09 november 2008

Hamas stelt eisen aan gesprek met Obama

Hamas wil praten met Obama. Ze zijn dolgelukkig met de keuze van het grootste gedeelte van de Amerikaanse kiezers. Hamas stelt echter wel de eis dat de dialoog slechts mag gaan over Amerikaanse erkenning van de rechten van Hamas. Denis McDonough heeft mij een beetje gerustgesteld en blijft beweren dat Obama alijd heeft gezegd alleen met Hamas te willen praten wanneer zij Israël erkennen en geweld afzweren, nooit dus. Het tegengeluid van Hamas is helder, ze zijn een te grote macht, Amerika moet en zal met ze praten om tot een oplossing te komen in het conflict in het midden-oosten. Ik wens Obama veel succes met dit nieuwe dilemma en ben benieuwd waar dit toe zal gaan leiden. Ik ben ook nog benieuwd naar een reactie op het gerucht dat komt vanuit het Kremlin. Woordvoerders beweren dat Obama in een telefoongesprek met Medvedev aangedrongen zou hebben op een ontmoeting. Ik hoop niet dat Obama zijn mening over het raketschild gaat bijstellen. Alweer voel ik me rustig dankzij Denis McDonough, hij zegt dat Obama een heel goed gesprek met Kaczynski heeft gehad maar vreemd genoeg stelt Obama wel voorwaarden aan het raketschild.

Dan nog leuk nieuws voor de fans! Obama komt naar Europa! In de komende zomer zal hij Duitsland en Frankrijk zeker aandoen.

Naar mijn homepage

Geen opmerkingen:

Volgers

Counter