22 mei 2008

Ze willen zo graag!

De vrouwen willen een föhn, een stijltang, carmen krulsets, Uggs, skinny jeans, ontblote benen, sex in the city kijken, shoppen met vriendinnen, one-night stands, hun mening geven, trouwen met wie ze willen, nobelprijzen daadwerkelijk in ontvangst nemen, en meer dan alles willen ze vrij zijn om te doen en laten wat zij zelf willen. Ze willen eigen keuzes maken.

De mannen willen stropdassen, strak in het pak, zich meten aan Sylvester Stallone, luisteren naar rock muziek, vrijheid van meningsuiting, scheerzeep en mesjes die helemaal glad scheren, gel in hun moderne kapsels, een vrouw versieren en liefhebben zonder direct te moeten trouwen, verliefd worden op een persoon, ongeacht het geslacht. Maar meer dan alles willen zij vrij zijn om te doen wat zij zelf willen. Ze willen eigen keuzes maken.

Kinderen willen Action man, Barbie, Teletubbies, Pokemon, uitgaan, milkshakes halen bij McDonalds, in bikini door de branding rennen, honden om te knuffelen, echte realistische boeken om te lezen. En het belangrijkste van alles, zij willen vrij zijn om te doen wat zij zelf willen. Ze willen eigen keuzes maken.

Beste lezer, de Iraanse bevolking is liberaal. Dit vernam ik toen ik gisteren weer eens aan de telefoon zat met mijn dierbare vriend die nu een leven op gaat bouwen in het Verenigd Koningrijk. Het gesprek bevestigde mijn vermoeden. Iraniërs willen vrij zijn.

Naar mijn homepage

Geen opmerkingen:

Volgers

Counter

Blogarchief