24 maart 2008

Koopzondagen

Naar mijn mening is zondagsluiting niet van deze tijd. Er zijn maar weinig landen waar het zo moeilijk is om op Zondag iets te krijgen, wij zijn voornamelijk aangewezen op benzinestations waar de prijzen van artikelen 3 x over de kop gaan. Ik heb het geluk dat ik vlak bij een kustplaats woon waar de Albert heijn gewoon 7 dagen per week geopend is, ook op Zon-en Feestdagen dus. De Zondagsluiting komt toch voort uit het feit dat het een religieuze rustdag is, nu begrijp ik niet dat in een land als Amerika, waar zo'n beetje alles op "God" eindigt, je 24/7 alles kunt krijgen. Het is achterhaald, gewoon open die winkels! Als je geen behoefte hebt aan winkelen op Zondag, dan blijf je toch thuis? Ik wil gewoon die vrijheid om te kiezen wat ik ga doen op Zondag zonder eerst alle gemeentesites en dergelijke te hoeven bezoeken om uit te vinden waar de winkels open zijn.

Geen opmerkingen:

Volgers

Counter