintegratieklachten.nl. (Een goed initatief van de SP)!

Na een beetje surfen brak mijn klomp. Ik kwam hier en kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit echt is. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Kan er door iemand anders iets aan de officiele website zijn vastgeplakt?

Hier volgt een kopie van de tekst ;

TERUG NAAR: MIDLIFETOP, ONDERDEEL: REINTEGRATIE

U hebt doorgeklikt op de 'Special':

Als reintegreren moet…

Voor een deel van u geldt: ‘Het UWV komt met reintegratie aanzetten, maar ik voel aan mijn klompen aan dat ik gekort word als ik niet meewerk. Gekort op mijn UWV – (WIA/WAO) uitkering EN, als het UWV het doorgeeft aan mijn ex-werkgever, ook op mijn aanvullende WAO/WIA/WW hiaatverzekering!’

En het huidige leventje bevalt u zo goed: partner of gezin, en/of anderszins genoeg vrijetijdsbestedingen en verder geen geldzorgen met WIA/WAO van het UWV plus aanvullende ex-werkgeversuitkering.

De koude wind van reintegratie dreigt, met het in de nek worden gezeten door controles, ‘ ‘moetens’ en dreigende uitkeringskortingen. Slapeloze nachten, nachtmerries! U denkt: “Waarom laat het UWV mij niet gewoon met rust? Ik hebt lang genoeg premies betaald om van huidige WAO/WIA en via ex-werkgever aanvullende WAO-hiaatuitkering te mogen genieten”. Of u hebt daarbovenop een erfenisje of een partner met fatsoenlijk inkomen.

“Waarom altijd dat MOETEN WERKEN en die stresserende en ‘onterende controles’?”

Als u zo ten opzichte van reintegratie staat: bel ons beslist.

Wij gaan heel vertrouwelijk met uw wensen om. Wij weten veel elegante oplossingen die alle betrokken partijen inclusief het UWV waarderen.

Onze geheimen zetten wij niet op deze site. Bel ons voor een vrijblijvend gesprek, en u zult aangenaam verrast worden door onze menselijkheid en warsheid van ‘slavendrijverij’. En onze elegante, alle partijen tevreden stellende oplossingen zullen u zeer goed bevallen.

Bel snel 010-4659677 voor een allereerst vertrouwelijk telefonisch gesprek om uw mening te horen. Zeg ons meteen dat dit stukje ‘Als reintegreren moet….’ u aansprak. Vervolgens vertellen wij meer over onze mogelijke oplossingen.

Tussen het spanningsveld van ‘Slavernij is afgeschaft’, ‘Ik wil er niet op achteruitgaan en geen stressende controles of aansporingen hebben’ en het door een enkele UWV-er vertolkte politieke primaat van ‘Werken is het allerbelangrijkste in het leven, of u gelukkig wordt of niet, of u meer gaat verdienen of niet…werken maakt zalig, en het beste is werken tot aan uw dood’ weten wij samen met u de juiste compromissen te sluiten die zowel U als het UWV behagen.

Bel 010-4659677 voor een afspraak en ‘try us’! Als u zich in dit stukje herkent, noem het dan aan het begin van het gesprek dat het stukje ‘Als reintegreren moet…. ‘ u erg aansprak. Dat bespaart poespas en zorgt ervoor dat wij wat sneller met u de door ons uitgewerkte compromissen kunnen bespreken.

Midlifetop: in welke provincie u ook zit: 010-5192117 en contact@midlifetop.nl

Dit document ‘Als reintegreren moet…’ hangt vast aan (en is doorklikbaar vanuit) de pagina op www.midlifetop.nl/reintegratie

Als reintegreren MOET…Maar u op kijkt tegen: risico verlies uitkeringen, extra controles…
"

Mocht iemand meer informatie hebben over slechte of bonafide reïntegratiebureaus, dan hoor ik dat graag!

Naar mijn homepage

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoewel er natuurlijk vast wel ouderen zijn die niet meer willen werken, en willen leven van een uitkering, denk ik dat er in NL toch ook veel mensen zijn van boven de 45 die door leeftijds-discriminatie niet meer aan de bak komen. Hoewel NL dus op veel gebieden heel liberaal is, lopen we op dat gebied nogal achter. Hier in de VS zie je zat mensen van in de 60 die nog aan een geheel nieuwe carriere beginnen. Daar kijkt niemand van op. Nu is de arbeidsmarkt hier ook vast veel flexibeler dan in NL en je wordt ook weer gemakkelijker ontslagen, maar toch. Het valt me ook op hoe men zich in NL afzet tegen de babyboom-generatie, vooral van vanwege hun ouder worden. Dat heb je hier ook minder, men accepteert dat ouderen bepaalde rechten hebben opgebouwd die je niet zomaar kan wegnemen.

Volgers

Counter