29 april 2008

Multiculturele lintjesregen 2009?


Burgemeester Ernst Bakker van Hilversum heeft allochtone organisaties in zijn gemeente opgeroepen om mensen voor te dragen voor een lintje. De oproep staat in een brief die volgens zijn woordvoerster naar vijftien tot twintig allochtone organisaties is verstuurd.

Nu begrijp ik best dat er ook allochtonen zijn die zich inzetten voor de medemens maar een koninklijke onderscheiding voor iemand met een buitenlands paspoort? Krijgen ze dan de voorwaarden in het Arabisch? Zouden ze begrijpen wat het inhoud?
Krijgt de staat de onderscheiding terug als de persoon is overleden of betalen de nabestaanden een waarborgsom? Zullen de allochtonen begrijpen dat het strafbaar is als je een onderscheiding verkoopt?

Het is mogelijk voor de nabestaanden om het onderscheidingsteken tegen betaling van een waarborgsom in bruikleen te houden. Een bedrag dient te worden overgemaakt op de bankrekening van de Kanselarij der Nederlandse Orden. De onderscheiding blijft eigendom van de Staat en mag niet verkocht, geschonken of op een ander wijze vervreemd worden.

Weet u trouwens wat de waarborgsommen zijn als u de onderscheiding toch wilt houden (lenen)?
Orde van de Nederlandse Leeuw
Ridder Grootkruis € 2.093,-
Commandeur € 1.654,-
Ridder € 340,-

Orde van Oranje-Nassau
Ridder Grootkruis € 1.367,-
Grootofficier € 1.325,-
Commandeur € 491,-
Officier € 254,-
Ridder € 236,-
Lid € 168,-

Eremedaille in goud € 58,-
Eremedaille in zilver € 46,-
Eremedaille in brons € 40,-

Als u de onderscheiding terug stuurt, krijgt u wel het geld terug. Voor de duidelijkheid, dit geldt alleen voor mensen die
de onderscheiding willen houden nadat iemand is overleden.

Dit zie ik een allochtoon allemaal niet doen hoor. U wel?


Naar mijn homepage

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Moet niet te gek gaan worden hoor. Kijk als het nou een Allochtoon is met een Nederlands paspoort en geen dubbel paspoort en ook nog een beetje behoorlijke kinderen dan kan het wel. Maar dat vind ik dan ook geen allochtoon meer eigenlijk.
Laters.

Cindy zei

Beste Marco.

Het gaat mij ook helemaal niet om een lintje voor een allochtoon. Wat mij steekt is de oproep van deze Burgermeester om in het bijzonder Allochtonen aan te dragen voor een lintje. Doet mij denken aan de tijd dat de luchtmacht in de kenningsmakingsbrief schreef "allochtonen genieten de voorkeur".

Anoniem zei

@ Cindy

Klopt. Ik was toen een gevierd commandant van een Stinger eenheid binnen de KLU. Gratificaties ontvangen. Hoogste NATO scores behaald bij internationale oefeningen et cetera.

Zonder pardon, binnen 1 maand, werd mijn contract beëindigd en kwam een rijstvreter voor mij in de plaats. Reden? De KLU had maar 2% allochtoon in dienst. Het moesten er 18% worden. Ik kon na 5 jaar trouwe dienst in het buitenland opzouten.

Voorbeeld 2: Na dit extreme voorval moest ik werk zoeken. Ik wilde bij de politie, dus ik belde om te kijken of er vacatures waren (als ex klu-er kon je toentertijd rechtstreeks solliciteren zeg maar)
Antwoord: "Bent u van allochtone afkomst? Zo nee dan hebben wij geen werk voor u".

Dat je groepen gelijk moet trekken is redelijk te billijken, dat je je eigen volk discrimineert is buiten elke proportie.

Cindy zei

Zijn wij van hetzelfde bouwjaar?? Ik wilde graag bij de luchtmacht maar nadat ik die brief had gelezen heb ik hem verscheurd en sinds die dag heb ik eigenlijk een afkeer tegen alle situaties waarin allochtonen voorgetrokken worden. Het is me altijd bijgebleven, ik denk dat ik een jaar of 17 was. Vlak daarna kwam Bolkestein met zijn prachtige uitspraken, vanaf het begin dus al VVD ;) Het viel allemaal zo mooi in elkaar. Maar de luchtmacht is dus de schuldige voor mijn gevoel.

Anoniem zei

Ik ben ouder :P:P

Volgers

Counter

Blogarchief