03 april 2008

En toen was het over

Mehdi vertrekt waarschijnlijk morgen al naar Londen.

Ik ben blij met de standpunten van de VVD aangaande het Dublin akkoord.
Toch vind ik het heel jammer dat de, niet dwingende, motie van o.a. D66 niet is ondertekend door de VVD. Verassend is te noemen dat de PVV deze motie wel steunde.

Ik sta compleet achter het Dublin akkoord en ben ook blij dat Henk Kamp zich vast hield aan dit standpunt, maar toch, van de jongen waar het vandaag om ging is meer dan bekend dat hij wel degelijk homoseksueel is. Ook staat het vast dat zijn toenmalige vriendje in Iran is opgehangen. Ik heb hem zelf gevraagd waarom hij zich afgekeerd heeft van de Islam en kreeg een zeer duidelijk antwoord. Het brengt mij op het punt, dat Henk Kamp ook aanhaalde, dat niets gecategoriseerd moet worden, maar dat iedere asielaanvraag individueel bekeken moet worden.

Het is mij duidelijk geworden dat de staatssecretaris zich op de hoogte laat stellen van iedere ontwikkeling m.b.t. Mehdi Kazemi en de heroverweging van zijn asielverzoek. Ik ben er zeker van dat, mocht het Verenigd Koninkrijk toch overgaan tot uitzetting van Mehdi naar Iran, de kamer zal ingrijpen.

Het afdwingen of opdringen van ons beleid aan andere landen is ontoelaatbaar. Wij kunnen ons niet gaan mengen in het beleid van andere landen. Wij zijn niet alwetend en ieder land heeft een eigen mening en heeft eigen standpunten.
Wat Mehdi Kazemi betreft hoop ik, en eigenlijk ben ik ervan overtuigd, dat het VK de resolutie zoals aangenomen door het Europees Parlement, niet naast zich neer zal leggen. De media-aandacht zal er zeker aan hebben bijgedragen dat Mehdi een veilig thuis krijg in het VK.

Ik wil iedereen bedanken voor de inzet, steun en hulp. Mij rest nu niets anders dan mijn steun te verlenen aan onze Britse medeactievoerders en er op toe te zien dat de strijd niet voor niets is geweest.

Nogmaals hartelijk bedankt!

Geen opmerkingen:

Volgers

Counter

Blogarchief