04 september 2008

Sarah Palin's speech







Naar mijn homepage

9 opmerkingen:

Kaye zei

Voor wie de tekst liever leest: De volledige tekst van haar speech staat hier: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7597238.stm

Auntie Beeb heeft ook goeie achtergrondstukken over de campagne, de spelers en de issues. Anders dan de NOS is de BBC niet alleen op de Democraten en Rockstar Politicus Obama gericht!

Anoniem zei

Ellian (website elsevier)noemde de hetze die richting Palin wordt gevoerd in de Amerikaanse media, vooral links - klinkt bekend, nogal seksistisch.

En dat is natuurlijk helemaal waar. 5 kinderen en toch een belachelijk zware baan, en nog een heel jong kindje van een paar maanden met down ook - het is een schande. Een dochter die op haar 17e zwanger is - ongehoord. Zou het Obama ook worden aangerekend als de omstandigheden precies hetzelfde zouden zijn? Ik denk dat als de storm straks is neergedaald die hele toestand alleen maar in het voordeel van McCain-Palin zal werken. Palin is een absolute bikkel die de verwijten van zich af laten glijden op een manier waar pakweg 99% van de kerels, incusief ikzelf vrees ik, een puntje aan kan zuigen.

Wie het moet winnen? Mij maakt het weinig uit - volgens de stemwijzer kom ik ergens in het midden uit. Als ik eerlijk ben vind ik zowel Obama als McCain ongeschikt om de belangrijkste baan in de vrije wereld te gaan vervullen. Als het dan toch moet dan maar McCain (met Palin 'one heartbeat away from the most important job in the world'op de reservebank), die lijkt mij in ieder geval beter dan die aalgladde Barack Obama.

Cindy zei

Ligt het nu aan mij of zouden de meeste delen uit de speech zo door de VVD gebruikt kunnen worden? Ik hoor zo vreselijk veel overeenkomsten en ik denk dat dit het soort geluid is wat ook de VVD moet laten horen!

Wat anderen ook zeggen, ik vind Sarah Palin een TOPPER! het enige waar ik het niet mee eens ben is met haar religie issues, maar als dat alles is?

Anoniem zei

Het zou me niks verbazen als zij in 2012 - als haar ticket verliest - de eerste vrouwelijke GOP kandidate voor president wordt. Ze heeft een uitzonderlijk talent voor het mediagebeuren. Ik moet toegeven dat ik niet had verwacht zo van haar onder de indruk te zijn, hoewel ik het de meeste van haar politieke ideeen toch niet echt eens ben. Ik vraag me trouwens af of sommige mannen die twijfelen over op McCain stemmen zich door haar laten overhalen, men praat echter vooral over vrouwen die op haar zouden stemmen. Ik denk gezien haar conservatieve denkbeelden dat de meeste Hillary-stemmers haar toch niet zien zitten. Wat zag McCain die na haar toespraak naast haar kwam op het podium trouwens oud uit! Ik kan trouwens zelf niet stemmen in de VS, hoewel ik nu lang genoeg mijn "greencard" heb om me te laten naturaliseren.

Anoniem zei

hey Rudlof,

ik lees dat je een inwoner bent van de states, en dat je al een lange tijd een greencard hebt. heb je niet de behoefte om de Amerikaanse nationaliteit aan te nemen, of kan dat niet ?
Zou je terug willen naar nederland ? ( kan het me niet voorstellen )

By the way,

leuk dat je geregeld te vinden bent op deze blog....


Richard

Anoniem zei

Ik zou me inderdaad kunnen laten naturaliseren tot Amerikaans staatsburger, heb het tot nog toe niet gedaan. Het is toch altijd een stuk lastiger om twee paspoorten te hebben i.p.v. een, hoewel je tegenwoordig geloof ik als Nederlander onder bepaalde omstandigheden wel een dubbele nationaliteit kan houden. Nee, ik ben niet van plan om naar NL terug te keren, eigenlijk.

Anoniem zei

Richard: Waarom zou het zo raar zijn als Rudolf terug naar Nederland zou willen. Verklaar je nader.

Anoniem zei

Sarah Palin is in één opzicht een zeer slechte kandidate. Ze is tegen scheiding van kerk en staat. Ze noemt de invasie van Irak een missie van God. Ze is tegen abortus. Ze is tegen euthanasie. Het is een zeer, zeer conservatieve dame en voor de verandering bedoel ik dat negatief.

Ik zie helemaal niet in hoe deze geloofswaanzinnige hier als potentieel wereldleider wordt bejegend!

Anoniem zei

Je hebt wel gelijk, Peter, dat veel Republikeinen zo bijna fundamentalistisch zijn. De verschillen tussen links en rechts zijn hier sowieso groter dan in Nederland. Je hebt hier wel de "libertarians" die je tegenwoordig ook in NL hebt als "libertariers", die zijn wel heel Republikeins qua economsiche ideeen maar tegen overheidsbemoeienis in morele zaken zoals abortus, etc. De VVD wordt trouwens b.v. in Engelstalige teksten op CNN over NL "libertarian" genoemd, hoewel de Amerikaanse libertarians veel extremer anti-overheid en anti-belasting zijn dan de VVD.
Sarah Palin heeft volgens mij grote capaciteiten en ik denk dat ze de grote ster van de Republikeinse partij gaat worden de komende 10-15 jaar.

Volgers

Counter