25 juni 2008

Mujahedin-e Khalq van de EU-terreurlijst af!

VVD wil onderzoek of Iraanse verzetsorganisatie op EU-terreurlijst moet blijven!

VVD-Tweede-Kamerlid Hans van Baalen wil dat minister Verhagen van Buitenlandse Zaken serieus onderzoekt of de Iraanse verzetsorganisatie Mujahedin-e Khalq (MKO) van de Europese lijst van terroristische organisaties moet worden geschrapt.

Hij heeft daartoe schriftelijke vragen gesteld. Deze week besloot het Britse parlement de MKO van de Britse terreurlijst te verwijderen. De MKO was onder de Shah en onder Khomeini een terreur-organisatie, maar heeft sedert een groot aantal jaren de terreur afgezworen en leidt het civiele verzet in Iran.
Van Baalen en CDA-Eerste-Kamerlid Franken hebben al eerder aan de Nederlandse regering vragen over de MKO gesteld.


Naar mijn homepage

3 opmerkingen:

Anoniem zei

civiele verzet?
Dat begrijp ik niet helemaal denk ik. hoe kan je dit een civiele verzet noemen terwijl ze met tanks, wapens en commandos willen Iran bevrijden?
ze zijn niet van stratergie veranderd, maar US heeft hen ontwapend. dat zijn totaal twee verschillende begrippne

WterVeen zei

"De MKO was onder de Shah en onder Khomeini een terreur-organisatie, maar heeft sedert een groot aantal jaren de terreur afgezworen en leidt het civiele verzet in Iran."

Kunt u dit bewijzen? Niet?

Ik zie een hamer en sikkel in het logo van de PMOI. Ja, bij de VVD voelen ze zich erg thuis bij dit soort symbolen. Niet?

Wanneer Hans van Baalen erbij betrokken is, dan weet je dat er iets niet in de haak is. Heeft de Israelische ambassade hem dit ingefluisterd?

Laat Iran lekker een atoomwapen ontwikkelen. Wordt het eindelijk een keer rustig in de Perzische Golf. En misschien dat de Palestijnen dan gelijk verlost kunnen worden van de Israelische bezetter? Zou ook een keer tijd worden, nietwaar?

Veel succes met uw carriere in de plaatselijke politiek van Schagen.

Misschien kunt u zich beter bezighouden met de aanbesteding van een plaatselijke rotonde op het industrieterrein van Schagen.

Cindy zei

Nee, ik hou mij liever bezig met een vrije wereld. Zolang Iraanse Nederlanders blij zijn met mij is geen onwetende Nederlander die mij op andere gedachten kan brengen. De rotonde zal je zelf voor elkaar moeten zien te krijgen.

Volgers

Counter

Blogarchief