15 september 2008

Smells like corruption : Het appartement van Herfkens Deel II



Lees eerst Deel I

Het stukje dat ik gemist heb maar waar anonieme reageerders mij op wezen is dat Motjan N.V. beter bekend staat als de Curaçao Corporation Company N.V.. Al eerder melde ik dat er wel heel veel banken ingeschreven staan op het adres van Motjan N.V. op Schottegatweg Oost 44. Wat heeft dat nu te maken met de foto van de meneer hier boven? Even voorstellen, dat is John Deuss. De eigenaar van Motjan N.V; De Curaçao Corporation Company en naar alle waarschijnlijkheid van veel meer banken die gevestigd zijn op het adres van Motjan N.V. te Curaçao. Wanneer je eens iets gaat lezen over meneer Deuss kom je al snel tot de conclusie dat deze meneer geen zuivere koffie is. Al snel lees ik stukken over een olietanker die afhandig gemaakt is van de Russen en vervolgens vol naar verboden gebieden zijn gestuurd, wapenhandel met Iran, deze meneer stond op de dodenlijst van de KGB en was het allereerste slachtoffer van RaRa vanwege de olie leverancies aan Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid. Hier is dat te lezen. Plots vind ik het ook niet vreemd meer dat de bestuursleden van Motjan N.V. Saoedie-Arabiërs zijn.

Verder speurwerk laat ik aan julle zelf over. Ik ga verder met de banken. Een anonieme reageerder meld dat de banken nauw verbonden zijn en voegt er deze link aan toe. Daar is te lezen dat er al eens onderzoek is geweest naar de verschillende banken. Er is een duidelijke link van de Curaçao Corporation Company naar andere banken. Ook opvallend is dat John Deuss eigenaar is van de First Curaçao International Bank N.V. en schuldig aan miljardenfraude.

Nu vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat onze regering geld heeft betaald aan fraudeurs zonder dat daar iets van bekend was. Is het echt mogelijk dat de Nederlandse regering zo naïef is? Mijn speurtocht gaat verder en ik hoop meer tips te krijgen maar ben eigenlijk al van mening dat het enige dat rest een antwoord van ons ministerie van buitenlandse zaken is.

Lees ook Deel III

Naar mijn homepage

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeer interessant.

Cindy zei

Apart is het ook wel dat Smartmatic in 1 adem te noemen valt met de "makelaar" van Herfkens. Stom toevallig is het uiteraard dat Herfkens is opgegroeid in Venezuela maar toch opvallend ;)

Anoniem zei

Hoi Cindy,
Ik heb me wel eens afgevraagd - zou Herfkens nou de enige Nederlander / -se zijn die een dergelijke functie bij de UN vervuld heeft?
En zo nee (wat ik verwacht), hoe kan het afwijken van de standaard procedures en voorschriften dan zo "ongemerkt" plaatsvinden?
Succes met je onderzoeken.

Cindy zei

Hai.

Nee, Herfkens is absoluut niet de enige. En hoe dit zo heeft kunnen gebeuren probeer ik juist uit te vinden :D Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet meer welke kant ik op moet. Ik zou heel graag de anonieme tipgevers eens spreken..

Anoniem zei

Misschien is het handig even een kort overzichtje te maken welke informatie er precies nodig is om een paar dingen wat duidelijker te krijgen. Ik wil best een beetje googelen e.d. om wat dingen uit te vogelen: maar waar te beginnen.

Cindy zei

Beste Gert-Jan, wist ik het maar. Zoals je onder deel I kunt lezen "lijkt het een brij". Dat lijkt het niet alleen, dat is het ook :D We komen van alles tegen, het zusje van Herfkens blijkt bankier te zijn in New York maar hoe en wat en waar kunnen we niet vinden.

Inmiddels heb ik wel een échte bevestiging dat Herfkens absoluut het appartement huurde van Motjan N.V./ Curaçao Corporation Company N.V./Citco/ SFT Bank N.V. :))

Anoniem zei

Trustkantoren in het nieuws

16 september 1994, Citco, 'Wel trust, geen vertrouwen' Bron: http://zoek.volkskrant.nl/artikel?REC=vk-19940916-000016594

Anoniem zei

Dit hele zaakje stinkt inderdaad naar de corruptie. En het begint er al op te lijken dat weer van alles in de doofpot gestopt moest worden door dit kabinet van "normen en waarden"-man Jan Peter Balkenende.

'Kindervriend' Joris D op Justitie en Baybasin in de nor. Klokkenluider Fred Spijkers geschoffeerd. Wilders gedemoniseerd. Jacqueline Kramer met haar ‘onafhankelijke’ halve onderzoek. Ré Lemhaouli wordt ongemoeid gelaten (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/09/marokkaanse_spionne_zat_bij_po.html ; is het nu een spion of een landverrader? ‘Dankzij’ dat verfoeide dubbele paspoort weten we dat geen eens).

Stinkende beerputten die men, bang voor de gevolgen, liever niet opent. Intussen woekert de ongerechtigheid voort als een kanker en wordt het volk bedrogen en betaalt de rekeningen.

Het CDA en de PvdA islamiseren vrolijk verder met hun dhimmitude. En randdebiel SP’er Harry van Bommel (http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6952 ) gaat dat stokje over nemen als we niet oppassen. Gevaarlijke vijanden van de vrijheid op hoge posities. Verontrustend.

Die Balkenende met zijn 'fatsoenlijke voorkomen' ... als je alles op een rijtje zet, kan het woord fatsoenlijk alleen worden gebruikt in de woordcombinatie “fatsoenlijk ogend”. Schijn bedriegt. Nu moet de massa van CDA-stemmers dat nog gaan zien.

Goed speurwerk, Cindy. Misschien kun je het eens voorleggen aan Stan de Jong (http://www.standejong.nl/ ). Een onderzoeksjournalist eerste klas zou deze zaak moeten behandelen.

Cindy zei

Waar ik naar op zoek ben is naar een directe link tussen al deze bedrijven en Herfkens, die is er schijnbaar gewoon niet. In dat geval valt Herfkens "slechts" te verwijten dat ze te duur is gaan wonen en vertikt om het terug te betalen. Buitenlandse zaken valt te verwijten dat ze niet erg nauwkeurig zijn en best eens wat achtergrondinformatie hadden kunnen opzoeken. Vooralsnog heb ik niets dat er voor zou kunnen zorgen dat de 1-dollar regeling niet door gaat en Herfkens gewoon moet betalen. Daar was het mij om te doen, niet om het bedrag maar om het principe.
Wel contact met een journalist die al eens eerder een erg goed stuk schreef met goede achtergronden, daar hoor ik het einde van de week meer van.

@Anoniem "googelen" doe ik ook niet alleen, het is alleen zo'n makkelijke verzamelnaam voor zoekacties op het net ;) Die namen had ik inderdaad ook gevonden maar ik kan er zo weinig mee.

@andere anoniem, dat de trust banken corrupt zijn/waren voegt helaas nu niets toe aan het zaakje Herfkens.

Ik zal nog eens het één en ander proberen uit te vogelen.

Cindy zei

Curaçao International Trust
Company N.V.
De Ruyterkade 62
P.O. Box 812
Rechtspersonen

CFS Fiduciary Services N.V.
Citco St. Maarten N.V.
Curaçao Corporation Company N.V.
Eurofiduciary Management N.V.
Execman Management Services N.V.
Executrust Corporation N.V.
Fiduciaire de Famille N.V.
Netherlands Antilles Corporation
Company N.V.
Netherlands Antilles Real Estate
Management N.V.
Nieuwstraat Financial Services N.V.
SSC Shipping and Air Services
(Curaçao) N.V.
Surroundings N.V.
Trust Company of Willemstad N.V.

Natuurlijke personen

Mr. Horsten, J.
Mr. ‘ t Hof, R. van
Mrs. Rooy, M. de
Mr. Lamberts, P.
Mrs. Gouveneur, I.
Mrs. Fleming, C.
Mrs. Bolhaar, M.
Mrs. Straal, J.
Mr. Jordaan, E
Mr. Laan, D. van der
Mrs. Govaard, M.
Mrs. Hieroms-Cannegieter, T.

Dit is een lijst van de centrale bank over banken die onder toezicht staan, December 2006 Hier de .pdf file

----

Hier een andere lijst Juli 2007

Curaçao International Trust Company
Schottegatweg Oost 44
P.O. Box 812
Curaçao

Rechtspersonen

CFS Fiduciary Services N.V.
Citco St. Maarten N.V.
Curaçao Corporation Company N.V.
Eurofiduciary Management N.V.
Execman Management Services N.V.
Executrust Corporation N.V.
Fiduciaire de Famille N.V.
Netherlands Antilles Corporation Company N.V.
Netherlands Antilles Real Estate Management N.V.
Nieuwstraat Financial Services N.V.
SSC Shipping and Air Services (Curaçao) N.V.
Trust Company of Willemstad N.V.

Natuurlijke personen

Mr. Horsten, J.
Mr. ‘ t Hof, R. van
Mr. Jordaan, E.
Mr. Laan, D. van der
Mrs. Goovard, M.
Mrs. Rooy, M. de
Mrs. Gouveneur, I.
Mrs. Fleming, C.
Mrs. Bolhaar, M.
Mrs. Straal, J
Mrs. Hieroms- Cannegieter, T.
Mrs. Croeze, M.
Mrs. Wendt- van Duinen, P.

Anoniem zei

Cindy, ik weet het Googlen is niet altijd DE oplossing.

Wat betreft de corrupte Trust banken:

Er zijn wel linkjes richting Herfkens, maar die zijn te vaag. Buiten dat, is er ook het risico om iemands reputatie te schaden. Ik ga ze dus niet op je Blog plaatsen, maar verstuur ze naar je op een andere manier.

Anoniem zei

Hoi Cindy,
Keep up the good work!
Misschien is het volgende iets.
Van 1996-2000 was ik werkzaam als directiesecretaresse bij een Britse financiele instelling. Ik had dagelijks contact met Citco Curacao. Alle bankrekeningen van diverse Europese valuta waren ondergebracht bij Citco, dat was belastingtechnies gunstig, je weet wel.
Misschien helpt deze link iets?
http://www.secinfo.com/$/Search.asp?Find=Curacao+Corporation+Company

Cindy zei

Hai Anoniem.

Dank je wel maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen in al die resultaten en waar ik naar zoeken moet, haha. Help?

Inmiddels heb ik bijna voldoende materiaal voor een Deel III. Aleen bewijzen zijn zo moeilijk... zoals iemand vandaag tegen mij zei, weten is geen bewijs.

Anoniem zei

Nog n Blogger met interesse ;)

Shadow play around bank John Deuss
15 September 2008 18:07: Henk Willem Smits

http://bizniz.blog.nl/namen__rugnummers/2008/09/15/quote-shadow-play-around-bank-john-deuss

Volgers

Counter