23 april 2008

Toch een aantal korte reacties

Allereerst de Motie van wantrouwen van de VVD tegen staatssecretaris Albayrak.
Als er één iemand populistisch en bovenal on-Christelijk bezig was, was het van der Camp van het CDA, beetje schreeuwen in de kamer, niet erg Christelijk kwam hij over. Henk Kamp bleef kalm en koelbloedig en bracht zijn verhaal (horende bij de motie van wantrouwen) goed en goed onderbouwd. Het is logisch dat de motie geen steun kreeg (wat houden ze elkaar toch weer een hand boven het hoofd). Het allermooiste moment was de blik van Albayrak toen ze notie van de motie nam, het scheelde heel weinig of ze zou beginnen te janken. Dat heb ik Verdonk nooit zien doen, die bleef tenminste geloven in haar standpunten en stond daar vierkant achter daar zij zich volledig aan de wet hield. Albayrak interpreteert de wet op haar manier en krijgt uiteraard het kabinet mee. In mijn ogen had Henk Kamp wel degelijk gelijk en hadden de Chinezen wél vastgehouden kunnen worden of in ieder geval onder strengere beveiliging kunnen worden geplaatst. Albayrak heeft zich heel snel voor dit debat ingedekt en plots gezorgd voor strengere bewaking en overplaatsing van de Chinezen. Zij voelde dat ze fout zat en voelde de motie ook echt wel aankomen. Schijnheilig deed zij net of ze haar uiterste best heeft gedaan en oh oh wat was ze verontwaardigd over de motie.. muts.

De twistpunten rond het boerkaverbod

Als ik op straat of waar dan ook iemand met een integraalhelm tegen het lijf zou lopen, zou ik me kapot schrikken. Je weet nooit wat er onder zit en wat die persoon wil doen, je ziet geen ogen dat is eng. Een bivakmuts, idem. Een boerka, idem. Een nylon kous, idem. Shawl om hoofd gewikkeld, idem. Ik wil gewoon geen mensen met hun volledige gezicht bedekt tegenkomen in de trein, tram, bank, winkelcentrum etc. Ik heb ook een hekel aan geblindeerde autoramen. Met andere woorden, het standpunt van de VVD in deze kwestie is het enige juiste. Een verbod op gezichtsbedekkende kleding in het openbaar en in publieke gebouwen.

Het voorjaarsoverleg

Geen knopen doorgehakt over lastenverlichting en loonmatiging, dus geen succes in mijn ogen. Loonmatiging in ruil voor belastingverlaging is toch prachtig? En het zorgt er voor dat wij ons niet in een echte crisis storten, al lijkt het gevaar op een recessie geweken, het kan zo omslaan. Maar ja, de belasting lijkt toch te worden verhoogt en wij krijgen er niets voor terug.

Dit was het even voor vandaag kort maar krachtig!

Naar mijn homepage

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Even reageren op het gevalletje bourka verbod.
Wat gebeurt er als ik met drie vrienden gehuld in bivakmuts, bomberjack, en jeans met sneakers de een postkantoor binnnenloop en rustig in de rij ga staan.

ik vraag mij af, of ik de balie ga halen voordat de politie binnen staat. En ik wil alleen maar een acceptgirokaart betalen :-)

Misschien eens opzetten en voor laten komen. Misschien hebben we dan wat jurisprudentie.

Cindy zei

Voelen mensen zich nu echt veilig wanneer zij naast een persoon met burka in de bank staan? (je weet namelijk helemaal niet wat er onder/achter zo'n burka zit, je mag absoluut geen vrouwelijke vormen zien dus voor hetzelfde geld zit er een Nederlandse crimineel onder)

Unknown zei

Hoi Cindy,

Ik kan het niet laten toch even te reageren op dit bericht, wel even heel kernachtig want ik moet er morgen weer vroeg af!

Over de motie: ja het is de vraag of je de geest of de letter wet hanteert... maar met dit stemgedrag in de kamer, schiet het weinig op.

Kleding: eens, zelf sta ik ook volledig achter het VVD standpunt.


Meer belastiging betekent ook meer inflatie, meer kosten en hogere looneisen... waarom ziet het kabinet dat niet?

Succes verder!

Groetjes BJ

PS. jammer dat er geen verwijzing is op Hyves...

Anoniem zei

Hey BJ.

De rss feed schijnt nog niet helemaal te werken, als het er morgenochtend nog niet op staat plaats ik ze handmatig ;)

Anoniem zei

Een mooi verslag over de motie. Henk Kamp is mijn VVD-er. Hij krijgt altijd mijn voorkeurstem. In tegenstelling tot Rutte, vind ik hem veel sterker overkomen. Neen, geef mij Kamp maar als leider van de VVD!

Volgers

Counter

Blogarchief