02 oktober 2008

De Curaçao Corporation Company

Het hele Herfkens gebeuren (en nu ook het Verdonk gebeuren) blijft maar vragen oproepen. Op de eerste plaats wil ik wel duidelijk stellen dat ik altijd heb gezegd geen hard bewijs te hebben dat John Deuss achter de verhuur van het appartement van Herfkens zit (of nu achter de donatie van een ton aan Verdonk). Weten is nog altijd geen bewijs. Ik heb continu aangegeven dat het niet uitmaakt hoeveel mensen mij vertellen dat John Deuss van alles te doen heeft met de Curaçao Corporation Company, zolang ik geen bewijs heb, houdt het verhaal gewoon op.

Hoe zit het nu met die CCC. De CCC is een vennootschap dat valt onder het management van Citco. Citco richt erg veel vennootschappen op. De verhuurder van het appartement van Herfkens is Motjan N.V. Als director staat vermeld de CCC. De geldschieter van Verdonk is Pershore N.V. als director staat genoemd de CCC. De FCIB was de bank van John Deuss, dat weten we allemaal. Dan is het opmerkelijk dat de director van FCIB de CCC is. Dat was de link naar John Deuss die aan te tonen is. Wat ik "van horen zeggen" heb kan ik niet gebruiken, het bewijst niets.

Desondanks is het vreemd te noemen dat de veel te hoge huur van Herfkens naar de CCC is gegaan. Ook blijft het opmerkelijk dat Buitenlandse zaken er bij Herfkens op aan hebben gedrongen om het appartement te huren en nog opmerkelijker is het dat de CCC weer opduikt in politiek Nederland d.m.v. een donatie aan Verdonk. Wat ik van horen zeggen heb kan ik niet gebruiken, ik mag er best vragen mee oproepen en de tips blijven binnenstromen.

Ik ben geen complotdenker, ik kan alleen erg slecht tegen onrecht. Herfkens staat in mijn ogen gelijk aan onrecht. Hebben jullie enig idee wat je met 7000 dollar in landen als Afrika voor elkaar kunt krijgen? De bouw van een watertank (25000 liter) kost ca. 500,-. Gewoon om even aan te geven hoeveel watertanks Mevrouw Herfkens verbruikte in een maand. Als ze een echte, oprechte, armoedebestrijdster was geweest had ze dat geld geweigerd!

Nu is het aan Verhagen om openheid te geven (en een huurcontract te laten zien) en ook aan Verdonk om de berichten tegen te spreken en uitleg te geven over Pershore N.V. Het vertrouwen in het kabinet is al gruwelijk laag dus ik wil Verhagen aanraden eerlijk en open te zijn. Ook voor Verdonk staat er veel op het spel, wanneer je geld accepteert en claimt niet te weten waar het vandaan komt.. hoe betrouwbaar ben je dan nog?

update 20:10 uur- Wie wil John Deuss zwartmaken? Wie wil er persé dat zijn naam valt? Van verschillende kanten heb ik te horen gekregen (en hoor ik nog steeds) dat de CCC, John Deuss is. Waarom? Misschien zodat er niet verder gezocht zal worden? Vanaf nu neem ik afstand van John Deuss in dit verhaal. Zolang ik geen keihard bewijs krijg wil ik die naam niet meer horen of lezen. Als niemand mij normale tips kan geven met bewijs dan stop ik er helemaal mee. Ik krijg de vreemdste berichten en daar heb ik totaal geen behoefte aan. Het enige dat ik wil is dat Herfkens dat geld terug moet betalen en dat er geen rare figuren een vinger in onze politieke pap kunnen steken. Dus.. óf tips met bewijs óf dit is het laatste dat ik over dit hele gebeuren schrijf. Ik laat mij niet gebruiken als doorgeefluik om mensen zwart te maken die nergens iets mee te maken hebben.

Wie wel een goede tip heeft kan mij een email sturen.

Naar mijn homepage

6 opmerkingen:

Cindy zei

En wat ik nog vergat, de link naar Smartmatic en de vreemde stemmachines in Venezuela is nog opmerkelijker.

Anoniem zei

Hallo Cindy,

Je schreef “Ik ben geen complotdenker, ik kan alleen erg slecht tegen onrecht. Herfkens staat in mijn ogen gelijk aan onrecht ... Als ze een echte, oprechte, armoedebestrijdster was geweest had ze dat geld geweigerd!”.

Je hebt 100% gelijk en hiermee de correcte drijfveer voor je uitpluisactie weergegeven.

Ik kwam ook nog dit tegen: “Eveline Herfkens, wat een bespottelijk wezen”, van dinsdag 15 januari 2008 17:00, door Liesbeth Wytzes op
http://www.elsevier.nl/web/vrouwvandewereld/evelineherfkens,wateenbespottelijkwezen.htm

Liesbeth veegt beschaafd maar vakkundig de vloer aan met dit sujet Herfkens. Alles wat al bekend is zou voor Herfkens reden moeten zijn om per direct op te hoepelen. En als je zooo publiekelijk terecht voor paal gezet wordt ….. ik zou het niet kunnen verdragen. Maar blijkbaar spelen eergevoel en moreel besef op een gegeven moment niet meer mee.

Mensen als Herfkens kunnen doorgaan bij de gratie van een corrupt en laf regentensysteem, en vanwege de mechanismen die daarbij horen, waardoor ze op een gegeven moment zelfs automatisch beschermd worden door die regenten. Hoewel die zich aanvankelijk tegen haar leken te keren (ook CDA en PvdA) en stoere taal uitsloegen (
http://www.elsevier.nl/web/10155568/Nieuws/Politiek/Herfkens-had-geld-niet-mogen-aannemen.htm ,
http://www.elsevier.nl/web/politiek/herfkensmoethuurvergoedingterugbetalen.htm ) zijn de belangrijkste personen en partijen er allemaal op terug gekomen. Dat is de kunst van het draaien. Wouter Bos is er goed in, maar heeft wat te vaak gedraaid zodat het echt opvalt en irritant wordt. Ik vind de CDA’ers en die partij als geheel de absolute draaikampioenen. Hun laffe middenpositie vanachter een façade van fatsoen stelt ze daartoe in staat.

Er is een compromisverhaal ontworpen: het bespottelijke ‘iedereen had schuld’ en ‘ze gaat een jaar werken voor een dollar’. Daarover hebben CDA en PvdA waarschijnlijk maanden lang onderhandeld; terwijl jij, u , en ik eerlijk ons werk zitten te doen, zijn zij dus op onze kosten corrupt bezig. Als betrokken ambtenaren toch eens vrijuit konden spreken ...

Er is waarschijnlijk veel meer aan de hand dan wij nu weten, en wat door jou intuïtief wordt aangevoeld en al min of meer blijkt uit je onderzoek. Maar men heeft besloten tot doofpottenpolitiek. De consequenties van de waarheid vinden ze waarschijnlijk te ernstig. Geen uniek patroon. Het is overigens ook stuitend te moeten zien hoe gering ze het volk daarmee schatten, openlijk en schaamteloos ook nog. Beschadiging van het aanzien van de politiek is blijkbaar onbegrensd mogelijk, qua diepte en in de tijd.

CDA en PvdA en hun politici hebben zich daarmee vastgegraven in posities die ze niet meer op kunnen geven, want als ze dat wel zouden doen (alsnog eerlijk toegeven dat Herfkens fout is en fout zit, en dat ze het volk belazerd hebben), dan beschadigen ze daarmee ook zichzelf. Men vertrouwt op doofpotpolitiek, en dat mensen het op den duur wel zullen vergeten.
Zij hebben onze democratie en het vertrouwen in de politiek weer ernstig geschaad. En dat is eigenlijk een nog veel grotere schadepost dan die appartementshuur die we nooit meer zullen terugkrijgen.

Ik denk dat je de juiste lijn hebt gekozen.
Ook al loopt je onderzoek wellicht vast, in elk geval kunnen jij en anderen wel tot vervelens toe doorgaan met het inwrijven van deze zaak bij CDA en PvdA. Misschien kun je het vastleggen in een boekje, nu alle kennis nog vers is. Opdat wij niet vergeten. Ik zal het zeker aanschaffen. Als dan over een tijdje zo’n sujet als Herfkens bezig is, stuur ik die een exemplaar.

Hartelijke groet.

Cindy zei

Dank je wel Rampenstaf voor de mooie reactie! Misschien volg ik je tip nog op ook ;)

Leukste links op internet zei

Schandalig, die hele Herfkens-affaire. Heel goed dat je onderzoek in deze zaak doet, opdat de onderste steen boven komt. Al ben ik helaas geen fan van je partij... ;)

Anoniem zei

Als je echt onderzoek wil doen moet je eerst eens gaan nadenken over wat CITCO doet voordat je vage links legt en aan verdachtmakingen doet. CITCO is namelijk een trustkantoor!

Het doel van het inschakelen van een trustkantoor door een client is dat ze de dan bijvoorbeeld niet zelf een kantoor hoeven openen ter plaatse. Een trustkantoor kan een registered address leveren, directie voeren en zorgen dat aan alle locale eisen wordt voldaan (administratie, belastingaangiftes, registraties bij de KVK)

Er zitten honderden c.q. duizenden zeer vermogende clienten bij CICTO waaronder wellicht John Deuss, maar ik kan je nog wel 10 namen noemen van zeer bekende personen (doe ik niet, maar denk bijvoorbeeld aan voetballers).

De links die je legt zijn te kort door de bocht.

Anoniem zei

Aanvulling:

Op deze manier kan ik ook wel de volgende links leggen:

Abramovitsh en Herfkens.
De paus en Herfkens.
Al-Fajet en Herfkens.

Volgers

Counter