25 april 2008

Imam Fawaz Jneid


16 jaar geleden kwam hij naar Nederland. Hij vroeg asiel aan nadat hij, ten tijde van de eerste Golfoorlog, in de Verenigde Arabische Emiraten een preekverbod kreeg omdat hij openlijk kritiek uitte op Amerika. Op 5 November 1996 kreeg hij een Nederlands paspoort. De, van oorsprong Syrische maar geboren in Libanon, Imam kan (nu nog) niet uitgezet worden.

Wat is er nu allemaal aan de hand met deze meneer Imam? Deze meneer doet uitspraken waar mijn nekharen van overeind gaan staan. Ik denk dat het wel een jaar of 6 geleden is dat hij uitspraken deed over het stenigen van vrouwen, dat dat nu eenmaal de straf is voor overspel en dat Moslims het recht niet hebben om deze straf te verwerpen. Wel aardig van die man om te roepen dat een man zijn vrouw niet mag slaan, behalve dan wanneer zij schuldig is aan het mislukken van het huwelijk.
Hij riep in die tijd ook op tot de vernietiging van de vijanden van de Islam.

We zijn inmiddels allemaal wel bekend met de verwensingen aan het adres van Theo van Gogh, en Ayaan Hirsi Ali vanuit de Haagse Soennahmoskee. Ehsan Jami is volgens Fawaz een "incestueuze wezel" die er niet vies van is om zich te vergrijpen aan zijn eigen Moeder en zussen. Afshin Ellian is een "kwaadaardig gezwel". Er komt dus een hoop "Islam is vrede" geluid uit de Haagse moskee.

Na gisterenavond (uitzending Pauw & Witteman ) ben ik toch wel heel erg nieuwschierig waarom deze radicale Imam nooit uitgezet is. Ik meen toch dat Rita Verdonk dit heeft getracht en ook de kamervragen aan Albayrak van Halbe Zijlstra (VVD) staan mij nog helder voor de geest. Deze Imam had al lang een "preekverbod" kunnen krijgen. Als uitlatingen oproepen tot haat, intolerantie of de nationale veiligheid bedreigen. De moskee word wel nauwlettend in de gaten gehouden. Na kritiek van Nederlandse Moslim organisaties heeft Fawaz zijn kritiek op Marcouch ingetrokken. Toch vertrouw ik die man voor geen meter.

Laten we zelf eens een kijkje nemen op de website horende bij de Soennahmoskee. Vooral de afdeling Vraag & Antwoord is erg interessant.

Zo vraagt een Moslima of zij hoogbejaarden mag wassen, dat mag wel mits er geen mannelijke verplegers zijn en het intieme lichaamsdeel van de man niet ontbloot wordt, arme oude man, hij mag half schoon worden met een Moslima in de gezondheidszorg.
Een Moslim mag niet werken op een plek waar alcohol verkocht word. (Dit sluit dus de bars, supermarkten, restaurants en ook drogisterijen uit als eventuele werkplek voor Moslims).
Een Moslima mag alleen werken op een werkplek waar geen mannen aanwezig zijn. Er blijven weinig werkplekken over voor een ambitieuze Moslima.
Een huwelijk tussen een Soenniet en Sjiïet is verboden, eigenlijk is elke vorm van vriendschappelijk contact tussen Moslims en anders denkenden uitgesloten. Wederom het bewijs dat Islam vrede is.
Je mag wel een kind adopteren maar je mag niet de wettelijke ouder van het kind zijn mits je het minstens 5 x borstvoeding hebt gegeven. Het geadopteerde kind heeft geen recht op een erfdeel.
Als Moslim mag je geen verkering hebben. Dus het is direct trouwen zonder enige vorm van contact vooraf.
Iedere niet Moslim moet zich bekeren. Dit maakt de website duidelijk door middel van ellenlange stukken en citaten.
Na het 7e levensjaar mag een Moeder haar dochter niet meer naakt zien. Dus, helaas Moslima's jullie kinderen moeten het alleen redden onder de douche etcetera vanaf hun 7e jaar.
Als een man niet wil dat zijn vrouw haar familie bezoekt mag hij dit niet weigeren, zij zal haar familieleden moeten bezoeken van haar eigen geld. Dat geld wat zij eigenlijk nooit kan verdienen daar zij nergens mag werken.
Correspondentie tussen mannen en vrouwen is zwaar verboden, ook via internet en ook al is het zonder bijbedoelingen. Dus alle Moslims van het internet af!
Een vrouw moet ten aller tijden (behalve tijdens erge ziekte, menstruatie of kraamperiode) tegemoet komen aan de lusten van haar man, mocht zij dit niet aankunnen kan er altijd nog een tweede vrouw getrouwd worden.
Foto's maken mag niet, er mogen geen foto's in huis aanwezig zijn. Dat zorgt er voor dat de engelen je huis niet in kunnen.
Verjaardagen mogen absoluut niet worden gevierd. En zo kan ik nog uren door gaan. M.a.w het valt wel mee met de echte Moslims in Nederland, ik ken er eigenlijk geen één die zich aan alles houdt of zal houden. U wel? Zelfs de Imams schenden de regels en dan vooral de laatste regel, die ik u echt niet wil onthouden.

Bent u er klaar voor? Het is voor moslims verboden om zich pertinent te vestigen in een niet Islamitisch land en Allah weet het beter.

Naar mijn homepage

14 opmerkingen:

Anoniem zei

even niet geweest ik kon je bijna niet vinden. goede blog weer en ik ben zelf ook gaan kijken moslims mogen niets.

Anoniem zei

Ik ben het volledig met je eens! Waarom kan deze man niet het land uitgezet worden? Waarom mag hij zijn radicale dingen gewoon doen hier? Dat laatste heeft te maken met onze vrijheid van meningsuiting en dus mag hij van mij wel zeggen wat hij denkt.

Cindy zei

Marcel, van mij mag hij ook zegen wat hij wil zolang Nederland maar wel ingrijpt. Ik wacht op een antwoord van Halbe Zijlstra, ik kan namelijk nergens de uitkomt van het onderzoek vinden dat Albayrak zou uitvoeren. Zou het, 10 maanden later, nog niet zijn afgerond?

Anoniem zei

Lekker allemaal Wilders stemmen dan zijn we snel verlost van dit soort zieke fossielen!

Anoniem zei

@Simon, natuurlijk niet, dat maakt absoluut geen enkel verschil. Lees de nota immigratie en integratie van Henk Kamp, dat zijn tenminste echte oplossingen. We hebben niets aan een one-issue partij. Daar komt bij dat je altijd nog een kamer meerderheid nodig hebt voor bijvoorbeeld een wetsvoorstel.

Anoniem zei

@Cindy

Mijn opmerking was 'speaking in terms of' ;)

De achterliggende intentie van mijn opmerking was dat een regering (ongeacht welke formatie) eens spijkers met koppen moet slaan. Want ook ditmaal komt zo'n stoomboot van een Fawaz d'r gewoon weer ongeschonden uit. Ja misschien krijgt hij nog een vermanend vingertje (typisch Nederlands). En zo heel langzaam integreert zich dit soort idioten ook hier in Nederland. En dat dient, mijns inziens, keihard aangepakt te worden. Helaas zal dat niet gebeuren met welke partij dan ook in de regering: Veel geschreeuw maar weinig wol.

Anoniem zei

Trouwens, helemaal vergeten te vertellen, fantastisch verhaal over de 'vrijheden' van moslima's ;)

Cindy zei

In de regering zit idd geen enkele partij die met oplossingen komt. (CDA, PvdA en CU)Ik ben zwevende kiezer af omdat de VVD de enige partij is die met daadkrachtige oplossingen, wetsvoorstellen en moties komt.

En dé Moslim bestaat niet, onmogelijk ;)

Anoniem zei

Ik meen me te herinneren dat er in ons voorgaande kabinet óók de VVD zat ;)

Cindy zei

En ik meen mij te herinneren dat er van een generaal pardon toen geen sprake was ;)

Anoniem zei

Godzijdank niet nee :P

Cindy zei

Ik ga een klein nieuw blogje maken, mijn antwoord is te lang voor een reactie ;)

Anoniem zei

Die laatste regel verklaart ook meteen waarom die rare kabouter weigerde om nederlands te praten bij P&W. Terwijl hij het best schijnt te kunnen.
Van mij mag hij zich aan die regel houden. Ik zal hem niet missen.

Anoniem zei

Veel vrouwen klagen over het feit dat hun mannen veel te weinig thuis zijn, maar vergeten dat zij de oorzaak daarvan zijn. Dit omdat zij het huis tot een hel op aarde hebben gemaakt voor hun mannen en het onmogelijk voor hen hebben gemaakt om thuis te blijven.

Ook erg charming

Volgers

Counter

Blogarchief