19 maart 2008

Bush heeft geen spijt van inval in Irak

WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft geen spijt van de Amerikaanse inval in Irak. Dat zei hij woensdag in een toespraak in het ministerie van Defensie. Het was een juiste beslissing en „de wereld en de VS zijn veiliger” door de omverwerping van de toenmalige Iraakse leider Saddam Hussein, meent Bush. --> De Telegraaf <--


Ik ben het volledig met Bush eens. Voor mijn gevoel was ieder excuus om Saddam Hussein te pakken rechtvaardig. Niemand anders had het lef. 5 jaar later hadden de Irakezen een prachtig land kunnen hebben met een op bloeiende economie, maar i.p.v de hulp te aanvaarden die het westen ze biedt, maken ze elkaar liever af! Nu mag de wereld toekijken hoe het de inwoners van Iran vergaat, het regime daar is net zo erg, al danniet erger, dan het regime van Saddam Hussein. Het continue dreigen om Israël van de kaart te vegen, de ontwikkeling van kernwapens. Ik vertrouw het niet. Ik geloof wel dat Israël klaar is om een aanval af te weren of een tegenaanval te doen. Ik hoop dat Israël het niet alleen hoeft te doen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Cindy,

Ik ben het inderdaad hardgrondig met je oneens.

Stel je voor dat Nederland wordt platgegooid omdat men Balkenende niet ziet zitten.....

150.000 iraakse doden tegenover 4000 + 3000=7000 twintower usa doden en een verscheurd Irak waar nog dagelijks slachtoffers vallen omdat de yanks . Guotanomobay oorlogsrecht, humnaitair recht schenden. Bondgenoten voorliegen met valse bewijzen waar onze MP Balkenende gelijk intrapt evenals Tony Blair. VN passeren, soevereiniteit schenden etc.

Je gelooft iets teveel in de oorlogspropaganda van Bush en Balkenende.

Als het deugde wat ze uitspookte zouden ze wel onafhankelijke waarnemers toelaten, maar helaas het begint al met een doofpot. Defensie censureert de pers. Pure oorlogs propaganda is het enige wat je hier hoort.

Heeft de Enduring War de VS of Irak meer vrijheid gebracht? Nee privacy en veiligheid zijn ingeperkt in de USA en Irak is helemaal onveilig.
De VS zit daar om de olie en Bush jr wilde zijn vaders frustratie Saddam afmaken.

Defensie is legitiem aanvallen niet.

Veiligheid van eigen troepen staat voorop zodat er op te grote afstand wordt geschoten met te grote middelen..gevolg veel burger slachtoffers.

Stel je voor dat ik met een tank je woowijk platleg omdat ik dacht dat er een Talibaan rondliep ...dat mag niet in Nederland maar wel op een geheime "missie" in Verweggiestan.

Afgahnistan wordt ook een fiasco ooit gehoord hoeveel heilige Koran strijders er zitten?
Hoeveel burgerongelukjes Nederland al op zijn naam heeft?
Talibaan die eindeloos rekruteerd in Pakistan.
Nederland die een oorlog begint en niet afmaakt?
Dat heet scheinveiligheid voor de Afghanen.

Je referentiekader is kennelijk erg klein en je orienteert je op de verhalen van de geweldplegers.

Kijk maar eens op de SP website, weblogVpro.nl /argos of de NRC discuussie/ commentaren en achtergronden of op Arnold Karskens weblog
onafhankelijk oorlogsverslaggever.

Denk nu niet dat ik per definitie links ben want ik blijf ondernemer.
In die zin ben ik wel een zwevende liberaal.
Ik vind het moeilijk 1 partij te kiezen die al mijn standpunten vertegenwoordigd.

Anoniem zei

Beste Cindy,

Gisteravond heel laat was er een uitstekende documentaire op tv van de VPRO over Irak:
Vpro' import: No End in Sight: The American occupation of Iraq. woensdag 19-3-2008 ned 2/ 23.50-1.40 uur
Daarin geven amerikanen die hebben meegedaan
en tot inkeer zijn gekomen ronduit toe dat de bezetting, illegaal was en totaal mislukt.
Het land lijkt wel moedwillig kapot gemaakt.
Irakezen zeiden: Saddam was erg maar wat de USA heeft gemaakt van Irak is 3 keer erger.

Misschiien te achterhalen op uitzending gemist of op de VPRO website.

Verplichte kost voor iedereen die denkt dat Bush/USA het beste met de wereld voor heeft en gelooft in schone oorlogen.

Volgers

Counter