22 augustus 2008

GroenRechts :s

Ok, we weten het allemaal.. er is maar één klimaat en dat is niet iets waar we risico's mee kunnen nemen. Er is geen sprake van Global Warming, de bewijzen daartegen worden steeds harder en harder terwijl het tegendeel steeds meer afzwakt. (Temperatuur o.6 graden gedaald, ijskappen groeien, waterpeil zakt). Waar het mij om gaat is dat de stroom écht op aan het raken is in ons landje. Ik wil niet langer afhankelijk zijn van die enge Russen en de Islamitische oliestaten. Dus we moeten met alternatieven komen. Op dit moment lanceert de VVD een soort groen programma, prima! Maar dan... is er een publieke opinie die claimt dat de VVD naar links buigt. NEEHEE Mark rutte wil in de voetsporen treden van de Britse conservatief Cameron en de Amerikaanse Republikein Schwarzenegger, die zijn niet echt links te noemen. Wij willen niet afhankelijk zijn, dat is toch vrij logisch? Dta is niet links, zoals Wilders het omschrijft. Dat is verstandig nadenken over de toekomst. De VVD blijft een hele grote voorstander van kernenergie, niet erg links te noemen. De VVD blijft een partij die staat voor veiligheid. Het hele klimaat/energie vraagstuk kunnen wij gewoon niet overslaan. Of de term "GroenRechts" nu zo fijn gekozen is weet ik niet. Feit blijft wel dat de VVD niet links te noemen is. Lees ook dit artikel in De Telegraaf.

Zelfs McCain besteed aandacht aan energie en scoort op dit vlak beter dan Obama.


Naar mijn homepage

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is toch ook raar hoe de media hier mee omgaat. Heldere blog. Kreeg deze nu maar net zo veel aandacht als die andere. Ik weet dat dit je meer aan het hart ligt.

Anoniem zei

Ik kan me wel vinden in de volgende column: http://www.elsevier.nl/web/10200607/Commentaren/Ruttes-groene-hart-gaat-VVD-stemmen-kosten.htm

Anoniem zei

Waarom is Rutte bang om eenduidig voor kernenergie te kiezen? Dat zou helder zijn. Nu laat hij zich meeslepen in een debat waar links de woorden kiest.

Cindy zei

Beste Anoniem, hele goede vraag!!! Rutte (de VVD) is niet bang maar het is niet haalbaar. Binnen enkele jaren zal onze stroom echt op zijn en we krijgen het nooit voor elkaar om 3 of 4 kerncentrales te bouwen, het is dus een kwestie van én én. 1 ding op zich kan het niet halen. Dus én zonneenergie én kernenergie en verder kijken naar wat we nog kunnen.

Wat zijn jouw ideeën?

Anoniem zei

Ik denk dat de positie van Nederland nog niet eens zo slecht is, zeker nu er ook een electriciteitsverbinding met Noorwegen ligt. Ik maak me meer zorgen over Duitsland, omdat de Duitsers juist het meest afhankelijk zijn van Russisch aardgas, en tegelijkertijd willen stoppen met kernenergie.

Cindy zei

Ik leer veel van Paul de Krom (tweede kamerlid VVD) ik ben dan ook zeer benieuwd naar je mening over deze weblog van zijn hand.

Anoniem zei

Toch vreemd. Een land dat de meest moderne manier voor het verrijken van uranium in huis heeft, zelf amper gebruikt maakt van dat verrijkte uranium.
Zou Essent ook "gele" stroom leveren?

Anoniem zei

We zouden eens kunnen beginnen ons eigen aardgas voor ons zelf te gebruiken ipv het voor een habbekrats naar spaghettiland te exporteren (schuld van joop den uijlskuijken). En stoppen met die windmolen parken, dat dat goed en rendabel zou zijn is net zo'n onzin als een willikeurig sprookje van Grimm.

Anoniem zei

Mevrouw Schneider, u bent de ontdekking van de week! Een heldere blog die voor mij een vreemd gevoel over de koers van de VVD heeft weggehaald. Mijn dank daarvoor!
Ik ga nu vlug de rest van uw blog lezen en hoop dat u nog meer verrassingen in petto heeft.

Cindy zei

oh, ok :D Wacht even tot de nieuwe beginselverklaring online staat, ik schat NU... Hier

Anoniem zei

Die anoniem hierboven was ik. Volgens mij kwam ik precies op het goede moment!

Anoniem zei

Volgens mij is de hoeveelheid wetenschappelijke bewijzen voor antropogene opwarming van de aarde overweldigend. Vraag is meer wat jer er aan kan doen.

Anoniem zei

Hoi, Cindy. Hier een mooi compliment voor Mark Rutte, over “Groen Rechts”:
“ Marcel Rutte is een toffe gast. ... heel zinnige dingen over een sociaal beleid dat niet op overheidsbemoeienis en gepamper berust maar de zelfredzaamheid bevordert. ... Hij wil echt wat doen aan de milieuproblemen van vandaag en overmorgen. ... ”
Coenraad Elst, 2 sept 2008, http://www.brusselsjournal.com/node/3491

Volgers

Counter