08 april 2008

Stop met geld geven aan Soedan


Dat was de eerste gedachte die door mijn hoofd ging toen ik het nieuws over de weigering van Minister van Middelkoop van Defensie in Soedan las.
Waarom geld geven aan landen die ons bedreigen, dwarsliggen, onze vlaggen verbranden etc.? Tot mijn grote vreugde las ik zojuist de uitspraak van Arend Jan Boekestijn Het werd ook eens tijd. Hoe lang kunnen wij het gedrag van landen die wij financieel steunen nog accepteren? Ik denk dat het niet langer kan!
Graag lees ik de mening van mijn lezers over dit onderwerp.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is het sowieso nodig om alle geldstromen bij ontwikkelingssamenwerking nader te onderzoeken. Geldstroom Soedan inderdaad stopzetten naar mijn mening.

Anoniem zei

Ik denk ook dat alles eens nader bekeken moet worden, om nu voluit te schreeuwen (in een hele one-liner) dat twee derde van de hulp aan ontwikkelingslanden kan vervallen is weer het andere uiterste.

Anoniem zei

Fijn dat Koenders weer bij P&W zit om alles te mogen toelichten. Laat ze dan ook een tegenstander uitnodigen, maar dat gebeurt niet bij dit VARA programma. Gemiste kans.

Anoniem zei

Echt een gemiste kans :(

Volgers

Counter

Blogarchief