30 april 2008

Verklaring Yman Mahrach


"Bij deze neem ik afstand van de woorden die vandaag zijn verschenen in De Pers. Mocht het idee zijn ontstaan dat ik homoseksualiteit niet accepteer, dan wil ik langs deze weg nogmaals benadrukken dat dit niet het geval is. Als PvdA raadslid zet ik mij samen met de PvdA in voor de emancipatie van minderheden en dus ook van homoseksuelen. Ik vind het dan ook een uitdaging voor een politieke partij als de PvdA om ervoor te zorgen dat de vrijheid van seksuele geaardheid, de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst elkaar niet uitsluiten of elkaar inperken, maar juist elkaar versterken."

Wie is Yman Mahrach eigenlijk? Zij is raadslid voor de PvdA te Amsterdam. Geboren op 3 Juni 1979 in Amsterdam, getrouwd en lid van de PvdA sinds November 2004. Zij heeft gekozen voor de PvdA omdat "de PvdA het recht op een fatsoenlijk bestaan en het recht op volwaardige deelname aan de samenleving centraal stelt. Daarnaast streeft de PvdA naar gelijke kansen voor een ieder, spreiding van macht en inkomens en duurzame ontwikkeling. Dit maakt van de PvdA een partij, die opkomt voor meer democratie, eerlijke kansen voor een ieder, meer welvaart, kortom een betere toekomst voor iedereen, met andere woorden dé partij waar alle principes die ik belangrijk vind in terug te vinden zijn." Aldus Mahrach

Gelijke kansen voor iedereen vindt Mahrach dus blijkbaar belangrijk. Voor iedereen behalve homoseksuelen. Ze heeft een grote hekel aan onrechtvaardigheid en vooroordelen. Zegt ze zelf. Is het niet onrechtvaardig dat homoseksuelen gediscrimineerd worden? "De islam en de Koran staan vast. Je bent moslim of niet. Zo is de homoseksuele daad verboden, dat is een regel in de islam, net zoals je niet mag liegen", dat zegt Mahrach in dagblad De Pers. Ik durf te stellen dat de fractievoorzitter van Amsterdam Yman onder druk heeft gezet om de verklaring af te leggen.

Vreemd is te noemen dat er bij haar verklaring een foto staat die jaren geleden is genomen. Nadat Yman gekozen werd in de raad kwam direct de hoofddoek uit de kast. Gek, dat zij wel uit de kast mag komen. De Pvd Allochtonen laat weer eens flink van zich horen.


Naar mijn homepage

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit soort gasten horen gewoonweg niet thuis in een Nederlandse, politieke omgeving. Politiek dient gerund te worden door intelligente autochtonen, mensen die hier geboren zijn en, bij voorkeur, Nederlandse ouders hebben. Alleen dán begrijp je de werkelijke identiteit van ons land. Voldoe je hier niet aan dan ontstaat er, vroeg of laat, een wig tussen hart en verstand. Hoe je het wend of keert. En deze madame is daar een schoolvoorbeeld van.

Cindy zei

Het zijn wel altijd de politici van allochtone afkomst die voor de problemen zorgen, zo lijkt het. Ik heb echt niets tegen Moslims zoalng zij zich maar aanpassen aan onze waarden en normen maar zo langzamerhand lijkt het eerder andersom :(

Anoniem zei

Het fundamentele probleem (leuke woordspeling) is dat bijna alle allochtonen of autochtonen met allochtone ouders hun eigen cultuur willen behouden. Vroeg of laat gaat dit botsen met onze eigen cultuur en krijg je scheve gezichten. Honderden jaren van het overbrengen van een cultuur in allochtonen ram je er niet uit met een inburgeringscursusje.

Het is dus, mijns inziens, niet op te lossen (op een handvol uitzonderingen daargelaten).

Daarom: grenzen absoluut dicht (of tijdelijke visa afgeven) en niet autochtonen geen politieke en/of overheidsfuncties laten bekleden. En uiteraard weg met dat gelul over geen handen schudden en boerka's. Je schudt de hand en laat je gezicht zien in het openbaar. Zo niet: oprotten!

PS: Je woordverificatie om te reageren valt vaak weg. Moet de pagina telkens herladen hierom ;)

Cindy zei

Je hebt helemaal gelijk!!

En die anti spam heb ik echt nodig anders staat het hier vol met virusjes en daar kunnen jullie windows computers niet zo goed tegen ;) Ik zou het wel uit kunnen zetten maar dan ben ik echt bang dat het mis gaat.

Anoniem zei

Het probleem met de woordverificatie heeft te maken met, in dit geval, de cookies.

Verder heeft het niets te maken met of je een Mac of Windows hebt Cindy. Dat heeft normaliter met:

a) je captcha script te maken (zo heet die woordverificatie namelijk)
b) de instellingen van je server te maken waar je blog script op staat

Je kunt er dus iets aan doen (hint)

Oh ja...zelf werk ik met met WIndows én Mac(Book Pro) :P

Cindy zei

Ik had het over een virus, niet over cookies ;)
Fijn he? Een Mac :) Ik heb nooit anders gehad en zal nooit iets anders in huis halen.
Zodra ik die spam control uit zet, stikt het gelijk van de spammers, vandaar.. sorry :(

Anoniem zei

Check anders Wordpress of Nucleus, Goede, gratis open source weblog software.

Mijn blog is van Wordpress. Voldoet me best :)

Cindy zei

Dat ga ik morgenavond even doen! Thanks!

Anoniem zei

Zo, dat is er uit. Nu maar wachten tot deze mevrouw Mahrach gaat pleiten voor het toestaan van pedofilie. Immers, de profeet zelf nam een 6 jarige peuter tot vrouw en besteeg haar op 9-jarige leeftijd. Staat tenslotte in de koran, dus waarheid. Komt mogelijk toch nog de wens uit die de Marokkaanse regering enige jaren terug aan Nederland heeft gedaan om huwelijksgerechtigde leeftijd van meisjes te verlagen tot 12 jaar.

Cindy zei

De profeet zelf was een eng ventje op zoek naar macht.

Anoniem zei

Dag Cindy,

De man was niet op zoek naar macht, maar was machtig. Door gewoon al z'n tegenstanders een kopje kleiner te maken. 800 joden op 1 dag was z'n record. Het was een krijgsheer, rover, pedofiel en slavenhouder. Iets wat tot op heden nog steeds zeer gewaardeerd wordt in de islamitische gemeenschap. Tot op heden heeft de man nog steeds een voorbeeldfunctie. Iedere mannelijke moslim draagt dan ook 1 van z'n vele (100) 'schone' namen. Mohammed, Achmed, etc, etc. Tot slot, deze mevrouw pleit niet voor een gematigde islam. En daar kan elke overtuigde ayatollah, mullah, imam, whatever, het alleen maar gloeiend mee eens zijn. Want gematigde moslims bestaan wel, maar een gematigde islam bestaat absoluut niet. Ik vraag me dan ook af wat deze mevrouw doet tussen de dhimmi's en kuffars als ze dan toch zuiver in de leer is. Immers, in de koran staat zeer duidelijk : neem geen joden en christenen tot uw vrienden, want het zijn elkanders vrienden.

Groet,

Thoth

Cindy zei

Beste Troth,

naar mijn bescheiden mening was Mohammed wel op zoek naar macht. Hij begon best aardig in zijn Koran. Hij kreeg wat aanhang en plots steeds meer aanhang. Om de aanhang vast te houden ging hij angst zaaien. Hij vervloekte iedereen die hem de rug toe zou keren, hij zorgde er voor dat zijn aanhang de aanhang van andere profeten en geschriften gingen haten. Hij verzon het ene verhaal na het andere om zijn macht te behouden. En voor elke lust verzon hij een openbaring.

Mijn mening hoor ;)

Volgers

Counter

Blogarchief