01 juni 2008

Een super besluit van het Vaticaan


Hij mag niet op audiëntie bij de Paus, en met "hij" bedoel ik uiteraard de barbaar Mahmoud Ahmadinejad. Het is nog niet officieel bevestigd maar ik blijf er bovenop zitten.

Volgens Radio Vaticana zou de paus tijdens de internationale topontmoeting van de VN-voedselorganisatie FAO in Rome geen staatshoofden en regeringsleiders willen ontvangen. Wat een perfecte manier om onder een eventuele ontmoeting uit te komen. Ahmadinejad neemt van 3 tot 5 juni deel aan de FAO-top in Rome en had voor die gelegenheid een onderonsje met de paus aangevraagd om te spreken over een aantal wereldproblemen.

Twee jaar geleden schreef Ahmadinejad een brief aan Benedictus XVI. Daarin benadrukte hij als leider van een sjiitische natie “de gedeelde onderrichtingen van de profeten” tussen christendom en islam en het belang om op basis daarvan “nieuwe politieke en menselijke relaties op te bouwen”. Ook schreef de president dat de samenwerking tussen verschillende religies nodig is om de "onrechtvaardige relaties" tussen landen op te lossen.

Ik zou zeggen, Ahmadinejad, begin met je eigen land. Stop met het voorbereiden van een nieuwe Islamitische revolutie in Irak en Libanon en respecteer de rechten van alle mensen met name homoseksuelen, vrouwen en hondeneigenaren. (laatste klinkt wat vreemd maar iemand die in Iran zijn hond uitlaat is bij lange na niet jarig)

Naar mijn homepage

1 opmerking:

Anoniem zei

Onder de sjah hadden de Iraniërs het misschien niet al te best, maar ik heb het idee dat ze nu veel slechter af zijn.

Volgers

Counter

Blogarchief