06 mei 2008

Verdonk mist flair en klasse


Volgens een peiling van Maurice de Hond (ja, die peiling die Wouter Bos tot premier uitriep en de PvdA zo'n 60 zetels gaf) kiezen de LPF stemmers nu vooral voor Trots op Nederland. Naar mijn mening waren de LPF stemmers vooral mensen die een stem op de vrijheid van meningsuiting en het voortduren van onze democratie uitbrachten. Ook ik was één van die stemmers. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er al snel spijt van had met het zooitje ongeregeld in het kabinet maar ik kon niet anders. Als vanzelf ging mijn hand naar de #1 van de Lijst Fortuyn, puur als eerbetoon aan een man die Nederland wakker schudde. Hij deed dat met zo veel flair en klasse en hij kwam wél met oplossingen. Je kan mij niet wijsmaken dat mensen dat terug zien in Verdonk of Wilders. Die missen klasse en flair, die kunnen alleen maar roepen en schreeuwen of standpunten klakkeloos overnemen. Ik heb meer respect voor Wilders dan verdonk, dat zal duidelijk zijn. Ik ben ook van mening dat Wilders een grotere overlevingskans heeft dan Verdonk (in de kamer bedoel ik dan). Ik hoop dat alle mensen in zullen zien dat Verdonk absoluut niet in de voetsporen van Fortuyn kan treden. Stem liever op de PVV dan op TON en als je helemaal verstandig wilt zijn stem dan gewoon op de VVD, dat is tenminste een partij waar je lid van kunt worden, waar je inspraak hebt, waar je stem wél telt.

Deze week is ze weer één zetel gestegen, maar nog steeds heeft ze geen concrete plannen, ze roept alleen maar. Ik ben benieuwd hoe ver ze uiteindelijk zal komen, ik gok op een zetel of 12. Ik heb trouwens geen oproep gekregen om mee te doen aan deze peiling.

Naar mijn homepage

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook ik was ooit een " fortuynist ", kon de goede man erg waarderen om de manier waarop hij het hele Haagse kabinet en zeker Ad Melkert het nakijken liet.
In sommige opzichten vond ik Fortuyn ietwat " plat " maar één ding is zeker... Den Haag is dankzij Pim wakker geschud.
Later weer naar de VVD, en ook tijdens het listtrekkers debat ben ik Rita gaan volgen. Na de oprichting van TON vondt ik de TE commerciele uitstraling van haar beweging niet meer " echt ". Te gemaakt en te geforceerd, en jammer dat ze probeert munt te slaan uit punten van de `VVD.
Wanneer de VVD ( lees Mark Rutte ) iets minder genuanceerd zou zijn, zou hij meer mensen aanspreken, en komt de VVD meer bij het " gewone " volk.
Spreek duidelijke taal Mark, draai er niet omheen, en de VVD zal weer stijgen naar haar normale positie van ca. 25 - 30 zetels !

Cindy zei

Mark Rutte en de VVD zijn nooit stil geweest, altijd hebben zij voorop gestaan met het aandragen van standpunten en oplossingen. Het leek gewoon net of de media ze bewust ontweek. Neem de nota immigratie en integratie van Henk Kamp uit November 2007, prachtige punten en echte oplossingen! Geen kip weet er van. Mark Rutte laat continu van zich horen en de reacties daarop zijn, sinds de lancering van TON, weerzinwekkend. Er worden dingen geroepen als "Nu is het te laat om opeens te gaan roepen" tot "De VVD pikt de punten van Rita". Onbegrijpelijk en ik zal er alles aan doen om dat over te blijven brengen.

Anoniem zei

Vergeet niet wat het belangrijkste is voor tante TON: Geld, macht en het -egoisme. Ze is niet voor niets uit de kapitalistische partij gestapt....ze wil, net als Geert, eigenroem.

Anoniem zei

Vergeet niet wat het belangrijkste is voor tante TON: Geld, macht en het -egoisme. Ze is niet voor niets uit de kapitalistische partij gestapt....ze wil, net als Geert, eigenroem.

Unknown zei

Dat Verdonk voor eigenroem gaat, waren we volgens mij al wel achter. Dat er veel geroepen wordt is ook een feit.

Hoewel ik als persoon met het bijhouden van diverse media behoorlijk op de hoogte ben, zie/hoor ik 'onze' VVD geluiden niet terug.

Wat ik dan wel beschamend vind is dat de Kamercentrale voorzitters zich laten lenen voor negatieve uitspraken hierover. Buitengewoon onprofessioneel.

Ciao, BJ

Anoniem zei

Ja wat zal ik er van zeggen als Fortuynist in hart en nieren...misschien ook wel de rest van mijn organen.Er was natuurlijk maar een Pim en er is maar een Rita en een Geert de tijd zal wel leren wie de langste adem heeft: Al vind ik zelf die plooirok van Rita enigsinds uit de tijd...Maar dat terzijde. Uuuuuuuhhh VVD Nee daar heb ik echt niets mee!

Cindy zei

BJ, koopzondag, hele nota immigratie en integratie komt continu voorbij, juryrechtspraak, noodweer, etc. Ik hoor eigenlijk alleen maar (voormalige) VVD uitspraken en standpunten. Met een beetje mazzel mag ik die aan haar voorleggen de 17e Mei ;)

Volgers

Counter

Blogarchief