08 november 2008

Gotcha Media



Aangezien Nederlanders blindelings achter Amerika aanlopen (voor veel linkse mensen een zeer geliefde uitspraak om rechtse mensen mee te kleineren) vond één vandaag het ook nodig om dat idee maar op te volgen. In een stijlloos opgenomen en uitgezonden stukje privé gesprek met een open microfoon (toevallig hoor) in een drukke ruimte (zo druk dat het gesprek ondertiteling nodig had) tussen Arend-Jan Boekestijn en Maarten van Rossem, vindt de redactie het schijnbaar nodig om zo te knippen en te plakken dat er drie zinnen uit de mond van Arend-Jan komen die niet zo aardig overkomen. Dat het totale gesprek uit duizend zinnen bestond zien we natuurlijk nergens. Daar komt bij dat het stukje totaal irrelevant was maar er zo in was gemonteerd dat het net leek of het niet met opzet zo gedaan was. Dat De Telegraaf het grote nieuws al wist te melden vóór de uitzending begon is natuurlijk ook geen opzet! In Nederland doen wij toch niet aan "Gotcha media"? Voor het geval mensen gaan beweren dat het absoluut geen opzet is van één vandaag, je filmt mensen doorgaans niet op hun rug en de gesprekken van Arend-Jan hebben nooit ondertiteling nodig, als er één politicus duidelijk is in Nederland dan is hij het wel!

Toevoeging VVD-NEXT



DE LEUGEN REGEERT
MaartenPrinsen: Opvallend dat de Telegraaf en de Elsevier Boekestijn citeren met een opmerking die in de uitzending niet te horen is. Telegraaf: “Je zou, zoals hij doet, intelligente verhalen moeten houden over privacy versus veiligheid.” Elsevier: “We zouden, zoals hij doet, intelligente verhalen moeten vertellen over privacy versus veiligheid.” Een opmerking die ik niet heb kunnen horen in de uitzending. Er is kennelijk nogal wat weggelaten, geknipt en geplakt. En de Telegraaf en de Elsevier hebben blijkbaar het ruwe materiaal….Volgens een poll op de website van DAG is een grote meerderheid van de lezers het met Boekestijn eens.


Naar mijn homepage

27 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat hoor je goed dat dit knip en plakwerk is. Arend-Jan Boekestijn voelt zich nu vast net als Palin. Een klein puntje, er is werkelijk geen blogger te vinden die de naam Arend-Jan Boekestijn kan spellen. Cindy uitgezonderd. Ik heb voorbij zien komen ; Boekenstijn, Boekesteijn, Boekenstein, Boekestein, Boekensteijn. Hoe het dan ook geknipt en geplakt mag zijn, hij heeft wel gelijk, dat dan weer wel.

Bert Kerkhof zei

@Marcel,
In mijn blog over Maarten van Rossem is de naam van Arend-Jan Boekestijn goed gespeld.

Wil je ook eens kijken naar mijn discussie item 'Keeping the families together' op dé VVD pagina? Next blijft zijn tijd vooruit :smile:

Anoniem zei

Ik heb gekeken Bert, check voortaan eerst even voor je gaat blaten. Je blog heet "Afscheid van Maarten van Rossum" Nu snel aanpassen voor anderen het zien.

Cindy zei

Hey Bert! Marcel heeft wel gelijk, trouwens in je blog mist ook 1 keer het streepje tussen Arend en Jan en schrijf je continu van Rossum i.p.v. van Rossem.

Anoniem zei

Goed weblog wederom. Ik ben het met de verknipte tekst eens. Het zou echter wel verdomd interessant zijn om het complete verhaal te horen.

Anoniem zei

Bij Maurice de Hond in de peilingen gezakt naar 19 zetels. Kom op Boekestijn en hou die rug recht. De VVD heeft mensen met standpunten nodig. Rutte is te soft. Hij zou een goede minister van financien zijn, dat dan weer wel.

Cindy zei

Ik heb geen mening. Behalve dan dat ik te aller tijden achter Arend-Jan Boekestijn blijf staan! Mits hij geen beweging gaat starten ;) Bewegingen zijn voor losers!

Anoniem zei

En daar gaat Cindy weer. Ze blijft te allen tijde achter Boekestijn staan. Weg kritische houding, weg open vizier en wederom een blind kwispelend volgen. Totdat meneer een grove fout maakt en ja hoor, dan zal ook meneer Boekestijn vergruisd worden of Cindy zal in alle talen zwijgen.
Interessante uitzendingen can dwdd en één vandaag. Ik had ze nog niet gezien. Leuk om een beetje de ware aard buiten de schijnwerpers van Boekestijn te zien. En wat een geweldige kerel is die Maarten toch. Kritisch en relativerend, zoals een goed criticus behoort te zijn.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen met dit blogje? Dat iedereen tegen Boekestijn is? Hoe zou je gereageerd hebben als het iemand betrof die jij niet uit kunt staan? Over Obama? of over Herfkens? Wat zou je hebben genoten en wat zou je een fantastische blo0g geschreven hebben. dat althans is mijn inschatting.

Maar goed, mooi rechtopzitten, pootjes geven en blijven kwispelen Cindy.

Math

Cindy zei

Daar komt de linkse bende weer :) Gezellig!! Arend-Jan is een kei van een politicus, hij mag best wat kritiek uiten, we leven tenslotte in een vrij land. Ik weet dat hier flink is geknipt en geplakt dus zal ik hem blijven steunen. Het bewegingen verhaal is duidelijk een uitspraak met een humoristische insteek. Dat ligt iets moeilijk bij jullie?

Nu weer fijn gaan spelen hoor.

Anoniem zei

Cin, reageer gewoon niet.

Anoniem zei

Guttegut wat een geweldige kerel is die Maarten toch, zum kotzen.

Arend-Jan 4 President! Die vent heeft wat zinnigs te melden.

Cindy zei

Je hebt gelijk, Marcel!

Cindy zei

@Anoniem 2, denk wel een beetje om je taalgebruik AJB :)

Anoniem zei

Fijn weer gaan spelen? Joh, door dat heerlijke geraaskal komen we niet eens meer toe aan een potje toepen. Najah, wordt toch moeilijk want de helft ligt hier nog met een kater in bed en de andere helft hangt zo'n beetje om beurten met de kop in de wc pot. Arend Jan wordt hier in huis alom geprezen maar met steun van jou is het best moeilijk om hem nog serieus te nemen. Als de naam Cindy hier valt dan beginnen er een paar te huilen en een paar onbedaarlijk te lachen. De VVD heeft met jou geen vijanden van links (of rechts) nodig.
Overigens ben ik de enige die hem niet ziet zitten maar dat terzijde. Hij is by the way likkend en huilend op z'n knietjes bij Rutje excuses aan wezen bieden hoor, de grote vent. Wat was hij zielig. Uit betrouwbare bron vernomen ;)
Trouwens, waar is het door jou geknipe en geplakte stukkie gefilmd? En die jongen aan de bar, zou dat niet heel toevallig een student journalistiek kunnen zijn? Misschien zelfs wel een echte journalist! Je weet het nooit he, bij die linkse kerk...
Wat kom je toch naief over. En heeeeeey, geen inhoudelijke reactie mbt de door jou gehate Herfkens? Jij meet met heel veel maten.

Math

ps. leuk om van die anonieme oud-Verdonkstemmers bij jou terug te zien.

Verdonk fot president is nu Boekestijn for president geworden :)

Math

Anoniem zei

Cindy je gaat het helemaal maken. Als links zich nu al druk maakt om jouw blogs. Verdonk stemmer, ik? Nooit. Ik stemde sinds 1994 op Henk Kamp. Vanaf de volgende verkiezingen gaat mijn stem naar Arend-Jan. Mark Rutte heb ik nooit zien zitten. Cindy is lid, toch? Heb jij Rutte jouw stem gegeven? Dan kan ik me niet voorstellen. Rutte en jij is 3 werelden van verschil. Boekestijn en jij passen heel goed door 1 deur.

Anoniem zei

@ Bert Kerkhof:

"Afscheid van Maarten van Rossum" noem ik oprecht een topstukje.

Arend Jan zal inderdaad erg blij zijn met zoveel aandacht van o.a. Cindy vanwege een kleine uitglijder waarbij hij overigens eindelijk eens een menselijke kant laat zien, eentje met gebreken.
je zal maar met zo'n giga picture door je vrienden het web op geslingerd worden. Ik denk dat hij er veel liever niets meer over had willen horen of zien.

Top Cindy, zoals gezegd, met VVD-ers als jou heeft de VVD geen vijanden meer nodig.

Math

Anoniem zei

Boekestijn Rules!
Ga zo door!

Anoniem zei

Cindy Rules! En Boekestijn ook!

Anoniem zei

Boekestijn is gewoon goed bezig. Iedereen die niet hoort dat er geknipt en geplakt is in het 1vandaag blokje die is niet van deze wereld. Ik vind het goed dat er aandacht naar uit gaat. Keep up the good work Cindy.

Anoniem zei

Jaaaaahahaaa... het begint écht een hoog Verdonk gehalte te krijgen. Deze reacties zie je ook heeeeel veel bij Rita.

Cindy for President!

Anoniem zei

Wat een mooie foto. Wat een flauwe reacties.

Anoniem zei

En zo lult die roeptoeter heerlijk achter de rug van Rutte. Fijn voor Rutte om te weten dat je zulke collega's hebt. Nu was het al bekend dat die Boekestijn niks zinnigs te melden heeft. Na de onzinleugens van de massavernietigingswapens in Irak (die hij heel nederland probeerde op te dringen) loopt meneertjelief nu te verkondigen bij iedereen die het wil horen (behalve teghen Rutte zelf) dat zijn leder geen ideeen heeft. Hij laat zien een enorme vuile rat te zijn die de VVD alleen maar verder versplintert. Weer een fijne rusie, verzorgt dor een insider van de VVD zelf.
De opmerking 'karaktermoord' is hier volledig op z'n plaats.

Cindy zei

Wat is er nu mis met een beetje kritiek? We zijn een democratisch land en als mensen niet tegen kritiek kunnen moeten ze ver weg blijven uit de politiek. Wat wel een feit is, is dat de VVD nu zelfs bij Maurice de Hond op 19 zetels staat in de peilingen. Bij de politieke barometer zijn het er slechts 16. Toch ben ik het met Danny eens dat het erg interessant zou zijn om het volledige gesprek te horen. Nu valt er toch geen mening over te geven? Het enige dat ik er over kan zeggen is dat het heel flauw is. Stiekem opnemen, knippen en plakken en vervolgens lekken naar De Telegraaf. Ik heb niets tegen Mark Rutte, integendeel maar ik ben wél van mening dat iedereen een mening mag hebben. Als ik trouwens het stukje in NRC NEXT lees, komt het al weer veel leuker over. Er is gewoon een gesprek tussen Arend-Jan en Maarten van Rossem opgenomen, uit het verband getrokken (je hoort niet wat er voor en na de 3 uitgezonden zinnen is gezegd) en daar hebben Mark Rutte en Arend-Jan Boekestijn over gesproken. Arend-Jan staat volledig achter de lijn die de VVD volgt maar heeft wat kritiek. Big deal, de halve VVD aanhang heeft kritiek. Soms is het nodig om de directeur van een groot bedrijf even wakker te schudden zodat de productie weer wat omhoog gaat. Kritisch zijn is niets mis mee.

Dat terugvallen op de massa vernietigingswapens in Irak is zo onzinnig. Haal eens dingen aan van nu! Wie heeft het taboe op het debat over ontwikkelingssamenwerking doorbroken?. Komt Arend-Jan niet met goede ideeën? Hij zit overal bovenop wat Defensie en ontwikkelingssamenwerking aangaat.

Karaktermoord? Half Nederland roept veel ergere dingen over Mark Rutte en ik heb hem er nog niet door om zien vallen, wellicht maakt het hem sterker en zal hij nu eens van zich laten horen!

Anoniem zei

Een onzinnige oorlog die nog steeds vele levens kost speelt zich af in het NU. Op welke planeet leef jij uberhaupt? Maar dat jij die dingen liever vergeet zodat Boekestijn uit de wind gehouden kan worden zegt wel heel veel over je rechtvaardigheidsgevoel en nog veel meer over jouw waardeoordeel qua geschiedeins (geschiedeins die nu! nog steeds wordt geschreven). Een arts die een fatale inschattingsfout maakt waarbij hij door vele collega's werd gewezen op zijn verkeerde diagnose mag zijn vak terecht niet meer uitoefenen. Dit zou ook eens een keer een kriterium voor politici moeten worden.

Natuurlijk is er niks mis met kritiek maar zelf hoor ik dat graag rechtstreeks en niet via een (overigens niet stiekum opgenomen) tv programma. De uitspraken deed hij notabene in het openbaar aan een bar tussen allelei onbekenden op het mediacomplex. Had het niet veel correcter geweest als Boekestijn gewoon rechtstreeks zijn ongenoegen aan Rutte had gericht? Nu is er de zoveelste rel ontstaan waarbij de media het goed in de gaten zal houden. Daar is de media tenslotte voor en het zal extra kijkcijfers/oplages opleveren.

Boekestijn is overigens niet zomaar een Nederlander maar een 2e kamerlid van de VVD. Hij bij uitstek moet toch weten dat hij de partij opnieuw schade berokkend met dit soort, in het openbaar gesproken zaken. Welnu, D66 zal blij zijn met zijn zeer domme uitspraken want zwevende kiezers zullen sneller geneigd zijn om voor D66 te kiezen.

Kortom, zeer dom (voor de zoveelste keer door zijn betweterige arrogantie) en schadelijk voor de VVD.

En dat OS debat. Die kerel heeft het over nog geen 1% van ons BNP. En wat is daar nu taboe aan? Jezus zeg, wat een onzin. Dus wat is nu het grote belang Cindy. Het is een lachertje want er zijn belangrijkere zaken.

Cindy zei

0.8% van ons NBP naar regimes van landen die meer besteden aan defensie dan wij is natuurlijk te gek voor woorden. Al jaren is er gewoon niet een normaal debat gevoerd over OS, en ook mensen die werkzaam zijn in de OS zeggen dat het nodig is. Halveren niet... maar dat het geld beter besteed moet worden is wel duidelijk.

Onzinnige oorlog in Irak? Dat is jouw mening, die deel ik niet en ik vermoed niet dat we ooit dichter bij elkaar in de buurt kunnen komen op dat vlak. Mijn mening over aanwezigheid van buitenlandse troepen in Irak heb ik al veelvuldig gegeven en ik heb nog geen argumenten gehoord waar ik mijn mening door kan veranderen.

Ook een kamerlid mag een mening hebben. Wat Arend-Jan vindt dat Pechtold goed doet kunnen we helaas niet horen, het stukje er voor en wat er na komt mist, helaas :(
Ik kan niet ontkennen dat ook ik vind dat Pechtold het uitstekend doet, voor zijn doelgroep tenminste. Ik heb ook helemaal niets tegen Pechtold of zijn partij, integendeel. Dat ik het niet geheel met de partij eens ben, is een ander verhaal en niet relevant. Pechtold is weel het goede voorbeeld voor een fractieleider die enorm is gegroeid, misschien is dat wat Arend-Jan wilde zeggen?

Ik ga eten en wil jou ook alvast smakelijk eten wensen. Wellicht tot later!

Anoniem zei

Cindy,
Ik neem aan dat je dit al hebt gezien/gelezen??


"De twee keuvelen nog wat na de uitzending. Het gaat over de VVD. Was het daar niet al máánden rustig, na de kwestie Verdonk? Blijkbaar niet. En dat is nieuws"

"Dit is wat er gebeurde, ongemonteerd: "
http://markdebruijn.blogvandaag.nl/page/log/32894/Het%20moment%20van%20Arend%20Jan%20Boekestijn

& AJB heeft gelijk natuurlijk.
Jammer dat hij sorry zei...

Cindy zei

Hai.

Ja, gezien! Er staat een stukje over op deze website. Verder heb ik er gewoon alles over gezegd en heeft het geen nut om het op te blijven rakelen, is mijn mening. Arend-Jan heeft vandaag weer een mooie dag met het OS debat!

Volgers

Counter