13 mei 2008

Zoek en gij zult niet (?) vinden


Albayrak is weer eens wat asielzoekers kwijt. Deze keer gaat het om ongeveer 700 mensen die buiten de pardonregeling vallen. Tel daar de 300 Chinezen bij op en ik kom op 1000 illegalen erbij sinds een paar maanden. Ze leven van zwart werken, criminaliteit, prostitutie of ze zijn misschien naar een ander land gevlucht waar ze zogenaamd hun paspoort kwijt zijn om zo toch asiel te kunnen krijgen. Vergeet niet dat veel van die uitgeprocedeerde asielzoekers een crimineel verleden hebben in het land van herkomst en voor de consequenties op de vlucht zijn geslagen of zo veel leugens hebben verteld om hun identiteit verborgen te houden dat je er niet eens zeker van kan zijn dat je ze ooit uit kunt zetten. Van alle 3500 mensen die niet in aanmerking komen voor het pardon zijn er pas 180 uitgezet, dat is erg weinig en de kans is heel groot dat er veel van de overgeblevenen ook nog in de illegaliteit belanden. Dit kabinet doet absoluut niets om illegalen op te sporen, ze hebben het zeker te druk met de pardon regeling. Al die mensen moeten ook gehuisvest worden en dat terwijl er voor jongeren vanaf 18 jaar wachtlijsten van jaren voor een woning zijn. Oneerlijk is het en blijft het.
Het generaal pardon gaf een verkeerd signaal af (blijf maar hangen dan mag je vanzelf een keer blijven). Illegalen moeten actief opgespoord worden en we kunnen niet meer toestaan dat derden illegalen beschermen. Doen ze dat wel, dan zou dat strafbaar moeten zijn.

Naar mijn homepage

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Reeds in een vorige post van je gaf ik aan dat het Generaal Pardon een zeer grote blunder was wat nooit had gemoeten (met 'dank' aan links)

Ook in deze post blijkt maar weer eens dat ze zich veel meer moeten richten op de oorzaak en niet het gevolg. Je moet voorkomen dat ze hier komen anders is het kwaad veelal al geschiedt en voorkom je dit soort idioterie

Cindy zei

Stem toch VVD zeikerd :)
Echte oplossingen!

Anoniem zei

Wie zegt dat ik dat niet stem? ;)

Cindy zei

Kom er dan open voor uit :) Ik geloof niets van die 13 zetels als ik de mensen om mij heen hoor. Ik geloof eerder in manipulatie van de peilingen. En trouwens, Wilders stond ook op 26 zetels, ooit...

Anoniem zei

Ik heb in de afgelopen 18 jaar gemerkt dat er een wezenlijk verschil zit tussen de theorie en praktijk wat betreft politiek. Het hele stemmen boeit mij niet veel meer. Reden?

- een groot deel van de beloftes van elke partij worden standaard niet nagekomen
- ze moeten samenwerken met andere partijen waardoor het eigen partijprogramma uiteindelijk zelden wordt uitgevoerd zoals het eigenlijk zou moeten (en waarom je ook stemt)
- besluitvormingen zijn veel en veel te traag of onzinnig (betuwelijn/hsl/jsf etc)
- ik wacht nog steeds op het kwartje van Kok (incl. rente)
- er zit geen enkele partij bij die exact doet en tot uitvoer kan brengen wat ik wil
- politiek vind ik huichelarij. Het zijn allemaal acteurs, clowns, een facade van hun eigen karikatuur.

Samengevat: ik stem voor de vorm en niet voor de 'inhoud'. :)

Volgers

Counter

Blogarchief