16 augustus 2008

Soms schaam ik mij om een Europeaan te zijn


Iran blijft dreigen en bluffen. De VS willen sancties maar Europa zwijgt. De EU is op vakantie, wat een rust. Even staat de wereld stil. Beste Russen, gooi nu geen bommen op Georgië want Europa ligt aan het strand. Ahmadinejad, test nu toch geen onbemande onderzeeërs want Europa dobbert op een bootje in een wereldzee. Chinezen, arresteer geen Europeanen op verdenking van het uitten van een mening want hun vertegwoordigers genieten van hun welverdiende rust in een zwembad van een luxueus Hotel (naar alle waarschijnlijkheid in landen waar dagelijks de mensenrechten worden geschonden). Laat ze zich allemaal verslikken in hun vakantie water. Ondertussen is er maar één man wakker. Bush.. enough said.

EDIT 21:29 uur, zojuist heb ik vernomen dat Sarkozy dreigt met een EU top wanneer Rusland de troepen niet terug zal trekken uit Georgië! Dus beste EU leden, kom allemaal heel snel terug van vakantie en voer de druk een beetje op!



Naar mijn homepage

5 opmerkingen:

Frans zei

1ste reactie

Weet je nog hoe "wij" Srebrenica hebben aangepakt ???

Hoezo "soms".....

Cindy zei

Ook alweer om te KOTSEN..

zal even mijn hyves reactie copieren hier naartoe.

"Ik erger mij gewoon aan de manier waarop Europa reageerde op het Iran gebeuren. Het moest maar even uitgesteld worden en er moest maar iets meer gepraat worden met Ahmadinejad want de vakantie stond voor de deur. Ondertussen werkt Iran rustig door aan middelen om een serieuze dreiging voor Israël te zijn en lachen Ahamdinejad en de Mullahs zich een maagbreuk (hoop ik).

Het afvallen van Bush begrijp ik wel maar uiteindelijk is hij het wel die tenminste zegt waar het op staat. In China, tegenover Iran en Rusland. Balkenende ... heb je die gezien in Sportzomer? Die durfde daar zelfs niet te benoemen hoe erg China de mensenrechten schendt, hij bleef het maar gooien op diplomatiek verstandige woorden en hij glunderde toen hij vertelde hoe goed de verstandhouding met China is... om te KOTSEN.

De VVD is in dit geval wél weer goed bezig, als enige NL partij spreken zij zich (óók tijdens de vakantie) uit over deze belangrijke zaken. Dit bewijst weer eens te meer dat ik toch bij de juiste partij zit!"

Unknown zei

Vergeet je niet dat het Georgië is geweest die Zuid-Ossetië is binnegevallen, en met bombardementen vele burgerslachtoffers heeft gemaakt? (Genocide) Bombardementen die gewoon doorgingen toen Saarkasvili zijn eerste vredesakkoord tekende. Je vergeet ook dat Zuid-Ossetië in de Stalin tijd bij Georgië is getrokken, en dat een meerderheid van de bewoners geen onderdeel van Georgië willen zijn. Het past in perfect in het Russisch én Amerikaans straatje om de oude Oost-West tegenstelling weer van stal te halen. En om de burgers weer bang te maken, en zo de budgetten voor terrorisme bestrijding en defensie op te schroeven. Bush is een oen dat hij Georgië heeft bewapenden en terwijl hij de deur van het Witte Huis al achter zich dichttrekt de wereld met zijn zoveelste ramp opzadeld. Saarkasvili is te heetbloedig om een goede president te zijn. Hij heeft bewezen een gevaar te zijn voor zijn land, en voor de vrede in Europa. Vergeet de propaganda die jij op tv hebt gezien. En vergeet de parolen van politici. Over de ruggen van onschuldige slachtoffers in Zuid-Ossetië én Georgië politiek bedrijven DAT is om te kotsen!

Anoniem zei

Welkome reactue Hazu.

Ik vind de stukjes van Cindy nogal pretentieus en eenzijdig geschreven. Pro-Amerika is prima maar het feit dat een Europeaan eerder kiest voor Amerikaanse, met eigenbelang doorspekte en oorlogzuchtige standpunten vind ik nogal triest. Bush laat inderdaad een fijne erfenis achter. Echt om als Amerikaan (of europeaan die blind achter Bush heeft aangelopen de afgelopen jaren) trots op te zijn want de wereld is er zoveel beter en veiliger op geworden (niet dus).

Ik schaam me soms voor mijn mede-europeanen en ben zelf gelukkig trots om Europeaan te zijn.

Jan

Cindy zei

Rusland aast al jaren op Z-O

lees dit ook eens

Nogmaals loop ik niet blind achter Bush aan en kan ik het bij lange na niet eens zijn met alles dat hij doet. Het enige waar ik op dit moment blij mee ben is dat hij zich wél laat horen.

Genocide op de zuid osseten? Kom nou toch, dat is wat Putin je wil laten geloven.

Volgers

Counter