06 september 2008

Geen stadion nodig om kijkers te trekken


Dat bewijst de Republikeinse partij in Amerika en dan vooral de presidentskandidaat John McCain. Was het Obama die vorige week alle kijkcijfer records brak door 38.4 miljoen kijkers te trekken en te laten genieten van zijn speech in dat grote stadion. Het record werd een week later al verbroken door niemand minder dan John McCain, Met 38.9 miljoen kijkers verbaast hij vriend en vijand.

Over het algemeen kreeg de conventie van de Republikeinen veel meer aandacht van de kijkers dan de conventie van de Democraten. Dit is vreemd te noemen aangezien het spektakel moeizaam op gang kwam door inmenging van Gustav. Al met al is er waarschijnlijk 1 échte reden waarom de GOP meer kijkers trok, Palin Power!

Duidelijk is het wel dat de speech van Obama vooral via CNN is bekeken en de speech van McCain vooral via FoxNews, McCain trok meer mannelijke kijkers en Obama meer vrouwelijke.

Tot slot een vraag, waar is Biden gebleven? Mocht Obama de verkiezingen verliezen in November is het overduidelijk dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt met Biden. Zijn "verjonging" heeft een flinke deuk op gelopen terwijl de Republikeinse kandidaten plots niet meer zo oud zijn. Ik ben van mening dat de democraten er van uit zijn gegaan dat de strijd gestreden was, zwaar overtuigd waren zij dat en Democratische kandidaat de race om de plek in The White House wel even zou winnen. Helaas voor hun is McCain klaar "to stand up, stand up and fight!" en is zijn running mate een echte pitbull (mét lipstick).

Naar mijn homepage

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Obama zal niet winnen. Reden? Hij is half 'zwart'. Terwijl 30 jaar geleden rassenscheiding en -discriminatie nog hoogtij vierden in het puriteinse Amerika geloof ik niet dat Amerika nu al deze halfzwarte man als spreekbuis voor de hele wereld op wil laten draven...hoe triest dit ook klinkt natuurlijk.

Anoniem zei

Het lijkt daar wel of het hele continent 1 hersencel deelt.
Ik kan niet wachten tot de olie op is, dan hoor ik hoop ik nooit meer wat van die debielen.
WIDLERS DOE ER WAT AAN!!1!

Anoniem zei

Anoniem heeft mijn comment gestolen, it is I, Ketsman.

Cindy zei

@Ketsman Dat is juist waar het GroenRechts programma over gaat. Zoek maar even verder op deze weblog, hoeft niet.. het is slechts een tip. Wilders was het niet met dat programma eens terwijl het doel er van is om onafhankelijk te worden van Poetin en die rare Ayatollahs.

@Simon, ik denk dat je gelijk hebt en eigenlijk is dat best triest. Misschien een leuke zwarte running mate voor Sarah over 4 jaar? Ik heb trouwens helemaal niets tegen kleur, ik snap die rassenhaat ook helemaal niet.

Anoniem zei

GroenRechts? Nooit van gehoord.
Klinkt als augurk met slagroom.
'deze weblog' klinkt ook raar, is het niet 'dit weblog'?
Maar het zal me trouwens een rotzorg zijn, Rita doet er wel iets aan.

Cindy zei

Gek is dat misschien maar toen ik in aanraking kwam met weblogs zei iedereen die of deze weblog en plots was het dit en dat. Het is beide in gebruik.

Mocht je toch interesse hebben in het Groenrechts verhaal, lees het dan rustig hier.

Anoniem zei

Ja, dat had ik ook, iig: bah schwanzenekkert
http://www.claytonforsenate.com/pictures/arnoldnazi.jpg

Maar kernenergie steent, daarmee behouden we onze soevereiniteit en hoeven we niet met groot-europa mee te doen.

Cindy zei

Even denken hoor, steent als in stoned.. neem ik aan dus kan ik hier lichtelijk uit opmaken dat jij tegen kernnergie bent en nog erg jong?

Anoniem zei

...en dat met die kernenegie is niet persé meer een rechtse opvatting.
Het is gewoon zo dat de publieke opinie is omgeslagen in deze.

Cindy zei

En toch is er in Nederland geen enkele linkse partij die voor kernenergie is. Wat ik vreemd vind omdat kernenergie juist erg schoon is. Minder schadelijk dan een kolenmijn, in ieder geval.

Anoniem zei

Neuh, ik word gek van politiek, het is net een soap.
Maar hier op 'deze' weblog ben ik extreem links en voor kernenergie.

Cindy zei

Ik vind het allemaal prima hoor ;) Ik denk gewoon aan wat de beste manier is om zo snel mogelijk onafhankelijk te worden. Toevallig lijkt het programma van de VVD erg op de ideeën van McCain. Boren, Kernenergie, wind, zon.. eigenlijk geen mogelijkheid uitsluiten. Tot er nieuwe kerncentrales zijn zullen we die tijd toch ook op moeten vullen. Helaas kost windenergie meer aan subsidies dan dat het oplevert, zonne energie is eigenlijk alleen goed als het ter plekke ook direct in gebruik genomen kan worden.

Ik vind het een lastig vraagstuk en ben blij dat het goed ter sprake komt. We kunnen niet blijven wachten tot alles op is. Ik zit niet graag in het donker en douche graag warm!

Ik ben nu weg, misschien tot later.

Anoniem zei

Kernfusiereactoren zijn de bom trouwens, alleen een beetje duur.

Cindy zei

Erg interessant kernfusie, maar het onderzoek is nog in volle gang, het werkt nu nog niet. Helaas!

Volgers

Counter