20 maart 2008

Osama Bin Laden is boos?

Ik neem aan dat de internet verbindingen niet werken in zijn grot en dat de kranten met vertragingen van een jaar aankomen? Ik vind het eigenlijk te sneu voor woorden en ben niet onder de indruk van de dreigementen van meneer Laden. Juist door fundamentalisten zoals hij ben ik de islam als bedreigend gaan zien. Naar mijn mening zou, zonder radicale Moslims, de Islam binnen een redelijke tijd geaccepteerd zijn in Europa als één van de religies. Door de haatdragende figuren krijg je weer mensen die zich er tegen afzetten en het loopt zo ver op dat die zich niet meer kunnen inhouden. Dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Een mooi voorbeeld van hoe ik over radicale Moslims denk, worden weergegeven in deze cartoon.





Het blijft een feit dat er op radicalen door radicalen word gereageerd, ik ben het met die mensen eens dat je niet bang in een hoekje kan wegkruipen en dat we ons zeker niet moeten laten intimideren. Maar dat kan op een normale, genuanceerde manier?

Laat Geert Wilders nu de film er maar in gooien, de spanning er omheen laait op en ik ben een beetje Wilders moe. Ik ben moe van de hoeveelheid aandacht die hij krijgt, mensen die zich negatief over hem uitlaten zorgen er alleen maar weer voor dat er een tegengeluid blijft komen, het tegengeluid word met de dag luider en de PVV krijgt met de dag meer steun. Of dat goed is? Ik heb geen idee, als ik in alles achter de standpunten van de PVV zou staan, zou ik immers geen zwevende kiezer zijn!


Ik laat hier een link achter voor meneer Bin Laden, misschien dat we over 5 jaar een dreigende reactie kunnen verwachten!


Bedankt voor de reacties op mijn 1e blog dag, ik zal vanmiddag de tijd nemen om inhoudelijk te reageren!

Geen opmerkingen:

Volgers

Counter