08 april 2008

Ben Verwaayen weg bij BT

6 jaar lang aan het hoofd van British Telecom.
Nu zegt meneer Verwaayen nog niet te weten wat hij gaat doen.
Even een paar dingen op een rij. VVD, momenteel in de peilingen goed voor 17 zetels. Een topondernemer zonder baan. Verwaayen is lid van de VVD, schreef het verkiezingsprogramma in 2006, is hij misschien dé man die de VVD nodig heeft?
Het stabiele antwoord op TON? Ben Verwaayen heeft een duidelijke liberale visie, komt helder over en is, mijns inziens, hét antwoord op de louche ondernemers die zich rond Rita Verdonk scharen.

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Hij kan nieuw elan binnen de VVD brengen.

Anoniem zei

Wat zitten wij toch op één lijn!

Anoniem zei

Beide rechts-liberaal, vandaar veel overeenkomsten.

Anoniem zei

De laatste reactie was van mij.

Anoniem zei

Iets anders: is Rutte voor jou de gedroomde leider? Ik vind hem echt te zwak eerlijk gezegd. Hij wordt steeds in verband gebracht met het gedoe rondom Verdonk.

Anoniem zei

Ik vind hem nu nog goed voor de stabiliteit. Ik vind hem een uitzonderlijk goede spreker, heel gezellig ook. Hij houdt zich aan zijn woord (tegenover mij dan) dat vind ik heel belangrijk. Maar of hij de VVD richting de 30 zetels kan trekken betwijfel ik. Ik zweer bij Henk Kamp :)

Anoniem zei

Ik heb niet de eer om Rutte persoonlijk te spreken, maar mijn leider zal hij nooit worden. Ik zie hem als een van de oorzaken van de crisis waar de VVD nu in zit. Zowel Verdonk als Rutte hebben cruciale fouten gemaakt is mijn mening. Misschien is dit een puntje waar we het oneens over zijn?

Anoniem zei

Nee hoor, dat denk ik niet, dat we het oneens zijn. Ik denk wel.. nee ik weet wel dat er achter de schermen veel meer misging dan wij mochten zien. Rita is een alleenheerser, wil macht. Dat was altijd al duidelijk. Ik kan mij goed voorstellen dat ze het voor de camera net even anders liet overkomen.
Ga eens naar een politiek café van de VVD, is hartstikke leuk., echt waar :D Ik ga Maandag weer, naar Heiloo, dan spreekt Fred Teeven.

Anoniem zei

Als ze in omgeving Utrecht zijn zal ik eens gaan, maar zijn niet-leden altijd welkom?

Anoniem zei

Ja joh, natuurlijk. Volkspartij ;)
Vorige week met Mark Rutte was geweldig, hij ging heftig in debat met wat links getinte gasten. Ik ben heel benieuwd naar Fred Teeven, heb ik een zwak voor, hij stuurt altijd van die leuke emails :D

Anoniem zei

http://www.vvd.nl/index.aspx?ChapterID=1101
Kijk daar maar!

Anoniem zei

De agenda op de vvd-site is inderdaad handig. Ik zal binnenkort eens gaan kijken bij een politiek café.

Anoniem zei

En lekker mee gaan in het debat, vooral met Mark Rutte is het leuk, die loopt gewoon rond met een microfoon. Ik hou er niet zo van als ze achter een tafel gaan zitten en met een interuptie microfoon werken. Dat deed Van Aartsen wel altijd, zonde, schept zo'n afstand.

Anoniem zei

Er werd altijd veel afgegeven op van Aartsen, maar hij heeft wel wat vind ik. Hij heeft een beetje een arrogante uitstraling, maar ik vind het niet storend. Hij heeft trouwens voorspeld dat er gedoe zou komen in de VVD.

Anoniem zei

haha, zijn we het al weer eens. Ik had een goed contact met van Aartsen en ook met Gerrit Zalm. Ik vond van Aartsen ook goed als Minister, geweldig is een beter woord. Of hij nu een goede lijsttrekker was, betwijfel ik. Wat hij zei was altijd waar en daar stond ik ook achter. de trouwe VVd stemmer had ook wel vertrouwen in hem maar hij kon geen nieuwe stemmers voor zich winnen. Ik denk dat Henk Kamp dat wel kan.

Anoniem zei

van Aartsen had ook mijn vertrouwen, maar ik stem inderdaad tot dusver trouw VVD.

Kamp heeft inderdaad meer mogelijkheden om nieuwe kiezers te trekken. Verder zie ik op dit moment weinig andere opties voor het leiderschap. Verwaayen zal het niet ambiëren denk ik.

Anoniem zei

Laatst hadden we het over charisma, dan past Kamp beter in het plaatje dan Verwaayen?

Anoniem zei

Weet ik niet, Verwaayen heeft ook charisma. Kamp straalt leiderschap uit. Nadeel van Kamp is misschien dat hij te loyaal is aan Rutte. Enige kritiek was goed geweest voor de publieke opinie. Verwaayen is visionair sterk en zou een geschikte kandidaat zijn, trekt denk ik voornamelijk kiezers vanuit het midden. Kamp vanuit de rechterkant. Dus moeilijk om een keus te maken, voorlopig zou ik voor Kamp gaan.

Anoniem zei

Als Kamp meegedaan zou hebben bij het lijsttrekkers gebeuren, dan had hij mijn stem gekregen. Ik ga er vandoor, het is tijd om te gaan slapen, morgen weer vroeg op! Welterusten en bedankt voor de gezelligheid :)

Anoniem zei

Welterusten, het genoegen is wederzijds. Groeten.

Anoniem zei

"Nederland heeft een grenzeloze behoefte om zielig te zijn" Met deze bijdrage opent Ben Verwaayen zijn bijdrage in het boekje Liberalen in Europa, volgens mijn info uitgegeven (en ontvangen) bij het 60-jarig jubileum in het Krasnapolsky.
Zijn vraag of de partij een startpunt is voor een carriere of een platform voor meningsvorming zie ik door de partij nog niet beantwoord.
Ik ga voor een platform voor meningsvorming. Een mening kunnen we vormen door ervaring of studie. Niet door mee te lopen met de massa..

Anoniem zei

Dat is een goede vraag, ik denk beiden. Door een mening te vormen ontwikkel je jezelf, inderdaad door studie en ervaring. Pas als je echt een mening hebt en die ook kunt uiten, ben je wie je bent. Dan pas ben je ook klaar voor een carierre.
Uhm, snap je? ;)

Volgers

Counter

Blogarchief