06 november 2008

Ahmadinejad feliciteert Obama


En dat, beste mensen... is slecht nieuws. Voor het eerst sinds 1979 feliciteert een Iraanse leider de winnaar van de presidentsverkiezingen in Amerika. Aangezien Obama verkondigde dat hij met alle dictators om de tafel zou gaan heeft hij elke troef uit handen gegeven. Amerika heeft een Amerikaanse Chamberlain gekozen terwijl er een tweede Reagan nodig was. Er zijn mensen die het gek vinden dat juist nu Putin raketten op Polen wil richten. Biden had op één punt gelijk, Obama zal getest worden en ze (de dictators) zullen alles uit de kast halen. Ik wens Obama, Amerika en de goede, vrije wereld veel succes. Chavez, Putin, Ahmadinejad en Castro liggen in een deuk en genieten volop van het feit dat er voorlopig geen dreiging vanuit de Verenigde Staten zal komen.

Naar mijn homepage

69 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat geil jij toch op agressie. Jammer voor jou dat er geen republikeinse havik als president is gekozen he? Dan had je op je tv-tje lekker veel terreur en oorlog kunnen bekijken. Iedere vredeskans druk jij graag de kop in en maak jij graag belachelijk. Maar eigenlijk ben jij zelf één grote lacher :) Gelukkig behoor jij maar tot een hele kleine ultrarechtse minderheid en is de overgtrote meerderheid blij met alle mogelijke positieve veranderingen waar wij als jongeren over de hele wereld al jaren op zaten te wachten. Die raketten zijn gepland onder het grootse bewind van jouw held Bush. Maar dat was jij natuurlijk alweer vergeten. En die Iraanse president van jou kan alle steun gebruiken om zijn touwtjestrekkers een halt toe te roepen. De Iraanse bevolking is in ieder geval blij dat hun president een handreiking doet naar de verenigde staten. verliezen doet pijn en types als jou kunnen daar nu eenmaal moeilijk tegen. Je site en je stukjes zijn één voor één lachertjes en roepen maar weinig serieuze reacties op. Zielig hoor. Heeeeeeel zielig.

Peace for everyone that hopes for a better world.

Math.

Cindy zei

Beste Math.

Even heel kort.

Bush plande een raketschild, de raketten gericht op Polen zijn géén plan van Bush.

Ahmadinejad is de persoon die geilt op agressie. Mag ik je er op wijzen dat deze man geen lieverdje is? Hij hangt minderjarigen op, wil de islamitische revolutie uitbreiden, wil een échte bedreiging zijn voor de wereld, vermoord homoseksuelen, vrouwen, Koerden en gewoon mensen die niet zo denken als hij.

De Iraanse bevolking durft niet eens een mening te hebben laat staan er één uit te spreken. En je hebt wel gelijk dat Ahmadinejad touwtjestrekkers heeft, dat zijn de Mullahs.

Reacties krijg ik juist erg veel. Zo heb ik vaak een top 10 topic op NuJij en zijn mijn blogs te vinden in de top 10 op hyves (meest gelezen, meeste reacties etc.) en dan heb ik het nog niet eens over de vele emails die mijn inbox bereiken.

Leuk is het trouwens ook om te weten dat er veel mensen zijn die het met mij eens zijn, neem bijvoorbeeld die 56.733.958 Amerikaanse kiezers.

Ik ben in ieder geval blij dat ik je heb weten te raken en dat je de moeite hebt genomen om hier je mening te geven!

Ik wens je een fijne avond en zou je vriendelijk willen verzoeken een volgend gesprek op de inhoud en niet op de persoon te voeren.

Hopelijk tot een volgende keer!

Anoniem zei

56.733.958
Da's niet zo veel als het afgezet wordt tegen de Obama kiezers. En het is al helemaal niks vergeleken met de wereldweide steun.
Dat jij Iran zo graag plat zou willen gooien is me allang duidelijk. net zoals Irak gesloopt is en als het aan de mannetjes achyter Bush had gelegen had de halve wereld in puin gelegen. Slaap lekker verder en droom van een mooie wereld die in vuur en vlam staat waarbij de wapens verkozen worden boven het gesproken woord. Inhoudelijk? Het is verrekte moeilijk om serieus inhoudelijk te reageren op je belachelijke temmingmakerijstukjes. McCain heeft laten zien een ware held te zijn door net als anderen een handreiking te doen. En weet je? Obama heeft hem welkom geheten. Dat is werken naar een oplossing. Dat jij nog altijd achter die sukkeltjes van een neocons loopt te kwispelen is leuk en tegelijkertijd zielig om te zien.
Ik voorspel je een betere wereld waarin jij met je ongelijk alleen maar zuurder zult worden.
De intelligentie van Obama en zijn aanhangers zijn een tikje te hoog gegrepen voor je. da's spijtig maar niet erg. We moeten tenslotte kunnen lachen om kneusjes zoals jou. En da's niet persoonlijk. Da's een algemene opmerking.
Ik haal overigens plezier uit het plaatsen van reacties op domme blogs. Dus ik bedank je voor deze geweldige aanleiding.

Math

Cindy zei

Niet zo veel nee, maar 46% van de kiezers. Ik zie graag dat je de opmerking over dat ik Iran plat zou willen gooien terugneemt. Ik heb als geen ander een band met Iraniërs, juist daarom wind ik mij zo op over Ahmadinejad. Daar in Iran gebeuren dingen die in jouw ergste nachtmerries nog niet voorkomen. Droom dus fijn verder en hou het vooral oppervlakkig.

Ik voorspel het volgende; troepen weg uit Irak, burgeroorlog tussen de Soennieten en de Sjiieten (En de Koerden die door beide partijen het licht in de ogen niet zal worden gegund). Iran staat de Sjiieten bij en de uitbreiding van de Islamitische revolutie is een feit.

Ondertussen zullen er meer troepen naar Afghanistan vertrekken, ook onze jongens.

Je denegrerende taalgebruik stoort mij zeer. Desondanks toont het aan dat jij de persoon bent die niet inhoudelijk kan reageren en naar termen als "sukkeltjes", "Kneusjes" en "dom" moet grijpen om een soort gelijk te halen.

Dan wens ik je nogmaals een fijne avond, samen met jouw gelijk.

FransTraas zei

Hey math,

dus jij bent er zo één die het niet erg gevonden had als de taliban de gehele Afghaanse bevolking had onderdrukt, gemarteld en uitgemoord hadden.En je had het niet erg gevonden als Saddam nog een stuk of wat oorlogen had gevoerd, en zijn eigen bevolking jaren lang zou hebben geterroriseed en onderdrukt??
En je had het niet erg gevonden als Saddam de koerden had uitgemoord. En je had het niet erg gevonden als Saddam Israël nog jaren had bedreigd....
Fijn mannetje ben jij.
Achteraf heb jij er zeker ook spijt van dat Amerika nederland van de nazi's heeft verlost...

Anoniem zei

Math,

Ik vind je erg kortzichtig, en respectloos voor de mening van een ander. Ik kan mij voorstellen dat je het niet met Cindy eens bent, dat is nu eenmaal het voordeel van een democratie, maar jij geeft hier een reactie die kant noch wal raakt. Wanneer je de blogs van Cindy goed leest, zou je weten dat zij juist het beste voor heeft met de Iraniers.
Zij heeft het niet zo ( zwak uitgedrukt ) op Ahmadinejad.
Daarnaast zou je iets meer inhoud kunnen tonen.

maar ja...

weltrusten

Cindy zei

Beste Richard en Frans,

Mensen als Math zien het verschil niet tussen iemand die vecht voor rechten van de mens en een op macht beluste dictator. Zij zien het liever omgekeerd.

Ik voorspelde al dat dit gebaar van Ahmadinejad door de Obama aanhang geinterpreteerd zou worden als een "zie je wel, het werkt". Terwijl het juist aangeeft dat het gevaar nu erg groot is.

Ik ben benieuwd naar de reacties van de gevluchte Iraniërs. Die mensen die vol angst toekijken hoe hun prachtige land bezet blijft door de uitvoerders van de Sharia.

Ook bedankt voor jullie reacties!

Anoniem zei

Blijft lachen hier. Mevrouw mag denigreren wat ze wil. Ik niet. Ik zal me koest houden hoor, om je hartkloppingen te besparen.
Iran is niet gediend met jouw oplossingen en als iran je zo aan het hart gaat dan zou je dat weten. juist de vrouwen hopen dat Amerika ze nmet rust zal laten. Ze (en veel jongeren met ze) zijn het systeem van binnenuit aan het aanpakken en zijn niet gediend bij een tweede Irak. het mooiste voorbeeld hoe het niet moet. sadam was bankroet. Die kon geen oorlogen meer voeren. het bewijs hebben de Amerikanen zelf geleverd doordat ze verhoudingsgewijs weinig waoentuig hebben gevonden. dom dat jullie in de woorden van Bush zijn gaan geloven. het bloed van de Irakezen kleeft dus ook aan de voorstanders van deze totaal onzinnige oorlog. ls je een beetje het wereldnieuws bijhoudt dan zie je dat de grote dicaturen van binnenuit worden aangepakt (inderdaad met steun van inlichtingendiensten) 1+1=2.
Zo is ook de sovjetunie gevallen, de DDR, zo draait China bij, Cuba en Noord korea. En zo zijn er nog veel voorbeelden op te noemen.
Het is tevens aan die geweldige Bush van jullie te danken dat Irak in een burgeroorlog verzeild geraakt is door meteen het leger maar werkeloos naar huis te sturen en elke vorm van gezag grondig te verwijderen. En jullie zijn oprecht verbaasd? lachen zeg. Jullie zijn best leuk. Iran is erg maar hebben jullie nog wel eens tv gekeken de laatste paar jaren? Nog wel eens verdiept in Afrikaanse landen? Ogut, daar valt voor jullie natuurlijk niets te halen ondanks dat het daar vele malen erger is dan in jullie geliefde Iran. En joh, wat leuk dat jullie de 2e wereldoorlog er weer eens bijslepen. daar zijn jullie ook best goed in he?
Nou Cindy, ik neem m'n woordjes terug, als jij daar blij mee te maken bent. maar je zal het niet erg vinden als ik bij mijn mening blijf? Zo te lezen in je blogjes en reacties blijf jij ook graag bij je onzin. ik bedoel mening.

Math

Cindy zei

Nog een leuke voor jou dan Math. Weet je toevallig wie er het verzet van binnenuit financieel steunt? Bush! Wist je niet, neem ik aan?

Als je al mijn blogs zou lezen zou je weten dat ook ik het verzet van binnenuit steun! Nooit zal ik er voor pleiten dat Iran een tweede Irak kan worden.

jij doet aannames en dat is niet erg netjes. Wel feiten kennen voor je met onzin gaat gooien.

Anoniem zei

Nee Cindy, dat wist ik niet. Laat me raden..... Bush heeft Iran nodig om bepaalde redenen.... haha, geinig dat jullie zo slim zijn. En Richard, slaap lekker knul. Iraniers in Nederland zullen jullie in tegenstelling tot Obama met open armen ontvangen en gezamenlijk kijken hoe jullie van dat land een 2e Irak kunnen maken.

Math

Cindy zei

Math, nu doe je het weer. Lees je wel?

Je zegt : "hoe jullie van dat land een 2e Irak kunnen maken."

Terwijl ik juist zeg : "Nooit zal ik er voor pleiten dat Iran een tweede Irak kan worden."

Welke reden Bush ook heeft gehad met zijn steun aan het ondergrondse verzet.. dat zal mij een worst zijn, zoalng er maar steun blijft komen. Gelukkig komt er ook steun vanuit Europa. Vooral Jules Maaten doet daar erg zijn best voor.

Ondertussen komt Khatami rustig naar Nederland en gaat hij fijn om de tafel met Clinton en Wim Kok..
Doe mee met de protestactie tegen de komst van Khatami!

Anoniem zei

Natuurlijk lees ik goed. Een alternatief heb ik nog niet gelezen, behslve het afzeiken van Obama en het in de hemel prijzen van Palin. Interessant ook om te zien dat je ook daar niet ingaat op de inhoudelijke reacties van anderen. Dus over inhoudelijk gesproken: als het te heet onder je voetjes wordt dan zwijg je maar liever. Hoe dan ook, ik heb me heerlijk geamuseerd tijdens het lezen vsn je stukjes en misschien schrijf ik her en der nog wel eens wat leuke reacties op je andere stukjes. Hoeveel onzin kan iemand in haar eentje verzinnen. Bewonderenswaardig gewoon. En die ondergrondse steun is ook echt iets om te geloven. Leve het neoconservatieve wereldrijk! Unfortunatly not during this lifetime Cindy. Change has begun.

Math

Anoniem zei

70% van de jonge Amerikanen die voor het eerst mochten stemmen, kozen massaal voor Barack Obama.

95% van de zwarte Amerikanen koos voor de gekleurde senator uit Illinois, tegenover amper 4 procent voor zijn Republikeinse rivaal John McCain.

66 procent, een ruime meerderheid van Hispanics - de Spaanssprekenden die George W. Bush vier jaar geleden nog gedeeltelijk naar het Republikeinse kamp wist over te halen koos voor Barack Obama.

56% van de vrouwen stemde voor de Democratische kandidaat, slechts 43 procent voor McCain. Er gingen dinsdag ook meer vrouwen dan mannen stemmen.

77% van de joden koos voor Obama, tegenover slechts 22 procent voor John McCain.

Mooie cijfers Cindy. Dit noemen ze een mandaat en een klinkende overwinning.

Math.

Anoniem zei

Hier begint het mee... we hadden gelijk cindy!

Anoniem zei

Cin, je hoeft je niet continu te verdedigen hoor. Er zijn genoeg mensen die weten waar jij voor staat. De geschiedenis lijkt zich absoluut te gaan herhalen. Jij waarschuwde hier al voor. Ik kan zelfs een gesprek met je voor me halen waarin jij zei : "let op, zodra Obama president is komen de felicitaties van Ahmadinejad, Chavez en zelfs Castro en dat is het begin van het eind". Nu is het maar goed dat Obama gisteren heeft gezegd dat alles nog mogelijk is wat Iran betreft. Je hebt wel gelijk dat hij de grootste troef uit handen heeft gegeven. Wat Palin betreft daar heb je je ook voldoende over uitgesproken maar niet in je blog. Math je zet jezelf lichtelijk voor schut door beschuldigingen richting Cindy uit te spreken, het is duidelijk dat jij geen flauw idee hebt waar zij voor staat en wat zij allemaal doet. De Iraniërs zijn in ieder geval blij met iemand als Cindy.

Sonja zei

Misschien kan Cindy het domme volk even uitleggen welke landen Iran allemaal heeft aangevallen, alsook bijvoorbeeld de VS en Israël, en dan even gaan tellen, zodat we weten welke landen het gevaarlijkst zijn voor de wereld? Goed tellen hoor Cindy!

Doet niet af aan het feit dat Obama de zoon van een terrorist als stafchef heeft benoemd, maar vreemd genoeg heeft Cindy daar geen mening over. Sterker nog, ik vermoed dat Cindy dat wel een goede zaak vind. Toch?

Anoniem zei

Ook Sonja is geweldig in het doen van aannames. Voor de duidelijkheid Math schreef woorden als "dom", Cindy niet. Jij mag mij eigenlijk wel iets vertellen, Sonja. Hoeveel mensen worden er opgehangen in Israel en Amerika omdat ze anders denken? Homo zijn? Hoeveel kinderarmpjes worden er onder een vractwagen verbrijzeld omdat een kind een brood stal in Amerika en Israel? Hoe is het met de democratie in Iran ten opzichte van die in Amerika en Israel? Ik weet zeker dat Cindy ook wel een mening zal geven over de stafchef. Of dom volk als jij het respect voor die mening op zal kunnen brengen blijft de grootste vraag.

Sonja zei

Aha, Marcel kan niet tellen. Maar dat had ik ook niet verwacht. Marcel weet ook niets van de geschiedenis, wat precies het beschaafde Westen heeft grootgemaakt, en hoeveel burgerslachtoffers er tot op de dag van vandaag worden gemaakt om dat doel te dienen. Daarnaast weet marcel niets van de door het beschaafde Westen gesteunde bloedige regime van Sjah Reza van Iran en zijn beruchte geheime dienst, de SAVAK. Dat is Marcel op zijn minst allemaal vergeten. En natuurlijk weet hij ook niet dat de democratisch gekozen dictatuur van Iran zodoende een product is van die mooie Westerse en verlichte beschaving, die hij zo superieur acht. Mijn woorden over "het domme volk" neem ik dan ook meteen terug. Het zijn alleen de apologeten en discipelen van het fundamentalistische neoliberale geloof die dom zijn. Of ze verzwijgen de geschiedenis opzettelijk, dat kan natuurlijk ook nog.

En Marcel, ga je nu nog tellen jongs?

Anoniem zei

Sonja, ga fietsen muts. Jij weet wat ik denk? Knappe meid. Jij zegt Sjah ik zeg Shah. Jij zegt doden, ik zeg veel doden maar wel met hervormingen, infrastructuur en dergelijke. Jij zegt Ahamdinejad, ik zeg liever Reza Pahlavi. Jij wilt beweren dat de Shah erger was dan de figuren van na 1979? Ik zie liever een tweede witte revolutie dan een uitbreiding van de Islamitische. Jij noemt het een democratisch gekozen dictatuur in Iran? Weet je hoeveel kandidaten er niet goedkekeurd worden omdat ze niet Islamitisch genoeg zijn? Heb je enig idee, Sonja? Weet je hoeveel mensen er dagelijks verdwijnen in Iran? Weet je hoeveel Koerden, Sonja? Maar het is moeilijk te begrijpen dat rechtse mensen ook gevoel en verstand hebben, niet dan? Ik ben blij met mensen als Cindy, die zegen hoe het is! Net als Cindy heb ik veel contact met Iraanse mensen, jij moet nog een hoop leren Sonja meid. Ga nu maar weer fijn om je linkse blogje spelen en smijt daar met de door jou zo geliefde termen "neocons". Ik denk trouwens dat Cindy dat wel een compliment vindt, wanneer je haar een neocon zou noemen, dus doe je best.

Anoniem zei

Hey Cin ook Hamas heeft Obama gefeliciteerd. Je krijgt ontzettend gelijk.

Anoniem zei

Leuk, Hamas! Leuke muziek van Al Aqsa tv

Wel de volledige tekst lezen hoor, Sonja. Zoek gelijk even verder op Al Aqsa tv en als je toch bezig bent kijk ook eens naar de filmpjes over Iran.

Anoniem zei

Grappig zeg. Cindy de neocon. Die zijn wars van veranderingen. Overigens baalt Al Quaida want zonder de neocons aan de macht hebben ze minder om tegenaan te schoppen. De dialoog zorgt voor minder agressie en dus haalt hij daarmee de wind uit de zeilen van de door jullie aangehaalde bewindslieden. maar wapens staan stoerder en geven macht. en neocons zijn nu eenmaal superieur denkende machtswellustelingen.

Fijne toekomst met jullie soort.

Frits heeft gezegd. En inderdaad, tel de doden maar eens die de Amerikanen aanrichten in tegenstelling tot Iran. en hoe zit het met de 'beschaafde' manier van gevangenen om zeep helpen waarvan achteraf bleek dat ze onschuldig waren? Maar dat gebeurt netjes he? Onzinnig gelul.

Anoniem zei

Cindy zie ik best als een neocon. In lijn van Nixon en Reagan. Jullie zien meer neocons als paleoconservatieven. Is grote verschillen. Neocons is gezien als meer links of sociaal liberaal. Neocons niet tegen euthanasie en abortus. Immigratie bij paleoconservatisme is stop bij neoconservatisme is mogelijk om economisch doeleinden. Neoconservatieven meer met Israel bevriend maar ook paleoconservatieven zijn angstig voor Islamisering. Neoconservatieven zijn meer gericht op globale vrijheid en democratie. Is goed.
Jullie moeten echt nog een veel leren.

Hemû mirov azad û di weqar û mafan de wekhev tên dinyayê. Ew xwedî hiş û şuûr in û divê li hember hev bi zihniyeteke bratiyê bilivin.

Cindy zei

Math, een alternatief? Obama afzeiken? Ahmadinejad afzeiken ja. Melden dat Obama een troef uit handen heeft gegeven doe ik ook. So what?

En dank voor de verwijzingen naar het neoconservatisme! Dat vind ik absoluut niet erg, ik zie mij zelf best graag op één lijn met Nixon en Reagan.

Waar zeg ik iets over de geweldige Bush? Het enige waar ik die man eeuwig dankbaar voor zal zijn is dat hij Saddam te pakken heeft gekregen. Misschien is het nu ooit mogelijk om de erkenning van de genocide op de Koerden er door te krijgen.

Wat Palin betreft, daar heb ik al lang en uitvoerig aandacht aan besteed en maanden teruglezen doe ik niet aan, wanneer een onderwerp is afgesloten is het klaar. Als meningen blijven verschillen en mensen zich blijven herhalen is het gewoon beter om in te zien dat je het oneens bent.

De Sovjetunie is gevallen dankzij vasthoudendheid van reagan en toegevelijkheid van Gorbatsjov die dat weer omzette in daadkracht.

Die stafchef van Obama, ach een democratische Rambo.. geen mening over.

Burgeroorlog in Irak zal nooit aan Bush te danken zijn maar aan de verschillende stromingen binnen het Islamitische geloof, beide stromingen willen de macht in Irak. De Soennietische minderheid heeft jarenlang die macht gehad (Saddam was een soenniet) en die willen ze niet kwijt. Tegelijkertijd eist de Sjiietische meerderheid de macht op. Wat heeft Bush daar in vredesnaam mee te maken? Dat is het probleem met "jullie". Bush is overal de schuldige, in alles wat jullie maar kunnen bedenken. Dat jullie niet simpel van jullie zelf worden, bedenk eens iets origineels.

Die cijfers over wie en wat op Obama heeft gestemd, leuk hoor! Leuk voor die mensen. Maar vergeet niet dat er nog altijd 46% van de Amerikanen niet achter Obama staat. Niet heel Amerika is gevoelig voor een mooie prater. Noem het een landslide, een klinklare overwinning, whatever.. ik blijf vreemd genoeg met Hayek's "The road to serfdom" in mijn hoofd zitten.

Enfin, Hamas heeft felicitaties geuit en ook Chavez is al over de brug. In navolging van onze JP kan Obama nu ook flink handjes schudden met Jintao. Allemaal grote, geweldige leiders en soon to be our allies.

@Sanandaj - azadî ook voor jou en iedereen, ooit! Zolang ik leef zal ik jullie nieuws verspreiden en vechten voor jullie zaak. Xxx

Anoniem zei

Cindy. Top. Punt.

Anoniem zei

WASHINGTON - Het is duidelijk dat vertrekkend president George W. Bush weinig handen op elkaar krijgt. Maar misschien gaat de geschiedenis de pijn voor Bush verzachten, vinden diverse politicologen. Dat meldde CNN vrijdag.

„Op dit moment hebben niet veel historici een goed woord over voor Bush”, aldus Julian Zelizer, hoogleraar geschiedenis aan de Universiteit van Princeton. „Hij wordt gezien als incompetent op het gebied van zowel de binnenlandse als de buitenlandse politiek.”

Maar als Obama zijn intrek heeft genomen in het Witte Huis, kunnen de Amerikanen wel eens anders tegen Bush aan gaan kijken, stelt Barbara Kellerman, hoogleraar politieke geschiedenis aan de universiteit van Harvard. „Als de huidige boosheid over de regering-Bush geluwd is, kunnen mensen gaan beseffen dat sommige dingen een speling van het lot zijn.”

Op een aantal punten heeft Bush gewoon pech gehad, vindt Kellerman. „Drie duidelijke voorbeelden zijn 11-9, de orkaan Katrina en de kredietcrisis. Ze gebeurden onder zijn bewind, dus ze worden hem aangerekend.”

Bush zou niet de eerste president zijn wiens reputatie in de loop van de geschiedenis werd bijgesteld. Het bekendste voorbeeld daarvan is Harry S. Truman. In juni 1945, kort na zijn aantreden, genoot Truman een populariteit van 87 procent. Bij zijn aftreden in januari 1952 was dat gekelderd naar 23 procent.

Truman kreeg in zijn regeerperiode een paar stevige problemen in binnen- en buitenland op zijn bord, zoals het einde van de Tweede Wereldoorlog, de Koreaanse Oorlog en het begin van de Koude Oorlog.

Kellerman: „Zowel Bush als Truman waren ongekend impopulair bij hun vertrek. Trumans reputatie is in de loop van de tijd echter niet alleen in alle opzichten verbeterd, hij wordt nu zelfs beschouwd als een van de grootste Amerikaanse presidenten.”

Een andere president met wie een vergelijking zich opdringt, is Ronald Reagan. Bij zijn aftreden in 1989 lag hij onder kritiek van zowel Democraten als Republikeinen vanwege zijn onderhandelingen met Sovjetleider Gorbatsjov en zijn aanpak van de Iran-contra-affaire.

bron

Anoniem zei

Nieuwsnu zegt dat Cindy gelijk heeft.

NRC Nu

Anoniem zei

Cindy Palin wat ben je toch een rare snuiter. Doe mij één plezier en laat mijn VVD met rust want je zet de VVD alleen maar te kijk met je rare opvattingen.

Anoniem zei

Ik ken VVD kamerleden met dezelfde opvattingen als Cindy. Laat je niet uit het veld slaan, Cin! Die mensen die anoniem reageren hebben geen tegengeluid meer! Je hebt gewoon gelijk.

Anoniem zei

@Sanandaj:

Hemû mirov azad û di weqar û mafan de wekhev tên dinyayê. Ew xwedî hiş û şuûr in û divê li hember hev bi zihniyeteke bratiyê bilivin.
?????????????

Weet je, hier in Nederland spreken, schrijven en lezen we in de Nederlandse taal. Jij moet nog veel leren blijkbaar.

@Cindy: nee, Bush kan er helemaal niets aan doen dat er een urgeroorlog is uitgebroken. Tip voor lieden als jou: denk eerst eens goed na voordat je een beslissing van deze omvang neemt. Da's overduidelijk niet gebeurd. Maar ach, lieden als jou kijken graag de andere kant op als hun lieftallige wereldslopers bezig zijn. Het verwende rijkeluiszoontje dat de hand boven het hoofd wordt gehouden. Denk toch eens na leeghoofd.
Nixon, jaja, een geweldige president die de boel niet heeft beflikkerd. Ook dat mag stilletjes worden vergeten. En die seniele Reagan. jawel, hij heeft het best goed gedaan, die credits krijg je van me. Voor de rest kraam je kant en klare onzin uit, samen met die kortzichtige minderhied van je.
En ik heb jou nog helemaal niets kritisch over je maanden terug geschreven lovende woorden over gladde mevrouw Paling gezien. Je maakt je er gewoon lekker gemakkelijk vanaf, zoals jouw soort altijd doet als ze geen antwoorden meer hebben. Nee Cindy, een zielige, a-kritische houding neem jij aan. Al met al een zielige vertoning. Niets meer en niets minder. Ik ben blij dat jouw kluppie een minderheid is in de VVD en helaas zorg jij ervoor dat de VVD niet zal groeien. Net zoals de republikeinen nu de klappen hebben gekregen bezorg jij de VVD hetzelfde.

Bedankt.

Cindy zei

"Weet je, hier in Nederland spreken, schrijven en lezen we in de Nederlandse taal. Jij moet nog veel leren blijkbaar."

Hier in Nederland tonen wij ook respect voor woorden die legendarisch zijn wanneer het op vrijheid aankomt, en tegelijkertijd is jouw Nederlands ver van perfect te noemen.
Je heb moeite met een normaal gesprek voeren en daarom ga je gooien met termen als "leeghoofd". Ik heb je vast diep geraakt.

Reagan was een enorm goede president maar geen intellectueel, verre van dat. Hij had zo ontzettend veel zelfvertrouwen en geloofde dat hij de wereld kon verbeteren, dat heeft Palin ook. Palin moet nog heel veel leren, ze heeft mijn respect niet op dit moment maar ze kan het met gemak terugwinnen.

Je kunt wel heel makkelijk tegen mij aanschoppen en mij een leeghoofd noemen maar heb jij enig idee wat Nixon bereikt heeft? De betrekkingen met China verbeterde enorm tijdens zijn termijn. Hij heropende de gesprekken met Vietnam om tot vreedzame oplossingen te komen (Kissinger speelde daar ook een grote rol in). De banden met de USSR verbeterde. Hij was wél de president die de troepen terug haalde uit Vietnam. Hij begon het spaceshuttle programma. Hij zette agentschappen op tegen illegale drugsverspreiding en om de menselijke gezondheid te beschermen. Maar noem mij een leeghoofd en blijf zelf hangen bij het watergate schandaal.

Sarah Palin, by the way.. is een paleocon en ik (volgens jullie) een neocon, dus wie of wat ben ik nu? Jullie mogen het zeggen ;)

Verder zou ik het fijn vinden als de discussie een beetje op niveau blijft, schelden is een teken van zwakte daar win je geen debat mee. Dus, óf een normale discussie óf we laten het hierbij.

Anoniem zei

Mens, ik begrijp geen zak van die 'respectvolle' legendarische woorden dus wat moet ik met zulke onzin! Een vertaling zou pas van respect getuigen. het wordt een mooie boel als we allemaal in onze eigen taal beginnen te kleppen. Alleen een leeghoofd vindt dat natuurlijk onzin dus vergeef me m'n woorden. Wel fijn dat je nog even aangeeft dat Nixon onder druk de dialoog is aangegaan en de troepen heeft teruggetrokken. Al met al ben je toch niet zo'n leeghoofd. Wat boeit mij het overigens wat jij bent of waarbij jij jezelf vindt horen. Ik mis alleen serieuze inhoudelijke antwoorden op de reacties betreffende je fan-tas-tische Palinblog. Dus praat niet zo hooghartig over inhoudelijke discussievoering als je jezelf er niet eens aan kunt houden. Luek overigens om tussen de regels door te lezen dat je loopt te briezen. Doe toch niet zo opgefokt en accepteer gewoon dat je echt tot een minderheid behoort. Het getuigd van weinig inlevingsvermogen als je niet snapt dat je mensen raakt met je kortzichtige, eenzijdige analyses.

By the way, excuses voor mijn slechte Nederlands. Ik woon hier pas 6 jaar en dan is het best moelijk hoor....

Cindy zei

Kijk, beste anoniem. Jouw reacties zijn dus de reden waarom ik totaal geen behoefte hem om op jou te reageren.

Ik wens je een fijne avond. Oh en de vertaling van het stukje Koerdische tekst, het is artikel 1 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. In het Nederlands.. Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.

Azadi betekent vrijheid.

Anoniem zei

Het is een regelrecht drama dat Obama is gekozen. Dit geeft helaas aan dat het leeuwendeel van de mensen nóg dommer is dan ik al dacht en massaal trapt in het puike acteerwerk van Obama.

Obama is zwak en zal worden uitgekotst over 4 jaar. Helaas voor de donkere mensen zullen de blanke racisten uit de USA hierin met smart hun gerief halen en zal de rassenhaat alleen nóg meer toenemen.

Bedankt stomme amerikanen die dit niet zien. Bedankt stupide Nederlanders die het verstand van een varken hebben en niet begrijpen dat ze gestemd hebben op de beste acteur maar slechtste kandidaat.

Anoniem zei

Hmmmm, wat was Reagan ook alweer van beroep voordat hij president werd? Even denken hoor....

OJA! IK WEET HET WEER! IETS MET FILMS OF ZO!

:)

Simon, jij kunt vast niet wachten tot het moment dat je gelijk krijgt en weer verder kunt gaan waar de republikeinen zijn gestopt, het verdelen van de rijkdom onder de rijken en nog mmeer kapitaalslurpende oorlogjes organiseren zodat de superrijke wapenvriendjes vanm de Reps nóg rijker worden! Yep, de beste oplossingen allertijden.
Nee, dan geef ik liever mannen als Oba,a een kans. En helaas heb je niet helemaal ongelijk. De kans is namelijk zeer aanwezig dat hij de rotzooi niet binnen zijn ambtstemijn krijgt opgelost. Het kost meer dan 10 jaar. Maar da's toch goed nieuws voor jou Simon? kan je over 4 jaar weer lekker genieten van de verdere afbraak en de wereld verder richting bankroet helpen.

Gefeliciteerd.

Cindy zei

Reagan was een acteur en werd een uistekende wereldleider. Obama heeft wel acteertalent maar daar zal het bij blijven. Als hij een echte acteur was geweest had hij de troef nooit uit handen gegeven, hij had dan geweten dat die troef uiteindelijk het plot van de film zou bepalen.

Denk aan hoe Reagan zijn spullen inpakte en de bespreking met Gorbatsjov verliet... vervolgens viel de muur. Prachtig plot en de troef tot het eind in zijn zak gehouden.

Anoniem zei

Goh, was het nou zo moeilijk om het in het Nederlands te schrijven? Interessant Koerdisch gedoe....
Afijn, bedankt voor je vertaling. Neem deze woorden goed in je op en denk maar eens wat dieper na over al jullie valse bemoeizucht. er zijn landen waar dingen gebeuren die vele malen erger zijn. Met dat hypocriete selectieve gedoe maken jullie meer kapot dan jullie goed doen.

Anoniem zei

Wat klets je toch telkens over die troef van jou. de wereld is een andere dan ten tijde van reagan.
Jullie blijven zo hangen in de geschiedenis. Vermoeiend hoor. Echt neoconservatief. Veel terug kijken, alles zoveel mogelijk laten zoals het was en vooral niet accepteren dat niet alleen het westen bepaalt wat er in de wereld gebeurt. Je lijkt wel 80! Alhoewel... mijn oma is een overlevende van de 2e wo en een groot aanhanger van Obama.

Anoniem zei

Zelf zat ik nogal te duimen dat McCain het zou winnen. Het heeft niet mogen zijn, maar aan de andere kant denk ik dat Obama ook een goeie keuze is.

Zoals je schrijft is Achmadinejad -of eigenlijk de Islamitische revolutie- geen lievertje, en in zekere zin is het beter als de confrontatie onder Obama plaats vindt dan onder McCain.

Ik weet dat Obama erg links is, dat ie banden onderhoudt met extreem linkse figuren, maar hij is wel een Amerikaan. En Amerikanen hebben over het algemeen last van iets wat Europeanen niet kennen en die aandoening noemen we common sense.

Er zijn maar weinig Amerikanen ook van linkse signatuur die blij zijn met een Iraanse kernbom. Maar weet je wat ik me afvraag?

Hoe komt het dat mensen die over het algemeen tegen kernwapens zijn, het geem bezwaar vinden als Iran kernwapens zou hebben.

Een land wat verklaard heeft Israel van de kaart te willen vegen.

Zou dat iets met elkaar te maken kunnen hebben?

Cindy zei

Ik ben het niet met je eens, anoniem. De geschiedenis gaat zich (in mijn opinie) wel degelijk herhalen. Kijk naar de spanningen met Rusland en de dreigende taal van Ahamdinejad. Een nieuwe koude oorlog is helemaal niet onwaarschijnlijk. ken je het verhaal van Reagan en Gorbatsjov?

Denk aan de woorden "Evil is powerless if the good are unafraid" en bekijk de documentaire eens. Het kost wel wat tijd maar het is absoluut een mooie docu! De moeite van het kijken meer dan waard.

Cindy zei

Daniel,

Hele sterke punten. Dank voor je reactie. Ik schreef gisteren ook ergens dat Amerika te aller tijden conservatief zal blijven. Zo zit Amerika in elkaar, dat zijn hun waarden en normen. Dus zo links als de socialisten hier zal hij niet zijn. Toch blijft het opmerkelijk dat hij de meest links stemmende senator was.

Ik vind je opmerking over kernwapens geweldig scherp!

Ik geef Obama beslist wel een kans om goed te gaan doen, maar ik geloof dat hij een tweede Carter zal worden en geen tweede termijn zal gaan redden. Dat denk ik nu, wellicht verander ik mijn mening nog. Meningen zijn er om zo nu en dan eens aan te passen.

Verder vind ik nog altijd dat er zo veel mensen en dus ook zo veel meingen zijn. Links en rechts z8ullen het op weinig punten eens worden. Toeval wil dat ook links Nederland Iran met Ahmadinejad niet onderschat, gek dat de achterban daar anders over denkt.

Anoniem zei

Math, dus jij zegt Republikein = havik. Jij schaart alle Republikeinen op een rij....dus een generaliserende ultralinkse communist, dat ben jij. Nu jezelf niet op je teentjes getrapt gaan voelen hoor. Ik reageer alleen hetzelfde als zoals jij doet. Met types als jou is de wereldvrede zeker gediend. Praten, praten en nog eens praten. Dat vind Ahmadinejad vast leuk. Kan hij tijd rekken en ondertussen gewoon lekker die bom bouwen. Of ben je zo naief om te geloven dat hij dat allemaal nodig heeft voor de elektriciteit, met al die olie in de grond.....

Anoniem zei

Vol verbazing heb ik alle reacties zitten lezen op deze blog. Soms zou ik willen dat ik door het scherm heen kon duiken om eens iemand flink door elkaar te schudden, en duidelijk te maken dat je een discussie voert met respect voor een andermans mening.
Uitspraken als " jij mens " "leeghoofd" "dom".....onbegrijpelijk.
Cindy, ik heb bewondering voor je uithoudingsvermogen, en je geduld. Laat je niet kisten door een paar linkse rebellen. Type politieke hooligans... veel geblaat, weinig wol....

Dat jullie het hier niet eens gaan worden is duidelijk, maar moet dat op dit niveau.... verlaag je niet tot dat niveau...dat doe ik wel...


linkse sukkels !!

Cindy zei

En toen waren er nog meer meningen. Ik krijg het vermoeden dat er 1 anoniem (Math) continu een reactie geeft. Een tegengeluid komt er van heel veel meer mensen. Dat geeft me toch een goed gevoel. We zijn niet verloren ;)

Anoniem zei

Cindy,

'Math' ondertekent zijn reactie gewoon met Math. Dus de reacties die verder anoniem zijn nee ik niet voor mijn rekening. Leuke aaname maar wederom kortzichtig.

waarom mogen landen als israel ontkennen kernwapens te hebben, een zeer dreigende houding aannemen (dat hebben we vorig jaar in Libanon wederom mogen zien en hebben we er moeite mee als andere landen dezelfde wapens willen hebben? Van mij mogen alle kernwapens de wereld uit maar het is wederom hypokriet om andere agressieve landen (USA onder een verkeerd bewind) toe te staan deze wapens te hebben en er stilzwijgend mee te laten dreigen.
Ik heb twee broers in het beroepsleger en ben dus totaal niet tegen militairen maar de rommel die m'n twee broers mogen opruimen is grotendeels te danken aan de agressieve wijze van optreden door de Amerikanen in Irak en Afghanistan. Dat baart mij zorgen, meer dan die hele Ahmadinejad. Met zulke gasten in buurlanden zou ik me tot de tanden toe bewapenen. heel logisch.

Math

Anoniem zei

Ps. jullie zijn niet verloren, jullie hebben verloren. Het is nu aan anderen om te laten zien dayt er een alternatief is. In plaats van ze te benaderen met negativiteit zouden jullie ze eens (net als McCain) steun toe kunnen zeggen en meedenken in oplossingen in plaats van oude denkbeelden te herhalen en te wijzen op een eenzijdig belichtende film.

Dat is hetgeen mij stoort. het negatieve gezeur en het steevast onderuit willen halen van een grote groep die wel een alternatief ziet.
Math

Anoniem zei

Mensen die anoniem reageren zijn wel de allerdomsten - zij die niet het niveau hebben om zich met hun eigen naam en achtergrond te uiten voor de veelal bullshit die ze trachtten te verkondigen.

Reageren op dit soort idioten is normaliter zonde van de tijd en zou door Cindy direct verwijderd dienen te worden. Enfin dit is niet mijn blog ;)

Maar dit is een democratisch land dus ook deze knullen mogen een 2e kans krijgen. Moeten ze wel hun naampje opgeven he.

Verder heb ik gezegd over Obama wat ik er van vind. En ja...ooit krijg ik gelijk want ook mr. actor met zero politieke ervaring red het niet.

Mc Cain begreep het. Die wist donders goed dat de USA al lang geen wereldnatie meer is maar een onsamenhangend land die op de rand van de afgrond bungelt en andere continenten nodig heeft om te overleven.

En Obama? Die leest teveel sprookjesboeken van zijn kids.

Ik ben weg. Succes met jezelf irriteren.

Cindy zei

Beste Math,

Ik begrijp niet dat jij de dreiging vanuit Iran niet (wilt) zien. Maar dat is geheel aan jou. Dan het volgende punt, waar in welke blog heb jij mij het gedrag van Israel goed zien praten? Ik ben tegen al het geweld maar ik kan mij wel voorstellen dat wanneer je continu bestookt wordt met raketten vanuit een land, je op een gegeven moment terug gaat schieten of er gewoon overheen loopt. Dat Israel fouten maakt en heeft gemaakt zie ik ook wel, dom of een leeghoofd ben ik absoluut niet :)

Daar komt nog bij dat ik ieder volk een eigen plaats gun om te wonen en in vrijheid te leven. Ook de Palestijnen. Daar zit dan ook weer iets tegenstrijdigs in omdat de Palestijnen al een land hebben, Jordanië.

De materie is veel te ingewikkeld om even een mening over te hebben. Toch ben ik van mening dat Israel het beter gedaan heeft dan de Palestijnen. Zo ging geld in Israel naar de infrastructuur en in Palestina naar wapens. De televisie programma's in Palestina zijn zo vreselijk vol gestopt met haat dat de Palestijnen alleen nog maar met haat gevoel aan Israel kunnen denken. Is dat dan normaal?

Het stoort mij dat jij zegt dat wij steevast Obama onderuit willen halen. Daar zit je fout. Ik wil wél steevast Ahmadinejad onderuit halen, vandaag, morgen, gisteren en zolang die man leeft. Waarom? Omdat zoveel mogelijk mensen moeten weten wat die man doet met zijn landgenoten.

Dan nog iets dat ik niet begrijp. Ik heb een mening, die is volgens "jullie" kortzichtig, dom en wat allemaal nog meer.. maar "jullie" mening klopt en is de enige juiste.
Over "jullie" mening mag niets worden gezegd. Is dat dan niet juist kortzichtig?

Verder vind ik getuigen van behoorlijk slechte discussie techniek wanneer "jullie" op de persoon gaan i.p.v. op de inhoud en mij vervolgens te beschuldigen dat ik nergens inhoudelijk op in ga :s

It's a strange world, zei een goede vriend vandaag tegen mij. Ik zal hem nu beantwoorden met "It's a strange world, indeed".

Als afsluiter wil ik "jullie" bedanken voor de aandacht die ik van "jullie" heb gekregen. Hoe harder er tegen mij aan word geschopt vanuit de "linkse" hoek hoe meer overtuigd ik raak dat ik wel degelijk een goed punt te pakken heb. Het moment dat het taalgebruik naar een lager niveau zakt weet ik dat helemaal zeker.

Ik ga met Simon mee. Dan kunnen jullie gezellige onderonsjes houden, of tegen jezelf praten, of dat beide tegelijk.

Sonja zei

Okee, geen antwoorden dus. I rest my case.

Cindy zei

Wel heel leuk om te zien dat Math een VVD lid is. Apart ;)

Anoniem zei

Tja Sonja, dat is Cindy. Vragen met wedervragen beantwoorden. Als je je door de blogjes hebt geworsteld (waarbij het interessantste te vinden is tussen de repliek) dan zie je dat Cindy stopt met inhoudelijk beargumenteren als er niets meer te winnen valt. Da's ook de reden waarom ik me nogal kinderachtig heb opgesteld hiero.
Alleen als Cindy bijval krijgt dan onderbouwt ze haar stellingen nog meer en nog steviger. Maar ik kan nergens serieuze antwoorden vinden op vragen van anderen behalve dat ze vaak zegt 'die man' niet uit te kunnen staan (wat een inhoud??) en achter haar mening te blijven staan (al heeft de media feitelijk vaak al veel blootgelegd). En al helemaal zul je nergens eens horen van 'ja, inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken'.

Da's tekenend voor Cindy. Maar ze heeft natuurlijk het volste recht op haar eigen site. Maar ik vraag me af wat dan de reden is van reactieruimte die ze biedt. Waarschijnlijk om haar ego verder te strelen. Maar goed, ik ga met je mee Sonja. Tijd voor lekker inhoudelijk discussieren in de kroeg met medestudenten. Ik heb het hier wel gezien. Een medestudent (jaja, een VVD-er) wees me op deze blogs omdat hij soms (VVD)blauw lag van het lachen.
Eén ding geef ik Cindy na na alles te hebben gelezen. Ze zet zich vol verve in voor een beter Iran. Dat siert haar en dat moet gezegd. Maar zelf ken ik gebieden die er erger en slechter aan toe zijn in de wereld. Die kunnen meer steun gebruiken dan Iran. Ik heb drie Iraanse vrienden op de uni en die zijn ervan overtuigd dat het een kwestie van tijd is dat het met Iran beter zal gaan. Nu maar hopen (en die kans is vele malen kleiner geworden met Obama) dat Amerika geen roet in het eten gaat gooien.

Gegroet Cindy, veel plezier hier nog. Overigens ben ik geen VVD-er ;)

Math

Cindy zei

Ik heb uitgebreid mijn mening gegeven over Obama en Palin, dat jullie eisen dat ik die mening blijf herhalen en herhalen en herhalen is jullie eis. Dat wil niet zeggen dat ik de behoefte voel om mijn mening te blijven herhalen. Ik zie geen kans om in een discussie met "jullie" dichter tot elkaar te komen. En Math, geen VVD'er zijn maar het wel schrijven is best raar ;)

Oh en, beste mensen. Ik ben niet "slechts" een huisvrouw. Ik ben tevens moeder van 4 prachtige kinderen en studeer. Dat is daarnaast ook nog tijd over kan houden om een "VVD trol" uit te hangen is gewoon een kwestie van knap met je tijd omgaan en multi- tasken. Ik wil jullie wel hartelijk danken dat jullie een compleet topic aan mij hebben besteed, ik voel mij meer dan gevleid!

"A woman who holds her views cannot be tolerated by the left. So she will be ridiculed and belittled because that is the modus operandi of the left when they decide you are the enemy."

Anoniem zei

En zo stak Cindy met al haar interessante dingen weer een veer in haar eigen kont :)

Wat was mijn moeder toch een heerlijke bescheiden, intelligente en fantastische moeder van drie zoons en twee prachtige dochters.

Proost (mams)!

Math

Anoniem zei

Smeek smeek smeek, alsjeblieft stop met dit weblog Cindy. Je maakt de VVD alleen maar belachelijk met je rare praat.

Unknown zei

waarom zou er dreiging uit moeten gaan van Amerika?

Wim van Halm, Maarn

Anoniem zei

Ik vind dat er altijd een redelijke dreiging uit gaat van Amerika. Ze hebben een 'don't fuck with us' mentaliteit. Ik ben het met Cindy eens dat Obama de grootste troef uit handen heeft gegeven door te zeggen dat hij aan tafel wil met Ahmadinejad en de rest. Door dat te zeggen gaat er niet echt meer een dreiging uit vanuit Amerika. Verder zal ik alle lege en respectloze reakties negeren.
F. Wolters.

Cindy zei

Math,

In een democratie hebben mensne het recht om zich te verdedigen.
In mijn geval tegen dit aardige stukje

Quote ..
Yes we can Cindy!
Comments (9)
7 november 2008 01:01

Iedereen kent inmiddels de VVD trol Cindy Schneider wel, het vvd opinie huisvrouwtje. Naast afwassen kan Cindy ook typen, bijvoorbeeld dat het wel heel erg vervelend is dat mensen vreedzaam met elkaar proberen om te gaan. Een felicitatie van Ahmadinejad is voor action doll WarCindy een reden om gelijk driftig oorlogszuchtige taal uit te slaan.

Oorlogszuchtige mensen horen niet in de politiek. Amerika heeft er mee afgerekend en dat moet wij in Nederland ook doen. Yes we can Cindy! Mensen willen vrede, veranderingen en dat is niet alleen in Amerika. Niet alles hoeft te worden opgelost met harde taal, bommen en granaten en stapels burgerslachtoffers.


Nu mogen jullie mij uitleggen welk stukje tekst in mijn blog oorlogszuchtig is. Verder was ik nooit af daar heb ik een machine voor. Ik pleit nergens voor een oorlog in Iran.

Er is trouwens weer wat hoop. Obama krabbelt terug net zoals hij terug krabbelt met de beloftes om de belastingen niet te verhogen. Het punt is, dat hij echt de grootste troef uit handen heeft gegeven en dat deed hij al maanden geleden.

Daar komt nog bij dat ik niemand begrijp die met Ahadinejad om tafel wil of zelfs een felicitatie van deze engerd wil ontvangen. Hebben jullie dan écht geen enig idee hoeveel mensen hij vermoord en vermoord heeft? Kinderen, ouderen, Koerden, Christenen, homoseksuelen, anders denkenden, strijdlustige vrouwen, vakbondsleiders. :'-(

Er is nog een sprankje hoop, dat Obama inderdaad terug blijft krabbelen en nu al een plan van aanpak gaat bedenken (is weer eens iets anders dan de moeilijke beslissing over welke asielhond het beste bij het gezin past) en dat Ahamdinejad niet zal worden herkozen.

Op dit moment is de tiende minister in Iran ontslagen (tijdens deze termijn) als de elfde volgt zal er een nieuw kabinet gevormd moeten worden. De ondernemers in Teheran zien Ahmadinejad niet meer zitten (en zij hebben behoorlijk wat macht) de inflatie stijgt gigantisch en Ahadinejad wil de belastingen voor de ondernemers verhogen. Dit zal er voor zorgen dat veel ondernemers hun hoofd niet meer boven water kunnen houden. Zij hebben invloed, zijn zijn een groot deel van het inkomen van Iran. (al vraag ik me af waar het geld van de olie naar toe gaat, Iran zou één van de rijkste landen kunnen zijn). Wisseling van president in Iran, dat is dé oplossing. De naam van Khatami valt geregeld (de voormalige president die komende week in Nederland is :-@ ) maar ook al was hij voor hervormingen en een mildere uitleg van de Sharia.. er kleeft zo vreselijk veel bloed aan zijn handen... toch spreek hij zich vaak uit tegen Ahadinejad, het zal uit eigenbelang zijn... in ieder geval is Khatami een betere onderhandelingspartner dan Ahadinejad.

Ik doe meer dan afwassen. Het is trouwens leuk om te zien dat die VVD reacties met dezelfde ip adressen worden geplaatst als de anderen. Handig hoor, een ip log.

Ik wens jullie een hele fijne dag en een prachtige zondag. Ik sluit dit af en ga door naar het volgende onderwerp. Kusje van mij!

Anoniem zei

@Anoniem

Ik heb je reacties gelezen.Teneerste als je een reactie plaats , pas dan op met wat je allemaal schrijften je taal gebruik!Zo te lezen ben jij de gene die niet durft te zien dat er ook liberalen zijn.Ik ben zelf een Iranier en Bijna iedereen weet dat Iran geen Irak is!dus je hoeft mij niet te vertelen dat republikeinen alleen voor orlog zijn.Echt een uitspraak van een jongentje van 9 die het van mensen omzich heen overneemt.Obama wil onderhandelen met IRAN en nee dat willen wij niet.Het is alsof je met Hitler gaat onderhandelen.Iran zal nooit een 2e Irak worden!

Shey

Anoniem zei

Cindy is de slimste van ons allemaal. Wel eens van een studentenhuis gehoord? Veel VVD-ertjes in één huis en één IP-adres.

Als er iemand terugkrabbelend bezig is dan ben jij het wel. En bespaar ons inderdaad je prietpraat alsof Iran het ergste is. Je bent een beetje wereldvreemd. Dat land lost zijn eigen problemen op, let mnaar op. Jij met je troef. Soms is het goed om de kaarten maar op tafel te leggen en het spel opnieuw te beginnen. Na 8 jaar Bush is dat het verstandigste wat Obama doen kan.

Math

Anoniem zei

Mwoehaha Cindy ontmaskert en kijk eens hoe de smoesjes je om de oren vliegen. Typisch links. Math jij weet niet waar je over praat. Jij hebt duidelijk geen idee wat er in Iran allemaal aan de hand is. Kijk alleen eens naar de reaktie van Shey. Die zal het vast wel weten?

Anoniem zei

"A woman who holds her views cannot be tolerated by the left. So she will be ridiculed and belittled because that is the modus operandi of the left when they decide you are the enemy."

Gaap voor lege retoriek. Cindy pinda toverheks. Een mening kan een mooi ding zijn, mits onderbouwd. Daar kan ik je nog niet op betrappen. Maar wie weet, bewaar je het mooiste voor het laatst....heeeel laat.

Sonja zei

Mijn vraag was geen herhaling, Cindy jokkebrok, je hebt gewoon niet de guts, want de feiten spreken je broddelwerkje tegen.

Niet oorlogzuchtig? Maar Cindy, jij bent toch van de VVD? Heb hier nog een mailtje van Arend Jan persoonlijk, over het bombarderen van Iran. Meissie, je moet wel in de maat van je partij blijven lopen hoor!

Zit jij al lang in de politiek, of is dit weblog misschien een eerste probeersel om met den burger te communiceren? Probeer het nog eens, want met dit weblog zet je jezelf, en dus ook je partij vreselijk voor aap.

Het is namelijk zo Cindy, propaganda heeft alleen maar succes wanneer het niet als zodanig herkend wordt wordt. Ik citeer voor jou ook even Edward Bernays (en neef van Sigmund Freud), schrijver van het boek 'Propaganda' (1928) dat een standaard werk is geworden voor communicatie en pr in de westerse democratie:

"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country. . . .. In almost every act of our daily lives, whether in the sphere of politics or business, in our social conduct or our ethical thinking, we are dominated by the relatively small number of persons . . . who understand the mental processes and social patterns of the masses. It is they who pull the wires which control the public mind."

Zo doe je dat dus Cindy. Tip: volg eens een 'scholing' van het SP scholingsteam, daar zul je veel truken en tactieken leren.

Bernays legde de Amerikaanse elite uit dat men "de diepste verlangens of de diepste angsten" van de massa "kan aanboren en die gebruiken voor eigen doeleinden." Dat noemde hij "the engineering of consent." En "Engineering of consent" was volgens Bernays juist "the essence of the democratic process."

En dat is wat professionele politici behoren te doen Cindy. En daar wordt je nog voor betaald ook. Onder andere door mij, en al je andere lezers en reageerders. Want zo gaat dat in een democratie.

Sonja zei

Mijn vraag was geen herhaling, Cindy jokkebrok, je hebt gewoon niet de guts, want de feiten spreken je broddelwerkje tegen.

Niet oorlogzuchtig? Maar Cindy, jij bent toch van de VVD? Heb hier nog een mailtje van Arend Jan persoonlijk, over het bombarderen van Iran. Meissie, je moet wel in de maat van je partij blijven lopen hoor!

Zit jij al lang in de politiek, of is dit weblog misschien een eerste probeersel om met den burger te communiceren? Probeer het nog eens, want met dit weblog zet je jezelf, en dus ook je partij vreselijk voor aap.

Het is namelijk zo Cindy, propaganda heeft alleen maar succes wanneer het niet als zodanig herkend wordt wordt. Ik citeer voor jou ook even Edward Bernays (en neef van Sigmund Freud), schrijver van het boek 'Propaganda' (1928) dat een standaard werk is geworden voor communicatie en pr in de westerse democratie:

"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country. . . .. In almost every act of our daily lives, whether in the sphere of politics or business, in our social conduct or our ethical thinking, we are dominated by the relatively small number of persons . . . who understand the mental processes and social patterns of the masses. It is they who pull the wires which control the public mind."

Zo doe je dat dus Cindy. Tip: volg eens een 'scholing' van het SP scholingsteam, daar zul je veel truken en tactieken leren.

Bernays legde de Amerikaanse elite uit dat men "de diepste verlangens of de diepste angsten" van de massa "kan aanboren en die gebruiken voor eigen doeleinden." Dat noemde hij "the engineering of consent." En "Engineering of consent" was volgens Bernays juist "the essence of the democratic process."

En dat is wat professionele politici behoren te doen Cindy. En daar wordt je nog voor betaald ook. Onder andere door mij, en al je andere lezers en reageerders. Want zo gaat dat in een democratie.

Anoniem zei

Zelf ben ik blij met de overwinning van Obama, al was het maar omdat een zwarte president in de VS een goede uitstraling naar de rest van de wereld heeft. De meningen lopen uiteen over hoe dicht Iran is bij het verkrijgen van een kernwapen. Scott Ritter, een voormalig Amerikaans marinier en VN-wapeninpecteur in Irak, denkt dat het nog wel enige tijd (tot aan 8-10 jaar?) zal duren, voordat de Iraniers een bom zouden kunnen maken. Ik heb enige van zijn lezingen bijgewoond, aangezien hij bij mij in de buurt woont (staat New York). Cuba en Venezuela zie ik niet als een bedreiging, Chavez heeft voornamelijk grensschermutselingen met Colombia. Ik ben in hem de afgelopen jaren steeds meer teleurgesteld geraakt, daar hij zich is gaan gedragen als een typisch Latijnsamerikaanse caudillo. De fascistische ayatollahs en hun anti-semitische president hebben hopelijk hun langste tijd gehad. Het aantal brieven dat wij maandelijks via onze plaatselijke Amnesty-groep versturen naar Iran rijst al jaren de pan uit, altijd een slecht teken v.w.b. de vrijheid in een land. Toch denk ik dat de omverwerping van het Iraanse regime vooral van binnenuit zal moeten komen, verwacht van de VS na Afghanistan en Irak geen derde invasie. De jonge bevolking van Iran schijnt trouwens erg pro-Amerikaans te zijn.

Anoniem zei

Volgens mij is Cindy een echte politica. Als het even te moeilijk wordt en de vragen te moeilijk dan loopt Cindy weg. Ook is ze goed in het draaien en het ergste, de waarheid haalt haar telkens weer in. Kijk naar haar steunbetuigingen richting Georgië em het beschuldigen van Rusland. verschillende berichten hebben haar bereikt om de ogen eens goed te openen maar nee, haar gelijk is het enige gelijk. Nu echter komen de wereldleiders langzaam tot de conclusie dat het Georgië was die de provocatie cq oorlog is begonnen hetgeen al vanaf het begin af aan werd beweerd door enkele wakkere journalisten. Ook hier komt Cindy liever niet op terug want haar standpunt herzien is iets wat ze niet kan. En zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen en reacties te geven op haar vele schrijfsels. De VVD zal blij zijn met deze flapuit.

Al met al lijkt Cindy dus op een echte politica, echter wel van het soort Verdonk.

Cindy zei

Herahling.. "Ik wens jullie een hele fijne dag en een prachtige zondag. Ik sluit dit af en ga door naar het volgende onderwerp. Kusje van mij!"

Als je zelf dingen kwijt wilt, ga gerust je gang ;)

Anoniem zei

Nee hoor. Ga jij maar lekker door naar je volgende onderwerp en ga ook bij dat onderwerp de serieuze discussie uit de weg. lekker gemakkelijk he? Eventjes wat droppen en dan lekker wegrennen, net alsw belletje trekken. Lekker onvolwassen. En dan verwacht je ook nog dat serieuze mede VVD-ers jou en je blogjes serieus nemen? Ik vind het punt over Georgie erg sterk. Waarom durf je hier niet op in te gaan? Vanwaar die angst? Of moet jet onder het juiste onderwerp als reactie worden weergegeven? Dan wil ik dat best doen maar ook dan zal er wel een doodse stilte volgen.

Fijne avond nog.

Cindy zei

Zo vreselijk onzinnig zijn die berichten. Rusland niet fout? Daar kan ik absoluut niet serieus op in gaan. Alleen mijn gelijk? Nee hoor, de halve wereld denkt er zo over.

Tegenstrijdige figuren zijn jullie.
Rusland is heilig, Obama is heilig, Iran is heilig, Hamas is heilig, Tibet moet vrij maar de rest van de wereld mag onderdrukt worden omdat Amerika zich daar mee wil bemoeien. Jullie zijn zo vreselijk anti-Amerika en ik afschuwelijk pro, dat werkt niet in een discussie. We komen nooit een stap dichter bij elkaar. Ik leer niets van jullie, alleen dat er gezocht word naar "pakkansen". Doe je best, ik zal er geen minuut wakker van liggen ;)

En binnen de VVD zijn er voldoende mensen die ontzettend blij zijn met mij, er buiten trouwens ook. Dus maak je vooral geen zorgen!

Cindy zei

Ps @Rudolf, dank voor je inhoudelijke reactie, zo kan het ook ;)Ik heb geen email notificatie gehad nadat je die reactie hebt geplaatst, vreemd.

@Sonja, ik en betaald worden door jou? LOL. Nee, ik ben maar een "niemand". Jammer he? Misschien even verder zoeken naar mensen die mijn mening delen maar wel belangrijk zijn? Weet je dat die bestaan? Ja, echt! Er zijn in Nederland zelfs mensen die op McCain gestemd zouden hebben. Er bestaan mensen die niet met Ahmadinejad om de tafel willen, geloof je me niet? Dat zou pas getuigen van domheid.

Zo, en nu ben ik hier écht klaar. 69 reacties op 1 simpel blogje vind ik te veel van het goede, straks ga ik nog denken dat ik belangrijk ben. Waarom anders al die aandacht? Interessant.

Volgers

Counter