05 april 2008

Mark vs Rita


En, eigenlijk, De VVD vs TON.

Rita :
Donderdag voelde het geweldig daar in Amsterdam je wordt compleet meegesleurd in het chauvinistische gepraat van Rita.
Achteraf gezien waren het vooral veel onnozele oneliners, veel gepraat maar weinig inhoud en die website van TON is een "gedoe".
Eigenlijk is de hele beweging een gedoe, al zijn er wel rake punten, maar weer die oplossingen die missen.
Een geweldig gevoel was het wel, de muziek, de vechtlust, maar echt een hoop gedoe, m.a.w de mensen inpakken met rake punten, overigens gepikt van de VVD.
Rita stelt dat mensen inspraak krijgen, moet je wel eerst door het gedoe heen worstelen. Je gaat naar de website van trots op Nederland je registreert jezelf
en logt in. Wat zie je dan in je profiel? Hebben de arme mensen ook inspraak? Ik denk het niet, het lijkt er op dat je een plek binnen de beweging kunt kopen.
Er is niets te vinden over politieke ontwikkeling van personen in vorm van een training, opleiding, cursus etc.
Er zijn nooit leden vergaderingen, Rita kan dus nooit iets fout doen.
Een éénmansfractie zal het blijven, doen wat Rita zegt en denkt, zonder inspraak, al stort je miljoenen.


Mark:
Duidelijke taal sprak hij gisterenavond. Hij gaf direct oplossingen aan voor de punten die werden besproken.
Hij ging het gesprek aan met alle aanwezigen, had humor en inhoud.
Hij nam de tijd om mij te overtuigen van zijn goede bedoelingen.
De standpunten van de VVD zijn mij duidelijk, ik denk dat er weinig partijen zijn met zo veel duidelijke en heldere standpunten waar ook nog oplossingen voor worden aangedragen.
Op de site vinden we een duidelijk agenda, links naar van alles en nog wat binnen de VVD.
Ook vinden we een cursusaanbod/agenda en VVD TV, e-learning via de computer dus.
Er staan 10 redenen om lid te worden en nergens wordt bijgehouden hoeveel geld je binnen brengt.
Er worden ledenvergaderingen gehouden, de leden kiezen alles en iedereen binnen de partij, veel inspraak dus.

2 verschillende mensen, 2 verschillende partijen (of eigenlijk beweging en partij) bijna dezelfde standpunten.
Bij de partij staat vast dat je inspraak hebt in het samenstellen van het bestuur etc.
Bij de beweging is het duidelijk dat nooit iemand de plaats van Rita in kan nemen daar er geen leden zijn om te stemmen over het bestuur en de fractie.
De VVD, duidelijk en helder, je weet wat je hebt. TON, een hoop gedoe en je weet niet wat je hebt of wat je krijgt.


Ik wacht rustig op wat komen gaat. Tot ik een beslissing heb genomen zal ik nog eens de standpunten van beide kanten doornemen. De standpunten van de --> VVD <-- De speech van --> TON <--

3 opmerkingen:

Anoniem zei

mooie column wederom

Anoniem zei

Bedankt Remco!! :)

Anoniem zei

Tja......
Hoewel ik de presentatie van TON geweldig vondt, ambience, muziek, moderne show etc etc weet ik dat de VVD in grote lijnen hetzelfde programma heeft, of liever gezegd TON heeft vrijwel hetzelfde programma ( al dan niet gepikt ) als de VVD.

Moet me wel van het hart, dat ik graag zou zien dat de VVD, iets van het stoffige imago af zou kunnen komen. Gisteren bij de bijeenkomst in de Kop van Noord Holland voelde ik ( 39 ) me echt een jonge kerel tussen de ( met alle respect ) veel oudere bezoekers.
Terwijl bij TON de gemiddelde leeftijd toch veel lager was afgelopen vrijdag. Is het jongere publiek gevoeliger voor " populisme " ???

Zou het werken als de VVD echt iets zou doen om zich te verjongen in uitsraling, zonder daarbij gebruik te moeten maken van populistische one-liners ??
Zo'n zaaltje in Tuitjehorn ( tussen Alkmaar en Schagen ) met een VVD vlag aan de muur en een zaal vol met 50 plussers, oogt wel wat knullig in mjn optiek.

Bovenstaande doet natuurlijk niets af aan waar het om gaat namelijk " de inhoud ". Maar als je als partij mee wilt doen in de race, moet je ook het jongere publiek weten te boeien...Daar liggen tenslotte de toekomstige VVD stemmers...

Dat is wel iets waar ik over nadenk, en mezelf afvraag hoe de VVD dat zou kunnen doen.

Verder wist ik al dat Geert Wilders mijn stem niet zou krijgen, en de " one man show " van Rita.......................????

Volgers

Counter

Blogarchief