16 mei 2008

Rondom Rita




In Rondom 10: "Rondom Rita". De opmars van Rita Verdonk.
Volgens de laatste opiniepeilingen is haar ‘Trots op Nederland’ inmiddels ongeveer de tweede partij van het land. Wie zijn die Nederlanders die Rita Verdonk zoveel zetels gaan bezorgen? Waarom vertrouwen zij zo blind op haar beloftes om de files op te lossen, onveiligheid en immigratie aan te pakken en de doorgeschoten bureaucratie te lijf te gaan? En wat staat al die Nederlanders zo tegen in de gevestigde politieke elite? De elite die zei veel geleerd te hebben van de Fortuyn-kiezersopstand uit 2002.

Critici van Verdonk spreken meesmuilend en neerbuigend over ‘populisme’.
Maar Verdonk spreekt met one-liners als ‘afspraak = afspraak’ en ‘je bent geen ondernemer geworden om formulieren in te vullen’ miljoenen Nederlanders aan. Mensen die genoeg hebben van het, volgens hen, vage en bureaucratische geneuzel uit Den Haag.

In Rondom 10 een debat met de achterban van Trots op Nederland. En met kiezers die, zelfs mét Verdonk in de politiek, teleurgesteld en ontevreden blijven.
Thema’s die aan de orde komen: Wat moeten de gevestigde partijen aan met het feit dat opnieuw enorm gebrek aan kiezersvertrouwen aan de oppervlakte komt? Gaat het voortdurend raadplegen van de achterban via internet in de praktijk werken? En: Hoe groot is het risico dat Trots op Nederland, net als de LPF, aan grote ego’s en onderlinge machtsstrijd van miljonairs ten onder zal gaan?

Te gast onder anderen mevrouw Crooswijk uit de Rotterdamse wijk Charlois, thuiszorg-vrijwilligster Maria van Delft uit Barendrecht, garagehouder Tjeerd Buijze uit Ilpendam en voormalig Verdonk-aanhanger Cindy Schneider.

Uitzending, zaterdag 17 mei, ca. 21.05 uur op Nederland 2, live vanuit Felix Meritis in Amsterdam. Herhaling: 18 mei ( ’s nachts na 02.10 uur) en 19 mei, 14.10 uur.


Naar mijn homepage

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb al m'n videorecorders, dvd recorders, tape recorders, memo recorders, videocamera's en mobieltjes bij de hand om dit op te nemen!

But seriously: Goodluck & enjoy :)

Cindy zei

Haha en bedankt... het is wel live hoor, ik hoop dat ik niet instort door de zenuwen ofzo :)

Ik kom vast wel los... denk ik... hoop ik.... verwacht ik.
Wel ja, we gaan het gewoon DOEN! :D :D

Anoniem zei

Well done Cindy, je deed het uitstekend wat mij betreft. Zo zelfs dat ik meteen je weblog heb opgezocht om je te zeggen dat ik me als liberaal prima gerepresenteerd zag door je.

Bedankt.
Bartel

Cindy zei

Beste bartel,

het is ongelovelijk moeilijk om te doen, ik had zo veel meer willen zeggen en misschien ook op een andere manier. Ik heb een paar punten kunnen neerleggen die mij steken en was blij met de bijval van Dhr. van der Camp. het leek alsof er niemand deelnam aan de discussie die net zo trots zijn op Nederland als hij en ik. Vreemd.

Wim zei

Keurig optreden Cindy,
Je bent in staat om de zaken helder en duidelijk te benoemen. Ik vond jouw opmerking omtrent de vermeende nieuwe en oude politiek heel sterk. Ik denk dat mensen zoals jjij de VVD goed kunnen overbrengen bij de rechsere kiezer.

Ze moeten wel open staan voor argumenten en daar maak ik mij wel zorgen om. Tijdens de uitzending bleek ook weer dat die groep zich laat leiden door gevoelens en in staat is op basis van uitzonderingen en excessen hun politieke voorkeur uit te spreken.

Met 1 goede oneliner heb je ze dan binnen als stemmer.

Ik blijf je volgen.

Wim

Anoniem zei

Ik vond dat Frits Bolkestein een zéér duidelijke karakteromschrijving over Rita Verdonk gaf op het landelijke partijcongres. Hij had wel respect voor haar maar legde de vinger wel op de zere plek. Dat siert hem want hij wist dat hem dit niet door 'IJzeren' Rita in dank afgenomen zou worden.

Volgers

Counter

Blogarchief