20 juni 2008

Internationaal opsporingsbevel voor leiders in o.a het midden oosten!

Graag een internationaal opsporingsbevel voor Ahmedinejad. Voor het ontkennen van de holocaust, onderdrukken van Koerden, vrouwen en andersdenkenden, voor het verbieden van een godsdienst, voor het executeren van minderjarigen, voor het beledigen van de westerse wereld, voor het schenden van door Iran ondertekende internationale verdragen. Gelijk daar achteraan een opsporingsbevel voor de Turken die Koerden uitmoorden, Saudi-Arabië voor het verbieden van de bijbel en het schenden van mensenrechten. Vergeet ook de president van Gambia niet die dreigt met een genocide op homoseksuelen die het land niet verlaten, het regime van Soedan voor het bewust dood laten gaan van honderduizenden MENSEN in Darfur. En zo kan ik nog honderden redenen verzinnen waarom er wereldwijd mensen opgepakt zouden moeten worden om levenslang achter de tralies te verdwijnen.

Maar nee, Jordanië heeft het op Wilders gemunt. Zolang Wilders binnen de kaders van de Nederlandse wet blijft heeft geen enkel land het recht om hem te vervolgen, vind ik. Ik ben geen aanhanger van de man en ook ik ben van mening dat hij te ver door slaat. Is hij met Fitna doorgeslagen? Nee, hij vertoonde immers beelden die we al honderden keren eerder hadden gezien en sloot af met fictie, dat mag. Films mogen fictie bevatten.

Hoe zit het dan eigenlijk met Jordanië? Die zetten nu een grote bek mond op maar hoe staat het met dit land?
Antisemitisme in de Jordaanse pers en moskeeën, en dat het werkt blijkt wel uit onderzoeken die aantonen dat 100% van de Jordaanse bevolking een negatief beeld heeft over Joden. De vriendschap tussen Koning Abdullah en president Omar al-Bashir van Soedan (laatstgenoemde is heerlijk bezig met het uitmoorden van een compleet volk maar dat mag de pret niet drukken). In Jordanië hebben vrouwen niet dezelfde rechten als mannen en is eerwraak gelegitimeerd. Christenen verdwijnen in de gevangenis en zien we niet meer terug. Zie hier het rapport van 2008 over de schendingen van de rechten van de mens in Jordanië.

Als Nederland het ooit toestaat dat Wilders opgepakt kan worden door Interpol en uitgeleverd kan worden aan Jordanië, verhuis ik naar Denemarken.
Naar mijn homepage

10 opmerkingen:

bram zei

waarom beperkt u zich tot een arrestatiebevel voor Turken "die koerden uitmoorden"? de overige rassen mogen dat wel (van u)?

Cindy zei

Ik geef een aantal voorbeelden en zeg er achteraan dat ik nog wel honderden voorbeelden kan noemen. Ik beperk mij omdat de lijst ook te lang kan worden en korte blogs duidelijker overkomen.

Cindy zei

Trouwens, PPender ben jij woonachtig in Nederland?

Anoniem zei

Je kan dus uit naam van Allah aanslagen aankondigen en plegen, de allerbloedigste die je maar kan bedenken, zonder ooit te worden aangeklaagd.

Echter als je aan de kaak stelt dat die aanslagen uit naam van Allah een verwerpelijke zaak zijn word je in Jordanië aangeklaagd.

Vreemde opvattingen houden ze er daar op na. En terecht dat aan de pranger te stellen.

Cindy zei

Ik ben geen grote fan van de manier waarop Wilders het allemaal aanpakt maar ik blijf er bij dat we een beweging als de PPV nodig hebben om Nederland wakker en alert te houden. En eigenlijk ben ik Wilders gaan waarderen omdat hij zijn beweging wél goed in de hand heeft. Een zetel of 11 gun ik hem en zijn PVV zeker wel, maar dan moet hij wel blijven leven en woonachtig blijven in Nederland!

Rami Ismail zei

Dus als iemand binnen de wetten van zijn eigen land blijft, mag hij/zij niet internationaal vervolgd worden? Zou makkelijk zijn geweest voor veel criminelen, dat.

Wladimir van Wilgenburg zei

Wilders is geen crimineel.

Cindy zei

Beste tha-rami

dat beweer ik nergens? Ik beweer dat zolang Wilders binnen de NEDERLANDSE wetten blijft kunnen wij hem niet uitleveren, dat zou schandalig zijn. Wij hebben een eerlijk wetboek, schenden geen mensenrechten of internationale verdragen etc.
Voor landen die weel internationale verdragen schenden geldt een heel ander verhaal, maar je bent vast niet dom dus zal je dat best begrijpen :)

Rami Ismail zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Cindy zei

waarom haal je je reactie nu weg?
Was niets mis mee :)

Volgers

Counter

Blogarchief