08 april 2008

Stel dat de Chinezen vliegen


Wat zou dat eigenlijk mooi zijn. Wie is er dan verantwoordelijk?
Juist, staatssecretaris Albayrak, die een meerderheid van de kamer gewoon compleet negeert.
Aangezien de asielaanvragen voor al die

illegalen nu in behandeling zijn, zijn het geen illegalen meer en kan je ze niet "zo maar" vast zetten.
Zou het hier geen uitzondering betreffen? Deze mensen zijn al lang illegaal in ons land, de kans dat ze weer de illegaliteit in verdwijnen is zeer wel aanwezig.
Henk Kamp zei tijdens het spoeddebat van afgelopen middag : "Of u zet ze achter de tralies, of u laat ze lopen".
Volgens Albayrak is het uiteraard niet de bedoeling dat deze mensen direct weer de illegaliteit in verdwijnen maar het ligt juridisch te gecompliceerd en ze kiest er uitdrukkelijk voor om asielzoekers niet op te sluiten.
En dan het gedoe om het stemmen, waarom wachten tot morgen? Wat is daar het nut van? Van de Camp (CDA), Spekman (PvdA) en Anker (ChristenUnie) zijn zelfs bang dat Chinese asielzoekers snel de illegaliteit induiken als ze vermoeden dat zij geen verblijfsvergunning krijgen.
In een motie vroegen zij Albayrak om er alles aan te doen om de (illegale) asielzoekers terug te sturen naar China. En dan is het stemmen plots niet urgent?
Ik mag toch hopen dat er Chinezen gaan verdwijnen in de komende nacht, dan zijn er heel wat nieuwe moties om in te dienen en zien wij de zoveelste blunder van dit kabinet.

Update : De Chinezen zijn aan het vliegen.

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat de Chinezen de benen nemen was te verwachten. De staatssecretaris is inderdaad verantwoordelijk, maar uiteindelijk zullen de regeringsfracties haar wel steunen. Alles wordt geaccepteerd om verkiezingen te vermijden.

Anoniem zei

Ik heb het debat (half) kunnen volgen en Henk Kamp was heel duidelijk dat Albayrak verantwoordelijk is. Zit ze dan nu, in het vliegtuig op weg naar Thailand. Ik hoop dat er filmpjes komen van de vertrekkende Chinezen, ik vind dat humor ;) Er valt heel wat te lachen in de politiek deze week!

Anoniem zei

Nou de kwestie over de Fitnadocumenten van vorige week was om te huilen. Wie liegt? Slechte zaak voor de politiek in het algemeen.

Anoniem zei

Dat was vorige week!! Deze week is het vooral veel humor, van aambeien tot weghollende Chinezen, het zal, hopelijk, een huilende Albayrak worden (of ben ik nu heel gemeen?)

Anoniem zei

Beetje gemeen hoor haha. Maar we moeten inderdaad de humor blijven zien.

Anoniem zei

Ik heb het gewoon niet op Albayrak. Ik vind haar gemeen en raar en dat Turkse paspoort moet ze inleveren, mijn mening.

Anoniem zei

Als het mogelijk is om het paspoort in te leveren ben ik daar ook voor. Bij sommige landen schijnt het niet mogelijk te zijn. Dan ligt het lastiger.

Anoniem zei

Marokkanen kunnen hun identiteit niet opgeven, maar een paspoort verloopt toch? Gewoon geen nieuwe aan laten vragen ;) Dat is onzin, maar volgens mij kunnen de Turken gewoon hun nationaliteit opgeven hoor. Ik vind gewoon niet dat iemand met een dubbele nationaliteit ons land kan en mag regeren.

Anoniem zei

Turks paspoort kan inderdaad opgegeven worden. Dubbel paspoort in regering ben ik ook niet voor. Verder wens ik je een fijne avond verder, ik ga weer.

Groeten, Alexander

Anoniem zei

P&W valt toch tegen, dus ben nog aanwezig haha.

Anoniem zei

Ik was ook al weer weg bij de tv, het internet is leuker, de eerste foto's van vertrekende Chinezen staan op nu.nl ;)

Anoniem zei

Morgenmiddag gaan ze stemmen, mits er nog Chinezen over zijn?

Anoniem zei

Ik ben benieuwd of dit nog in het politieke debat terugkomt de komende dagen.

Anoniem zei

Oke dat hou ik even in de gaten dan.

Anoniem zei

Ik heb hier (tussen de tekenfilms voor de kids door) altijd de debatten aanstaan, heel interessant!!

Anoniem zei

die chinezen moeten gewoon heel snel zeggen dat ze uit tibet komen.

wat een gepruts. Henk Kamp deed het uitstekend. De staatssecretaris heeft geen verhaal.

Anoniem zei

Inderdaad, Remco. Vanmorgen was Paul Krom ook erg goed en scherp in het debat over de spitsstrook, ze lijken los te komen!!

Volgers

Counter

Blogarchief