23 augustus 2008

Mohammed Faizel Ali Enait

Omdat Meneer Mohammed mij toch niet los laat ben ik eens wat rond gaan speuren op het wereldwijde web. Plots kwam ik op een website van de Stichting Mirsab. Wat is dat voor een stichting?

Een non-profitorganisatie die is opgericht voor en door de Nederlandse moslimgemeenschap. De stichting is in de kern onvoorwaardelijk verbonden met de islam. De organisatie komt op voor het recht op volledige maatschappelijke participatie van Nederlandse moslims in de Nederlandse samenleving, met behoudt van de eigen religieuze, etnische en culturele identiteit. Mirsab heeft in het kader hiervan een aantal kerntaken en een duidelijk afgebakend werkterrein:

-het bestrijden van islamofobie, vreemdelingenhaat, antisemitisme, geloofsdiscriminatie en racisme t.o.v. de verscheidene etnische groepen waaruit de moslimgemeenschap bestaat, met de daarvoor bestaande juridische middelen;

-het verzamelen, analyseren, archiveren en rapporteren van alle bevindingen, zij het uit wetenschappelijke onderzoeken, zij het uit de juridische resultaten van Mirsab;

-het creëren van een denktank die zich het universele doel stelt om deze juridische middelen te handhaven c.q. uit te breiden;

-het creëren van een denktank die zich het universele doel stelt om de moslimgemeenschap als een onlosmakelijk onderdeel van de Nederlandse samenleving presenteert, zowel in etnisch, cultureel, religieus als economisch opzicht;

-het opdoen van de kennis over de islam en de culturen van de verscheidene Nederlandse moslimgroepen bevorderen.

Ik vervolg mijn kliktocht en stuit op een naam die mij redelijk bekend voor doet komen: M.F.A. Enait!

Ik klik verder en lees wat artikelen die mij niet erg vrolijk stemmen.
Hier valt mijn oog op uit "Jood in kaftan, moslima in burqa"

"Het antwoord is simpel. Politieke partijen, universiteiten, rechtelijke colleges, anti-discriminatie-bureau’s (Het Amsterdamse "Anti"-discriminatiebureau gaf het advies aan ROC Amsterdam het verbod op burqa’s in te stellen!) zijn "white-man institutions". Het was in de jaren vijftig en zestig in de Verenigde Staten dat de blacks massaal tot datzelfde inzicht kwamen.

Wat we nodig hebben in Nederland is een militante Muslim Rights Movement die vecht voor moslima’s in burqa, die de barricades opgaat voor moslima’s in burqa, die vecht om rechten te doen effectueren en die vecht om rechten voorzover ze er nog niet zijn via "sit downs", via "one million man marches", via "the ballot or the bullet", te doen scheppen in de juridisch-normatieve werkelijkheid, zoals die vigeert in Nederland.
"

Of deze uit "de trein van Zion"

"Deze dimwits, die zich even thuis voelden in Auschwitz-Birkenau als Bush zich in de Knesset, hebben voor een gratis uitstapje wel een heel macabere Faustian deal gesloten en planten een in gif gedoopte dolk in de rug van hun Palestijnse broeders.
Ik vrees met grote vrees voor deze liberale Kaïns, want als deze obscurantisten het voor het zeggen krijgen in Nederland dan worden Imams ingezworen met de hand op de Thora, hobbelen we als hobbits kritiekloos achter de buitenlandse strooptochten van de regering en zoenen Moslims in kiss-inns bij het homomonument te Amsterdam met homo’s, lesbiennes, transgenders en travestieten voor tolerantie: zoenen om te verzoenen. O wee je gebeente als je weigert mee te doen, dan word je middels politieke oekazes postmodern melaats verklaard en geëtiketteerd als radicaal.
Intussen tuft en wiegelt het boemeltje, tjokvol met arme sloebers, gemoedelijk voort en levert de tocht interessante panoramische vergezichten op in Luilekkerland. Tjoeke tjoeke toet toet! Couch couch mar couch mar couch! Tjoeke tjoeke toet toet!
"

Is dit wel zo'n fijne man?

Naar mijn homepage

50 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent veel aan het uitzoeken, ik volg vanaf gister je overdenkingen.

Ik zou je er wel op willen wijzen dat je woorden, die je terecht hebt uitgelicht, goed interpreteert. Militant wil niet direct zeggen dat iemand militair geweld wil gebruiken. Schrijvers van felle polemieken of mensen die zich anderszins verbaal strijdbaar opstellen worden ook militant genoemd.

Je haalt een stukje tekst uit een column van dhr. Enait, die m.i. goed weergeeft hoe moslims soms gebruikt worden voor bepaalde propagandistische doeleinden. Niet per sé om bang van te worden, maar verbeter me als ik niet goed gelezen heb.

De 'ballot or the bullet' komt uit een toespraak van Malcolm x. Als je deze toespraak hebt gelezen, ben je extra gewaarschuwd, in die zin, dat er vergelijkingen te trekken zijn met wat er op dit moment gebeurt in NL en Europa.

"Now in speaking like this, it doesn’t mean that we’re anti—white, but it does mean we’re anti—exploitation, we’re anti—degradation, we’re anti—oppression. And if the white man doesn’t want us to be anti—him, let him stop oppressing and exploiting and degrading us. Whether we are Christians or Muslims or nationalists or agnostics or atheists, we must first learn to forget our differences. If we have differences, let us differ in the closet; when we come out in front, let us not have anything to argue about until we get finished arguing with the man."

http://www.americanrhetoric.com/speeches/malcolmxballotorbullet.htm

Bedankt voor je speurwerk, en succes met je komende blogs!

Cindy zei

Hi Nina, dank voor je reaktie!

Het gaat natuurlijk wel om de manier waarop meneer Enait zijn teksten heeft samengesteld. Hij gebruikt millitant in dezelfde tekst met vechten, "one million man marches" (vaak gebruikt in landen als Nigeria om een coupe te omschrijven) en "sit downs" (stakingen). Ik ken de speech maar ik voel uit deze tekst van Meneer Enait zo veel haat komen dat het mij misselijk maakt.

Dan noemt hij de Marrokaanse jongeren die de meoite nemen om zich te verdiepen in een stukje geschidenis "Dimwits" (Erg domme personen, of eigenlijk mensen zonder enig verstand) en claimt dat zij door Auschwitz te bezoeken de Palestijnen in de rug steken.
Het vervolg van die tekst duidt mijns inziens op zelfzionisme ;)

Maar zeg nu zelf, sta je na het lezen van deze teksten echt nog zo positief tegenover Meneer Enait? Dan heb ik daar écht bewondering voor :D

Anoniem zei

Dhr Enait is duidelijk een fundamentalistische moslim. Hij houdt erg vast aan zijn opvattingen van de 'klassieke leer', om het maar even zo uit te drukken. Daar moeten natuurlijk vraagtekens bij gezet worden.

Wat betreft zijn column: het initiatief van de Amsterdamse gemeente heeft enerzijds voor een 'schrikreactie' gezorgd, op meer begrip voor de jodenvervolging, maar had ook een schaduwzijde.
http://www.keesvanoosten.nl/pages/52.htm

De toestand in Israel/Palestina doet hem net als wij huiveren. Waar ik geen kant kies (of het moet zijn de kant van mensen die met elkaar samen willen leven in één land), zal hij die van de Palestijnen kiezen.

Hij voelt zich duidelijk onderdeel van een geloofsgemeenschap die in zijn ogen bedreigd wordt in 'het westen', en ik denk dat hij daar gelijk in heeft.

Ik zie net als jij dat er groot gevaar schuilt in een groep die uit naam van het geloof vaak naar geweld grijpt. Of deze man daartoe bereid is, zie ik nog niet bevestigd.

Ik vrees nu dat hoe meer die groep afgezonderd wordt/ zich afzondert en zich bedreigd voelt, hoe meer wij en zij te vrezen hebben van elkaar.

Ik heb ook vervelende ervaringen met mensen die zich als moslim presenteren, maar zich desondanks verre van vroom gedragen en ook niet makkelijk benaderbaar zijn.

Zoals iemand terecht opmerkte: het zou niet over handenschudden moeten gaan, maar over gevaarlijke ideologien. Naar de wil tot wereldoverheersing, desnoods met geweld, de wil tot bekering van de totale gemeenschap.
Deze vragen zouden dhr Benait op de man af gesteld moeten worden door journalisten en politici. Dan kunnen we daar onze conclusies uit trekken.

Anoniem zei

Waar is die Wolters nou met z'n bezopen bullshit? ;)

Cindy zei

@Simon en Meneer Enait heeft niet zo veel problemen met vrouwen zonder hoofddoek op het advocatenkantoor zie hier

@Nina, ik kom straks even op jouw verhaal terug, wederom bedankt voor je reaktie.

Anoniem zei

Wat mij het meest verbaasd in deze, is het feit dat meneer Enait uberhaupt is uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek. Kennen ze bij de overheid geen antecedenten onderzoek.
Wanneer ik zou solliciteren voor een overheids functie, en uit onderzoek zou blijken dat ik bepaalde afkerende meningen heb jegens allochtonen, of sterker nog, ik een extreem rechtse gedachten heb....zou ik dan uitgenodigd worden voor een sollicitatie gesprek ???? Ik denk het niet !

Als de afdeling werving en selectie van de overheid zich nu eens wat beter voorbereid, hoef je dit soort maffe figuren niet eens op gesprek te laten komen.

lang leve google !

Cindy zei

Mirsab staat voor "de zwaard van de profeet" maar volgens woordvoerders is die naam "slechts" gekozen" om mensen te laten schrikken.. m.a.w. Provocatie.

Jairama (Het advocatenkantoor) betekent onoverwinnelijke Rama, Rama was een figuur uit de geschiedenis van India die na veel bloed vergieten aan de macht kwam en zelfs gekroond werd tot keizer van de wereld. Na zijn kroning volgde schijnbaar een tijd van vrede.

Nu kan je je gaan afvragen of deze namen nu gekozen zijn omdat islam vrede is of dat er meer achter zit.

Ik leg graag feiten naast elkaar om vervolgens een mening te kunnen vormen en ik ben gek op speurwerk :)

Nu ga ik naar jouw stukje, Nina!

Cindy zei

Op de eerste plaats vind ik meneer Enait iemand die pas later in zijn leven vast is gaan houden aan de "klassieke leer" van de Islam. Ik vind die mensen het gevaarlijkste omdat die de "moderne" versies ervaren hebben en duidelijk kiezen voor verandering in de vorm van een val terug in het verleden.

Ik ben verder van mening dat iedereen die een bezoek aan Auschwitz pleegt dit doet vanuit een geschiedkundig oogpunt, het is een zeer belangrijk onderdeel van de geschiedenis. De redenen van Amsterdam waren absoluut verkeerd.

Ik ven tevens van mening dat de Palestijnen ook recht hebben op een mooi en vreedzaam leven maar ook dat ze die kansen al vele malen gehad hebben. Was het niet zo dat Palestina internationaal geld in wapens stak terwijl Israël havens aanlegde en werkte aan de infrastructuur? Is het ook niet zo dat Palestina nu wederom miljoenen krijgt om infrastructuur aan te leggen? En laten we het dan niet hebben over de afschuwelijke kinderprogramma's op Al Aksa tv waar stelselmatig wordt opgeroepen tot jodenhaat, moord in de vorm van het martelarenschap en alles naast de Islam is vies en gevaarlijk.
Zo worden de kinderen dus opgevoed daar. Dat steekt mij. Maar desondanks weet ik dat niet alle Palestijnen zo denken. Zo is er een meneer die een dierentuin heeft geopend om de kinderen kennis te laten maken met dierenliefde. Erg leuk was het toen Al Aksa besloot het kinderprogramma daar op te nemen, vol verwachting bekeek ik het filmpje en hoopte op een wonder, zachtaardigheid, liefde misschien? Kijk hier en oordeel zelf.

Ik denk niet dat meneer Enait zelf tot geweld zou overgaan maar het gaat mij om de manier waarop anderen zijn teksten zouden kunnen interpreteren, daar schuilt het gevaar. Denk terug aan de maanden dat er op fora als marokko.nl werd opgeroepen om Theo van Gogh te vermoorden, zijn foto was zelfs als schietschijf afgebeeld. Er hoeft er maar één tussen te zitten die door het lint gaat en alle Moslims moeten er weer onder lijden. Dus ben ik van mening dat elke emtreme gedachtengang gevaarlijk is ook al lijkt het onschuldig.

Ik ben niet blij met Geert Wilders maar hij wilde weel het debat aangaan met radicalen, dat siert hem, we weten allemaal wie het lieten afweten. Wel vanaf afstand dreigen maar niet de dialoog aangaan.

Anoniem zei

Jij ook bedankt voor je reactie.

Een wel heel vreemd voorlichtingsfilmpje! (Wil ik wel aan toevoegen dat het een trend wordt van veel kleuters om katten, duiven en andere kleine dieren op te jagen en na te schreeuwen).

Er is in 2000 een mooie documentaire gemaakt over kinderen van zowel gematigde als extremistische Palestijnse en Israelische ouders, genaamd 'Promises'(Goldberg/Shapiro/Bolado). 'Kinderen moeten niet alleen als slachtoffers van hun omgeving worden bekeken. Zij spelen een grote rol bij de toekomstige ontwikkelingen in hun land.' (Goldberg/Shapiro/Bolado).

Het gevaar wat jij ook voelt is dat Benait een juridische strijd voert (niet direct wapens, maar veel vileiner), daarmee de aandacht vestigt op nutteloze zaken als handenschudden, waardoor er steeds meer verwarring en verdeeldheid gezaaid wordt onder verschillende groepen NL's i.p.v. meer eenheid te creeren.

Wat ik van de toespraak van Malcolm X leerde, is dat er sprake was van 'zwart nationalisme', wat ik herken in de discussie over moslims in NL. De noodzaak die de etnische groep ziet om het alleen op te gaan lossen, en niet gezamenlijk. Te vergelijken met een gewapende strijd met de naam 'vredesmissie', in juridische vorm dan wel...

Ik werd er door een vriend ook op gewezen dat de aandacht niet zou moeten gaan naar dit soort non-items.

Zoals jij terecht aangeeft, zit het gevaar in het dogmatisch denken. Liefde en rechtvaardigheid zijn universele waarden die vanuit het hart, de ziel, niet uit een boek komen. Niet helemaal goed NL's, maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk dat het goed is je komende berichten te schrijven over nieuwe onderwerpen die spelen in de samenleving. Er zijn veel prangender zaken die onze aandacht verdienen. Welke dingen moeten verbeteren om meer samenhang te creeren en met liefde elkaar tegemoet te treden.

Cindy zei

Hai Nina,

helaas (nou ja, helaas.. we gaan lekker uit eten :D) moet ik er nu vandoor maar ik reageer zeker nog op een later tijdstip of morgen.

Zoals je misschien wel merkt schrijf ik altijd over actuele gebeurtenissen en geef ik daar mijn ongezouten mening op, haha. Misschien niet altijd voor iedereen herkenbaar maar meestal toch wel voor velen.

Nu was het een rustige tijd vanwege de vakantie en was ik zelf ook veel weg. De komende tijd zal ik mij weer richten op het laatste nieuws.

Ik was ook van plan om een stuk te schrijven over Rusland maar ik weet niet goed of ik het aandurf. Ik weet dat mijn mening wel veel steun krijgt van bijvoorbeeld twee kamerleden van de VVD, dus eigenlijk zou ik het gewoon moeten doen.

Tot de volgende keer, hoop ik want ik vind het écht leuk om de "dscussie" met je aan te gaan en jouw mening te horen. Heb je zelf geen weblog?

Groetjes,
Cindy.

Anoniem zei

Hallo Cindy, je schreef: “Ik denk niet dat meneer Enait zelf tot geweld zou overgaan …. “
Je hebt gelijk. Dit soort lieden speelt dikwijls een belangrijke rol in het opstoken van mensen en het creëren van een sfeer en een beeld. Als een inspirator, een soort Duyvendak. Niet zelf een brandbom gooien, maar intussen wel actief zijn in het oproepen van een sfeer waarin dat kan gebeuren. Voor “de goede zaak”. Dit individu strooit met dure woorden en verbogen citaten. Hij wekt zo de indruk dat hij heel wat voorstelt, en het voor een vreselijk onderdrukte minderheid opneemt tegen de “aboriginals”. Intellectueel mindere goden die toch al ontevreden en verongelijkt in het leven staan, kunnen er zomaar in trappen. Hij heeft er al blijk van gegeven dat hij het rechtssysteem als actieplatform gebruikt. Hij zal deze erintrappers graag gaan verdedigen.
Als de AIVD verstandig is, gaan ze ‘m voortdurend monitoren om te zien of hij aanzet tot haat en radicalisering. Heel handig zo’n dossier.

Je schreef ook “Meneer Enait heeft niet zo veel problemen met vrouwen zonder hoofddoek”. Dat kun je strikt genomen natuurlijk niet concluderen uit het “Contact”-gedeelte van Jairam Advocaten. Het is waarschijnlijk niet Enait maar G. Jairam die bepaald heeft dat die modern ogende mooie dames de wereld onbedekt toelachen. “Meneer Jairam heeft niet zo veel problemen met vrouwen zonder hoofddoek”, had het moeten zijn. Hij verdient hiervoor een dikke pluim.
Het is de vraag of Jairam nu echt zo blij moet zijn met een Enait die aan zijn naam verbonden wordt. Het is voorstelbaar dat Jairam niet vrolijk is geworden na het interview met Clairy Polak, en dat eventuele “witte” klanten niet blij zullen zijn met deze handenweigerende partner van Jairam die hen beschouwt als “aboriginals” (met alle eraan klevende negatieve gedachten). Trouwens, ook voor vele niet-“aboriginals” lijkt het geen prettig vooruitzicht mogelijk geconfronteerd te worden met een extremisme en agressie uitstralende Enait als ze voor Jairam Advocaten kiezen.

Er is voor vrouwen veel te verliezen als het extremisten als Enait gaat lukken om de maatschappij te doordrenken met acceptatie voor zijn opvattingen. Het is goed dat je er als vrouw aandacht aan besteedt op je site. Het verbaast mij altijd dat er tot heden zo lauw of niet wordt gereageerd vanuit feministische en vrijzinnige hoeken. Waarschijnlijk is men nog behept met het virus dat ‘politieke correctheid’ heet.

Cindy zei

Beste Rampenstaf,

wat ik uiteraard bedoel is dat meneer Enait selectief zijn geloof gebruikt, wanneer het hem uitkomt. Als hij echt zo streng gelovig zou zijn zou hij natuurlijk niet willen dat zijn naam verbonden was aan een advocatenkantoor dat haram is ;)

Anoniem zei

Goed gezien, Cindy. Maar ja, hij zoekt werk, en doet dus (een beetje) water bij de wijn ... Maar als één van die mooie dames zou'k me niet prettig voelen.

Cindy zei

@Rampenstaf, ik (als vrouw) zou mij ook niet prettig voelen in de buurt van deze meneer maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich wél prettig voelen in de omgeving van deze Meneer.

Groetjes van een trotse "VVD Spammert" :)

Anoniem zei

Uiteraard is het nog maar de vraag of deze dames op de fotos ook daadwerkelijk bij dat advocaten kantoor werken... De foto's komen veel te gemaakt over en lijken meer stockfoto's dan "zelf geschoten" plaatjes (al dan niet in een professionele omgeving).

De linkse foto lijkt meer op een "amerikaanse tiener" die studeert/poseert in een klaslokaal dan dat ze achter haar bureau (het is maar een erg klein tafeltje, vergelijkbaar met wat je in klaslokalen of collegezalen treft) werkt op een advocaten kantoor. Weet niet waar die plattegrond van is maar gezien de details zal het toch een stad (of deel ervan) moeten zijn. Kan me alleen niet herinneren dat er in Rotterdam een gedeelte is wat daar op lijkt (en wat is het nut van een gedetailleerde kaart van een andere plaats dan de omgeving, met andere woorden, wat heb ik aan een gedetailleerde kaart aan de muur van bijvoorbeeld Moskou terwijl een kaart van Amsterdam makkelijker is omdat ik in Amsterdam zit).

Cindy zei

Maar een fundamentalist als Enait zal toch nooit zijn naam moeten verbinden aan secretaresses zonder hoofddoek?

Anoniem zei

Enait's verwijzing naar Malcolm X's toespraak is natuurlijk volkomen misplaatst. Het is nog al een verschil of je uitgebuit en onderdrukt wordt op basis van je ras of dat mensen onderscheid maken vanwege het geloof dat je aanhangt.
Hoe je het ook draait of keert geloof is een keuze van de aanhanger.

Enait wil niet veel anders dan Nederland bekeren naar de islam. Dat doet hij nu door op de trommel van de underdog te slaan. Hoe meer ruimte dit soort types krijgen, hoe meer we onze vrijheden zullen moeten afstaan.
Of dat nou gaat over steeds meer kleding aan op het strand en in het zwembad tot niet meer gemengd mogen zwemmen naar het discrimineren van homo's en uiteindelijk een raad van Ayatollah's in de Tweede Kamer...
We zijn in Nederland toe aan een militante anti religieuze beweging die bereid is te strijden voor totale secularisatie van onze samenleving. Die zal iedere religieuze uiting terug moeten drijven naar waar hij hoort, de huiskamer.

Anoniem zei

Mevrouw Heitinga kan heerlijke soep maken? Weet je dat al? Groet van een aanbidder Kusje, Wim

Anoniem zei

"Dit schreeuwt om wraak!"
Dit schreeuwt om wraak!"

Anoniem zei

Cindy hulde een duidelijke en goed beargumenteerde mening.

Verder wil ik opmerken dat de vergelijking die dhr enait en Nina maken tussen de strijd van de blacks in de jaren vijtig (usa) en de zogenaamde hedendaagse onderdrukking van moslims in Nederland niet getuigd van intelligentie. In mijn ogen is deze vergelijking een zeer grote belediging voor heren als Malxom x.

Malxom x en zijn medestanders streden voor gelijkheid tussen blank en zwart. De ongelijkheid die in Amerika op dat moment aanwezig was, werd veroorzaakt door een verleden van slavernij en openlijk racisme. Iedereen kent de foto’s van borden met teksten als blacks not allowed. Honderden donkere slaven zijn misbruikt, mishandeld en vermoord.

Het irriteert mij dan ook mateloos dat mensen dit soort vergelijkingen durven te trekken. Naar mijn weten is er geen een Moslim gedwongen naar Nederland getransporteerd om eenmaal aangekomen als slaaf behandeld te worden.

Meneer enait is misselijkmakend en ageert tegen een eeuwenoude Nederlandse cultuur. Een cultuur die wel geëvolueerd is. Een cultuur waarin homos, abortus, euthanasie en gelijke rechten opgenomen zijn. De verontwaardiging die meneer ten toon spreid als er besloten wordt dat de stad Rotterdam gelijk krijgt is zielig en kinderachtig.

-In Nederland is het normaal dat je elkaar een hand geeft.
-In Nederland is het normaal dat iemand je gezicht kan zien op je werk/school.

Als je het hier niet mee eens bent dan zijn daar consequenties aan verbonden. Maar dat betekend nog niet dat je:

-Lager dan minimum betaald krijgt
-Mishandeld wordt.
-Achterin de bus moet zitten
-Niet in bepaalde winkels mag komen

Cindy zei

@Jaapie

Ik irriteerde mij daar ook aan, die vergelijking. Het is namelijk zo dat de extreme Moslim zich afzet tegen de Nederlandse samenleving, hij wordt niet buitengesloten. Maar dat zeg jij eigenlijk ook :)

@Ave fijn om te zien dat je nu kunt linken, haha.

@Wim, wat fijn ;)

@Paul ik moet er niet aan denken wat deze meneer allemaal over had kunnen brengen aan zijn klanten bij Sociale Zaken. Zoals Richard terecht opmerkt in een eerdere reactie zouden mensen beter gescreend moeten worden. Als ik in een hele korte tijd al zo veel kan vinden kan de overheid dat toch ook?

Anoniem zei

Malcom X sprak in een periode na slavernij, denk niet dat die geschiedenis van toepassing is op de hedendaagse Europeese Moslim.

Cindy zei

Welnee, de hedendaagse extreme Moslim wil dat beeld creeren door dit soort achterlijke acties als in hoger beroep gaan vanwege een baan voor de overheid terwijl je extreem genoeg bent om (wat mij betreft) door de AIVD heel scherp in de gaten te worden gehouden. Maar Enait zal nooit iets zelf doen, hij zal mensen opstoken en dingen laten doen waardoor hij altijd binnen de lijnen van de wet zal blijven en dus buiten schot.

Anoniem zei

"Hij verdient hiervoor een dikke pluim." blogde ik nog. Ha, ha. Enait op GeenStijl. Hij en/of Jairam gebruiken pornosterren om hun site op te leuken. Dat is nog eens pimpen, man. Smaakvolle keuze!! Hierbij nog een pluim, ondanks verkrachting van de waarheid!
Maar MFAE, hoe moeten we jou nou eigenlijk beschouwen?? Heb je al die erogene zones uitgeprobeerd? Je hoeft geen moeilijke woorden te gebruiken, hoor! Je lijkt mij geen haar beter (of slechter) dan een kafir. Het lijkt er op dat diep in jou ook een liberaal zit. Erken het en kom uit de mentale en morele kramp waarin je zit. En begrijp me niet verkeerd. Je mag ook van het leven genieten; niks mis mee. Maar dan ook geen opgeheven vingertjes meer richting "aboriginals", okee?

Anoniem zei

Haha,hier de link naar Geenstijl.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/08/secretaresse_faizel_ali_enait.html

Cindy zei

Inderdaad de telefonistes van het advocatenkantoor bleken van het internet geplukt en nog wel van een pornosite :D Die pagina is nu trouwens verdwenen van de website van het advocatenkantoor, haha.

Link naar telefoniste op GeenStijl

Wat een blogje niet los kan maken ;)

Cindy zei

En hier de link naar het andere stuk op GeenStijl

Anoniem zei

Hulde voor dit onthullende stuk. Niemand zal verbaasd zijn over de werkelijke motieven van dit stuk zwijn. Op kosten van de samenleving de samenleving, waar hij te gast is, ondermijnen. Dikke schop onder z'n luie kont naar 't rif-gebergte!

Cindy zei

Hahaha een GeenStijler tikt in http://www.advocaat.net/test en wat zie je dan??? Heel halal, NOT.

Thanks Slaapkop!!!

Anoniem zei

Op geenstijl is vaker, gespeend van cynischme en humor, nieuws te vinden dat in de traditionele media wordt weg gelaten. Bijvoorbeeld de rellen die er op de Antillen waren rond Nederlandse stagaires.

Cindy zei

Dat is het leuke van GeenStijl ;) Maar voor deze was ik de aangever en dat terwijl mensen mij wilde laten stoppen met zoeken, ben blij dat ik het gedaan heb, die Enait gaat nu flink onderuit met zijn haatdragende teksten en foute werkgever.

Anoniem zei

meneer Enait zijn verhaal is duidelijk:
Zijn enge leer is leading en iedereen die zich niet confirmeert aan zijn wensen is racistisch.
"Respect" betekent voor hem onderwerping.
Schop hem alsjeblieft het land uit..

Cindy zei

Ik wacht nu eigenlijk op jou, Nina. Ik ben benieuwd of je na alle bevinden nog steeds overtuigd bent van de goede bedoelingen van de heer Enait. Als dat zo is dan weet ik het écht niet meer hoor ;)

Cindy zei

Nee he... out of all people zit verdonk morgen met Enait bij Knevel & Van de Brink..

VERDONK VERSUS ENAIT IN KNEVEL & VAN DEN BRINK
Knevel & Van den Brink, dinsdag 26 augustus 23:00 uur, Nederland 1

Morgen, dinsdag 26 augustus, in Knevel & Van den Brink een debat tussen Rita Verdonk en Mohammed Enait. Enait werd niet aangenomen voor een functie bij de Sociale Dienst van Rotterdam omdat hij weigert vrouwen een hand te geven. De rechter heeft de gemeente Rotterdam onlangs gelijk gegeven. Enait noemt het een 'boerenvonnis' en 'handenschudfundamentalisme' van een 'witte rechter'. In Knevel & Van den Brink gaat Enait in debat met Rita ...

Anoniem zei

En vanavond weer bij KvdB. Het is nu toch wel een keer mooi geweest met die mafketel zou je zeggen. Die man hoort in een inrichting thuis al kun je dat eigenlijk de andere patienten met goed fatsoen niet aandoen.

Cindy zei

ach, als hij al komt zal hij zichzelf alleen nog maar meer voor schut zetten. Ik ben blijd at ik de opzet heb kunnen geven om deze enge man finaal af te maken.

Anoniem zei

Ik heb nog enige wijze woorden voor de heer Enait misschien heeft hij er wat aan (kan ie ze nog misbruiken):

Wellicht dat het schrander is voor de heer Enait dat hij zijn corpus migreert naar contreien die zijn contemplatie affirmeren, zodat hij de endemische populatie van de Lage Landen kan jouïsseren van de verpozing. Elkeen vergenoegd!

Anoniem zei

Er zijn teveel mensen met ideeen gelijk aan die van meneer Faizel Ali Enait en te weinig mensen die een halt toe roepen aan dit soort praktijken. Dit land gaat naar de klote.

Cindy zei

Absoluut niet, beste Anoniem! Met onze humor zullen wij nooit toestaan dat die radicalen de boel overnemen!

hoeiboei zei

En het gaat maar door: Jolande Withuis, net bij Nova, weet het echt beter:

Handjeklap met seksisme

Anoniem zei

Hoi, Cindy. Je hebt 't debat met Verdonk ook wel gezien, toch? Enait heeft zichzelf behoorlijk te kijk gezet. En wat een denigrerend taalgebruik weer! Als je zijn mirsab-schrijfsels leest zie je ook die beledigende ondertoon, bijvoorbeeld t.o.v. de rechters. En hij zegt toch maar even dat Verdonk in een ton de zee moet worden ingedreven.

Ik proef dat dit heerschap van binnen een racist is, met zijn gezwets over de witte man die hij tot aboriginals in hun eigen land wil maken. Eng, eng, eng.

"Er is voor vrouwen veel te verliezen als het extremisten als Enait gaat lukken om de maatschappij te doordrenken met acceptatie voor zijn opvattingen", schreef ik. Dat is wel bewezen aan die debattafel, vind je niet? Ik hoop maar dat de vrouwen in NL wakker schrikken van zo’n TV-uitzending. Zij kunnen met hun invloed en natuurlijke meerderheid een groot verschil maken voor de toekomst van dit land!

Wat mij het meest verontrust is dat moment toen Enait er op wees dat Nederland geen soevereine staat meer is. Hij had een duivels lachje zo van "let maar op, ik ga in beroep, en Europees, en uiteindelijk ga ik mijn zin krijgen". En weet je wat? Dat sujet zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen.
De insnoerende banden met de EU en allerlei verdragen beginnen mij persoonlijk behoorlijk te irriteren. We raken inderdaad onze soevereiniteit kwijt als het zo door gaat. Buitenlanden, en buitenlandse instituten gaan bepalen wat hier wel en niet mag.

En lieden als Enait grijpen hun kans. Ik ben ook erg boos dat Balkenende’s CDA ons de Europese Grondwet door de strot heeft geduwd. Ik zou wel weer terug willen naar een lossere EU, die vooral op het economische vlak een eenheid is. Nationale soevereiniteit is zeer kostbaar. De visie van politieke partijen wat betreft deze zaken wordt steeds belangrijker in het bepalen van op welke partij iemand moet stemmen, lijkt mij. Hoe denkt jouw VVD daar over?

Anoniem zei

Cindy, ik vind je lief. Keertje bakkie doen? Of beschuitje?

Cindy zei

@anoniem, ik ben gek op koffie kan altijd :) Beschuitjes eet ik alleen als ontbijt enne.. denk niet dat mijn man dat een goed idee zal vinden, zo maar een vremme anonieme persoon die aanschuift bij het ontbijt, je kan het allicht proberen. Denkt u wel om de hond? Maar desondanks lief dat je mij lief vindt.

@Rampenstaf, mijn handen trillen door de koorts die ik sinds gisteren te pakken heb, maar ik ga nog éeen nieuwe blog schrijven over deze meneer Enait, als afsluiter ;) Komkommertijd zit er bijna op! Ik zag het net als jij, wat een engerd... brrr

Cindy zei

@Rampenstaf, ik ben van mening dat we één Europa juist wél nodig hebben, maar dan meer vanwege de energie en om samen sterk te staan tegen de dreiging uit Rusland en ook Iran.

Ik ben dus wel voor Europa maar niet tegen elke prijs, zo denkt de VVD er ook over. Ik kan erg achter de visie van Bolkestein staan, hier is een speech te lezen van hem.

Verder over Enait, ja.. ik vind hem een hele enge man en die duivelse lach bezorgde mij hartkloppingen. Gelukkig had ik Rita Verdonk nog ingelicht over de pornoplaatjes ;) En hoe zij hem weg lachte vond ik geweldig, dat had ik haar ook aangeraden, ik weet niet of ze het heeft opgevolgd ze heeft me in ieder geval bedankt voor de tips.

Ik denk dat we de vrijheid van godsdienst in Nederland beter moeten omschrijven, want waar stopt de religie en neemt de waanzin over?

Anoniem zei

Hallo Cindy,hopelijk ben je weer helemaal beter.
Bedankt voor je antwoord. Goeie speech van Bolkestein. Die man is echt een kanjer, vind ik. De samenwerking op bepaalde gebieden moet zeker blijven, maar ik heb het gevoel dat er nu een eenwordingsproces bezig is dat uit de hand loopt. Met name die Europese Grondwet zit mij dwars. En dan vooral de manier waarop wij, het volk, waar het uiteindelijk om gaat, buitenspel zijn gezet. Ik heb het idee dat er een agenda is die koste wat kost afgedraaid wordt. Een Bilderbergse afspraak, dus volkomen ademocratisch. Die Balkenende vertrouw ik voor geen micrometer. Die is in de praktijk een groter gevaar voor de vrijheid dan Enait.

Bolkestein wijst m.i. terecht op de te snelle uitbreiding. En eigenlijk pleit hij voor een definitieve stop, als ik het goed begrijp. Dus, Turkije er niet bij, en verder geen enkel ander land meer erbij. Daar ben ik het dan van harte mee eens.
De EU en de lidstaten zouden moeten stoppen met het wekken van valse verwachtingen bij landen. Wat betreft Turkije ben ik ook ongerust. Ook bij dat land worden valse verwachtingen gewekt. Iedereen blijft eigenlijk tegen beter weten in maar doordrammen over de toetreding van Turkije, terwijl eigenlijk ieder weldenkend mens zou moeten concluderen dat de verschillen in cultuur en godsdienst gewoon te groot zijn. Het land is op zichzelf ook gewoon te groot. Het zou dominant worden in Europa. Dat lijkt mij geen goed vooruitzicht, en dan met name vanwege de godsdienst. Op zich heb ik niets tegen Turkije. Alle Turken die ik persoonlijk heb ontmoet, zijn aardige mensen. En de Turkse cultuur heeft mooie kanten. Maar helaas is Turk zijn zo’n beetje synoniem aan moslim zijn. Turkije bij de EU betekent het levensgrote risico dat Europa definitief de weg naar islamisering zal inslaan. Minaretten all over the place. En dan gaat het langzaam bergafwaarts met de vrijheid, want fundi’s van het type Enait zullen dan als bezetenen gaan knagen aan onze verworven vrijheden.

Ook in dit onderwerp zien we dat ons, Europese burgers, zaken door de strot dreigen te worden geduwd. Ik doel dan op Joost Lagendijk (GroenLinks). Zijn positie en zijn huwelijk leiden tot een onevenredige grote push in de richting van toetreding van Turkije. Zie daarvoor:
http://www.vn.nl/HaagseStreken/ArtikelPolitiek/JoostLagendijkZwagerVanAlleTurken.htm
http://www.turkishdailynews.com.tr/article.php?enewsid=111763
Zo iemand zou per onmiddellijk moeten aftreden. Ik verbaas me er over dat hierover zo weinig heisa is ontstaan, of heb ik wat gemist?

Je artikel over de vrijheid van godsdienst in Nederland ga ik met belangstelling lezen.
Doei.

Cindy zei

Joost Lagendijk stop in het EP in 2009 en hij staat op de dodenlijst van één of andere Turkse beweging. Verder denk ik niet dat hij iets gaat bereiken, vooralsnog is het merendeel tegen de toetreding van Turkije. Bolkestein noemt de juiste redenen. Wat Lagendijk betreft, zijn vrouw heeft Gül en Erdogan beter door.

Ik zal eens verder spitten maar er is weinig te vinden. En ik.. nog steeds ziek, een rot griep is het.

Cindy zei

Deze is ook leuk :D

Enait won Essay wedstrijd PvdA

Anoniem zei

Ik las het van die essay-wedstrijd. Wat een afgang voor het aanzien van de Wiardi Beckman Stichting! Waarschijnlijk waren ze onder de indruk van de moeilijke-woorden-brij en de aaneenrijging van citaten en voetnoten. "Ach, zo'n allochtoon moeten we maar laten winnen" moeten ze in hun doorgeslagen policorre houding hebben gedacht. Het zijn stumpers.

"Wouter Bos prees Enait om zijn stijl en argumentatie, maar zette wel kanttekeningen bij de inhoud" schrijft Carel Brendel. Bos voelde inhoudelijke nattigheid, maar is er toch in getrapt.

Carel Brendel blijft terecht hameren op Het Verraad van Links. Hij noemt de PvdA een partij "die ooit haar achterban emancipeerde en losmaakte van religieuze intolerantie en onwetendheid". Rake typering, en wat een contrast met het heden.

Cindy zei

De PvdA heeft alle geloofwaardigheid al lang verloren, denk alleen maar aan Herfkens. Zoals AJ Boekestijn gisteren bij Knevel & van de Brink opmerkte.. Bos, Kok wie dan ook zouden op het vliegtuig moeten stappen en dat geld gewoon terug eisen.

In ieder geval fijn om te weten dat niet iedereen Herfkens er mee weg laat komen.

Die Enait, die duikt vast nog vaker op.. dara hebbenw e echt het laatste nog niet van gezien, maar ook hij heeft alle geloofwaardigheid verloren.

Anoniem zei

Deze "imam" "advocaat" ... past zich niet aan... dus opzouten maar naar Marokkostan.

Voelt hij zich beter thuis en feit dat hij daar minder geld verdient en geen uitkering krijgt zou er niet toe moeten doen. PRINCIPE IS PRINCIPE toch???

Volgers

Counter